Joskus alkukesästä auoin mittaristoa, purin pois kulutusmittarin ja piirilevyn väliset kytkennät ja johdotin omaan käyttöön suoraa kulutusmittarissa olevat (muistaakseni) 1+, 1-, 2+ ja 2-. Miinukset yhdistin ja koetin ajaa pwm:ää noihin plussiin. Jommalla kummalla mittari kääntyi likimain asentoon 10l/100 ja toisella vähän korkeammalle, asentoon ei juuri vaikuttanut pwm duty%. Viisari jäi myös jotenkin hassusti siihen asentoon, johon sen oli ajanut. Tosin tuosta testailusta on niin kauan, etten muista ihan kaikkea. Kuitenkin näyttäis ettei homma toimi niin, että toista käämiä ajaisi vakiojännitteellä ja toiseen syöttäisi pwm:ää halutun lukeman mukaan.
Jos se kerran on askelmoottorilla toteutettu, niin eikös se toimi juuri näin eli jos halutaan näytää lukua 10 niin ajetaan tietty pulssimäärä ja siitä vaikka 5 niin toiseen suuntaan taas tietty pulssimäärä (puolet aiemmasta), muuten pysyy paikoillaan siinä mihin jäi ilman sähköä. Eli tarvii ohjauslogiikan.
Comment