Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i 24v -91 sähköt katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *PexU*
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1989
    • Vantaa

    E34 525i 24v -91 sähköt katoaa

    Elikkäs eilen tuli tollanen ongelma päälle, kesken ajon syttyi ensimmäiseksi abs valo mittaristoon, tämän jälkeen himmenivät kaikki mittariston valot, radio pimeni, sitten tuli vaihteiston vikakoodi, hävisivät kaikki ajovalot, ja lopulta hyytyi koko auto...

    Nooh, pellin alta on kaikki releet ja sulakkeet irroitettu, akun navat tarkistettu ja putsattu, ja akkua ravisteltu, koska oletin että se oikarissa näiden pakkasten jälkeen..

    Hetken aikaa siinä puuhasteltuani, auto starttasi uudelleen, ja pääsin 10km eteenpäin, kunnes taas alkoi sama ruljanssi, ja auto hyytyi tielle.

    Kävin sitten hakemassa siihen lähelle osuneesta halpishallista uuden akun, koska olin varma että akku on oikarissa.. Auto lähti kun palmunalta käyntiin, ja kaikki toimi seuraavat 60km moitteetomasti, kunnes juuri kun pääsin himan pihalle, absvalo syttyi jälleen, kaikki muutkin valot himmenivät, ja auto hyytyi taas, onneksi sentään omalla parkkikselle tällä kertaa.

    Joten tietoviisaat sähkön taitajat, mikäpä vaivaa penaalia ???

    Ainiin, latauksen merkkivalo ei pala, eikä edes hehku..

    Kiitos!
    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

    E61 530xd M-Sport Touring -07
    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
    Duunissa: F11 520d x-drive -17
  • Jonem
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 341
    • Salo

    #2
    Vanha auto oireili samlla tavalla ja syyksi löytyi laturista jännitteensäädin.
    Myös moottorin maadoitukset kannattaa tarkistaa.

    Comment

    • *PexU*
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1989
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Jonem View Post
      Vanha auto oireili samlla tavalla ja syyksi löytyi laturista jännitteensäädin.
      Myös moottorin maadoitukset kannattaa tarkistaa.
      Montakos maattopistettä tossa onkaan..?

      Eikös jännitteen säätimen pitäs sytyttää latauksen merkkivalo, mikäli siis sekään merkkivalo toimii =D
      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

      E61 530xd M-Sport Touring -07
      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
      Duunissa: F11 520d x-drive -17

      Comment

      • Jusu33
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 42
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by *PexU* View Post
        Montakos maattopistettä tossa onkaan..?

        Eikös jännitteen säätimen pitäs sytyttää latauksen merkkivalo, mikäli siis sekään merkkivalo toimii =D
        itse veikkaan tota moottorin maadotusta , mut tarttaako se ihan normisti kun se lähtee ? ja yleensä se on moottorikiinnikkeestä ruunkoon se maadotus . jos ei olis kumityyny hajalla ja sen taki repiny johtoa ei olis eka kerta .

        Comment

        • *PexU*
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1989
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Jusu33 View Post
          itse veikkaan tota moottorin maadotusta , mut tarttaako se ihan normisti kun se lähtee ? ja yleensä se on moottorikiinnikkeestä ruunkoon se maadotus . jos ei olis kumityyny hajalla ja sen taki repiny johtoa ei olis eka kerta .

          Hiukan heikosti se tosiaan pyörittää, kun starttaa, uudella akulla siis lähti kun palmun alta, mutta nähtävästi siis uus akkukin tyhjeni sitten tolla 60km kun auto hyytyi kotipihalle.. Että joko sinne ei tule virtaa, tai sitten se purkaa akkua tehokkaasti jostain..

          Täytyy varmaan ottaa yleismittari käyttöön ihan ens alkuun, ja sit ruveta ihmettelemään niitä maattopisteitä...
          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

          E61 530xd M-Sport Touring -07
          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
          Duunissa: F11 520d x-drive -17

          Comment

          • Jusu33
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 42
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by *PexU* View Post
            Hiukan heikosti se tosiaan pyörittää, kun starttaa, uudella akulla siis lähti kun palmun alta, mutta nähtävästi siis uus akkukin tyhjeni sitten tolla 60km kun auto hyytyi kotipihalle.. Että joko sinne ei tule virtaa, tai sitten se purkaa akkua tehokkaasti jostain..

            Täytyy varmaan ottaa yleismittari käyttöön ihan ens alkuun, ja sit ruveta ihmettelemään niitä maattopisteitä...
            joo kato sieltä konehuoneesta eka se moottorimaadotus .

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Turha katsoa maadoituksia, laturi sieltä on rikki. Jos sieltä olis niin totaalisesti maa poikki, ettei laturi saisi lainkaan maata ja lataisi edes peruskulutuksen verran, ei se auto starttaisikaan.

              Latausvalo ei pala aina vaikka laturi olis sökö. Voi toki selvitä jännitteensäätimen vaihdollakin.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Jonem
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 341
                • Salo

                #8
                Mulla ei ainakaan latausvalo syttynyt, kun jännitteensäädin oli pimeänä.

                Comment

                • *PexU*
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1989
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Turha katsoa maadoituksia, laturi sieltä on rikki. Jos sieltä olis niin totaalisesti maa poikki, ettei laturi saisi lainkaan maata ja lataisi edes peruskulutuksen verran, ei se auto starttaisikaan.

                  Latausvalo ei pala aina vaikka laturi olis sökö. Voi toki selvitä jännitteensäätimen vaihdollakin.
                  Laturivian puolesta on tullut muitakin ääniä, joten tänään kun saadaan mittausvehkeitä, ja kaivettua koppi tuolta hangesta niin illemmalla saatetaan olla jo viisaampia

                  Kiitos tähän asti vaan vihjeistä!
                  AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                  E61 530xd M-Sport Touring -07
                  Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                  Duunissa: F11 520d x-drive -17

                  Comment

                  • BadBeemer
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 42

                    #10
                    Laturi, tai päävirtasulake; kannattaa irrottaa kokonaan, on yleensä murtunut huomaamattomasti. irrotuksessa menee 2 osaan, itellä oli samoja ongelmia. maksaa noin 10snt

                    Comment

                    • _chris_
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 442
                      • Nokia

                      #11
                      Täältäkin ääni päävirtasulakkeelle. Tuolla infoa: http://www.bmwe34.net/E34main/Mainte...sible_link.htm
                      BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                      Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                      Comment

                      • *PexU*
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 1989
                        • Vantaa

                        #12
                        Sen virran lisää saatiin selville eilen että vaikka auto sunnuntaina hyytyikin parkkipaikalle täysin, lähti se eilen kuitenkin taas moitteettomasti käyntiin:think.

                        Akulta mitattaessa jännite oli tyhjäkäynnillä hiukan yli 12.2v, joten sen perusteella voisi kuvitella että laturi ei lataa... Kun nostettiin kierrokset hetkellisesti yli 3000:n, sisävalot kirkastuivat ja jännite nousi 14V:n tietämille, ja auton käydessä n 15min tyhjäkäyntiä myös jäi sinne 14V:n lukemiin... Joka ei kai sekään ole vielä ihan normi latausjännite...?

                        Eli olisikohan se nyt sitten jännitteensäädin, hiilet vai päävirtasulake ?
                        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                        E61 530xd M-Sport Touring -07
                        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                        Duunissa: F11 520d x-drive -17

                        Comment

                        • BadBeemer
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 42

                          #13
                          itsellä auto ei vissii lataa akkua, jos ei kierrokset käy kerran yli 2000. en tiedä johtuuko 2 akku/ webastosta. auto siis -91 e34 525iA, suosittelen että vaihdat ensin sen päävirtasulakkeen kait jos se on murtunut niin vaikuttaa latausjännitteeseenkin jos ei saa kunnolla kontaktia. sen jälkeen ihmettelet laturia, hiiliä tai jännitteensäädintä.

                          Comment

                          • *PexU*
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 1989
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by BadBeemer View Post
                            itsellä auto ei vissii lataa akkua, jos ei kierrokset käy kerran yli 2000. en tiedä johtuuko 2 akku/ webastosta. auto siis -91 e34 525iA, suosittelen että vaihdat ensin sen päävirtasulakkeen kait jos se on murtunut niin vaikuttaa latausjännitteeseenkin jos ei saa kunnolla kontaktia. sen jälkeen ihmettelet laturia, hiiliä tai jännitteensäädintä.
                            Päävirta sulake oli kaikin puolin ehjännäköinen kun sitä tarkastelin vkonloppuna. Ruuvasin laturin irti koneesta, ja tuli todettua että liukupinnat ja hillet olivat ihan loppu... Joten eiköhän se vikakin sitten tullut paikallistettua..

                            Tietääkös kukaan että sopiiko tuohon myös M20 koneen laturi kylkeen kiinni, hiukan ne taitaa olla pienempi tehoisia mutta kuinkas mahtaa olla koon kanssa??
                            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                            E61 530xd M-Sport Touring -07
                            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                            Duunissa: F11 520d x-drive -17

                            Comment

                            • *PexU*
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1989
                              • Vantaa

                              #15
                              Laturihan se siellä sitten lopussa oli, nyt on purku-osa paikallaan ja matka jatkuu =)
                              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                              E61 530xd M-Sport Touring -07
                              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                              Duunissa: F11 520d x-drive -17

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎