Noniin, tässä uusi BMW - omistaja kyselee heti ensimmäisistä "ongelmista"
Eli ongelmana tehostinöljyn vuoto (letkut hapertuneet).
Kysymys onkin, että jos nuo letkut tuosta vaihtaa ja järjestelmä näinollen tyhjenee öljystä (ainakin osittain), niin pitääkö tuo jollakin tapaa ilmata/muuta vastaavaa, vai vaan uutta ATF:ää tankkiin ja käyttää autoa?
Ilmeisesti joissakin malleissa tuo ohjaustehostimen öljy hoitanut perän lukkoa (nelivetomallit?), mutta hoitaako ohjaustehostimen pumppu tässä takavedossa mitään muuta kuin vain tuon ohjauksen? Autossa ei ole tasonsäätöä, jos sitä tuohon koskaan on saanutkaan.
Muita huomioitavia asioita/ongelmia ko. operaatiossa?
Haulla löysin kyllä useammankin ketjun aiheesta vuotava ohjaustehostin/letkut, mutta sieltä en nopealla etsimisellä löytynyt tähän vastausta.
Jos tähän samaan vielä kysyisi tuosta öljypaineen valosta; Kylmänä käynnistettäessä palaa jokusen sekunnin auton käynnistyttyä, lämpimänä käynnistettäessä sammuu välittömästi.
Pitäisikö tuosta nyt huolestua? Oman järkeilyn mukaan viallisen/kuluneen öljypumpun/holon koneen pitäisi oireilla ennemminkin lämpimänä.
Kiitokset avusta jo etukäteen!
Eli ongelmana tehostinöljyn vuoto (letkut hapertuneet).
Kysymys onkin, että jos nuo letkut tuosta vaihtaa ja järjestelmä näinollen tyhjenee öljystä (ainakin osittain), niin pitääkö tuo jollakin tapaa ilmata/muuta vastaavaa, vai vaan uutta ATF:ää tankkiin ja käyttää autoa?
Ilmeisesti joissakin malleissa tuo ohjaustehostimen öljy hoitanut perän lukkoa (nelivetomallit?), mutta hoitaako ohjaustehostimen pumppu tässä takavedossa mitään muuta kuin vain tuon ohjauksen? Autossa ei ole tasonsäätöä, jos sitä tuohon koskaan on saanutkaan.
Muita huomioitavia asioita/ongelmia ko. operaatiossa?
Haulla löysin kyllä useammankin ketjun aiheesta vuotava ohjaustehostin/letkut, mutta sieltä en nopealla etsimisellä löytynyt tähän vastausta.
Jos tähän samaan vielä kysyisi tuosta öljypaineen valosta; Kylmänä käynnistettäessä palaa jokusen sekunnin auton käynnistyttyä, lämpimänä käynnistettäessä sammuu välittömästi.
Pitäisikö tuosta nyt huolestua? Oman järkeilyn mukaan viallisen/kuluneen öljypumpun/holon koneen pitäisi oireilla ennemminkin lämpimänä.
Kiitokset avusta jo etukäteen!
Comment