Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535 -91 Ohjaustehostimen ilmaaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    E34 535 -91 Ohjaustehostimen ilmaaminen?

    Noniin, tässä uusi BMW - omistaja kyselee heti ensimmäisistä "ongelmista"

    Eli ongelmana tehostinöljyn vuoto (letkut hapertuneet).
    Kysymys onkin, että jos nuo letkut tuosta vaihtaa ja järjestelmä näinollen tyhjenee öljystä (ainakin osittain), niin pitääkö tuo jollakin tapaa ilmata/muuta vastaavaa, vai vaan uutta ATF:ää tankkiin ja käyttää autoa?

    Ilmeisesti joissakin malleissa tuo ohjaustehostimen öljy hoitanut perän lukkoa (nelivetomallit?), mutta hoitaako ohjaustehostimen pumppu tässä takavedossa mitään muuta kuin vain tuon ohjauksen? Autossa ei ole tasonsäätöä, jos sitä tuohon koskaan on saanutkaan.

    Muita huomioitavia asioita/ongelmia ko. operaatiossa?

    Haulla löysin kyllä useammankin ketjun aiheesta vuotava ohjaustehostin/letkut, mutta sieltä en nopealla etsimisellä löytynyt tähän vastausta.


    Jos tähän samaan vielä kysyisi tuosta öljypaineen valosta; Kylmänä käynnistettäessä palaa jokusen sekunnin auton käynnistyttyä, lämpimänä käynnistettäessä sammuu välittömästi.
    Pitäisikö tuosta nyt huolestua? Oman järkeilyn mukaan viallisen/kuluneen öljypumpun/holon koneen pitäisi oireilla ennemminkin lämpimänä.

    Kiitokset avusta jo etukäteen!
  • Timbe]
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 522
    • K-S

    #2
    ilmaaminenhan onnistuu kun nostat auton keulan ilmaan ja veivaat rattia laidasta laitaan muutamaan otteeseen niin pitäs kyllä ilmaantua. jos kerran ei mitään tasonsäätöä ole niin ei sen muuta pitäisi hoitaa kuin pelkän ohjauksen.

    tuskin tuossa sen ihmeempää kuin uudet letkut kiinni ja säiliöön öljyt ja sitten ilmaus. ei pitäisi olla muita ongelmia.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Ei tartte nostaa keulaakaan, mitäs ihmettä se asiaan tekis?

      Paineletku noista ei yleensä vuodakkaan, vaan just esim. säiliöltä pumpulle menevä letku siitä puristetusta liitoksesta. Rälläkällä se kaulus pois sieltä pumpun pään banjoliittimeltä, niin saat letkun siitä pois. Uus tilalle ihan noku klemmarilla niin saa kiristeltyä eikä tartte teettää kalliita letkuja, sitä banjopäätä ei siis parane tuhota. Usein riittää ihan klemmarien kiristyskin, tai vaihto jos siellä on vielä niitä puristettuja. Letkut siellä ei siis haperru, kunhan vanhuuttaan painuvat niin alkaa vuotaa liitoksista joissa on yleensä klemmarit jotka ei kiristystä salli.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Klasu-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 546
        • Helsinki

        #4
        Jees, kiitokset tiedosta, saapahan tuonkin sitten heti alta pois!

        Tässä tapauksessa letkut on kyllä haperot, vaikka voi kyllä ollakkin että toistaiseksi vuoto tapahtuu vaan letkun ja liittimien välistä.
        Kädellä hiukan taivutin tankilta pumpulle menevää letkua niin pientä halkeamaa täys, että vaihto tulis eteen kuitenkin varsin pian.

        Saakos näihin enää mitään uusia letkuja,( mm. ilmanputsarin ja moottorin välinen) tai muita merkkiosia?
        Ei näytä turhan hyvältä teippiviritelmät muuten siistissä konetilassa.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          Originally posted by Klasu- View Post
          Jees, kiitokset tiedosta, saapahan tuonkin sitten heti alta pois!

          Tässä tapauksessa letkut on kyllä haperot, vaikka voi kyllä ollakkin että toistaiseksi vuoto tapahtuu vaan letkun ja liittimien välistä.
          Kädellä hiukan taivutin tankilta pumpulle menevää letkua niin pientä halkeamaa täys, että vaihto tulis eteen kuitenkin varsin pian.

          Saakos näihin enää mitään uusia letkuja,( mm. ilmanputsarin ja moottorin välinen) tai muita merkkiosia?
          Ei näytä turhan hyvältä teippiviritelmät muuten siistissä konetilassa.
          Merkkiliikkeestä vaikka?
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎