Kattien vaihto edessä ja hintahaarukka on melkoinen! Laakkoselta 1075 euroa kappaleelta, KL-varaosasta 500 € kpl ja netistä Magnaflow 350 € kpl. Universaalimalleja taas saa kolmeen sataan jo molemmat. Yleismalleista olen saanut sen kuvan että ne kannattaa unohtaa ja Laakkosen versiot jätän suosiolla väliin mutta onko kenelläkään tietoa esim. noista Magnaflow:n kateista? Hirveästi en searchilla löytänyt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uudet katalysaattorit e34 540iA
Collapse
X
-
Originally posted by Ummikko-75 View PostKattien vaihto edessä ja hintahaarukka on melkoinen! Laakkoselta 1075 euroa kappaleelta, KL-varaosasta 500 € kpl ja netistä Magnaflow 350 € kpl. Universaalimalleja taas saa kolmeen sataan jo molemmat. Yleismalleista olen saanut sen kuvan että ne kannattaa unohtaa ja Laakkosen versiot jätän suosiolla väliin mutta onko kenelläkään tietoa esim. noista Magnaflow:n kateista? Hirveästi en searchilla löytänyt.
Omasta seiskasta petti repsikan katti ja itsekin kauhistelin aluksi noita hintoja. Täältä sitten kyselin apuja ja selvisi, että Määttälä Ky:stä saa Magnaflowin universaaleja katteja. Soitin sitten puljuun ja kaveri oli ilmeisesti ennenkin myynyt katteja kasi bemareihin, kun tiesi heti laittaa mukaan oikeat soviteputket. Hitsaushommia se teetti, mutta kokonaiskustannuksiltaan homma jäi reilusti alle neljänsadan (huom hintaan sisältyy molemmat katit). Katsastuksessakin on jo käyty, päästöt olivat virheettömät. Voin suositella.
-
-
Yleismallit on ihan kelpo vehkeitä. Kunhan muistetaan, että se katin hajoaminen ei johdu paskasta orkkiskatista, vaan moottorin toimintahäiriöstä joka paukuttaa sitten ne paskaksi. Jossain on imuvuotoa, tulpankoloissa öljyä tai lambda/maf sökö.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostYleismallit on ihan kelpo vehkeitä. Kunhan muistetaan, että se katin hajoaminen ei johdu paskasta orkkiskatista, vaan moottorin toimintahäiriöstä joka paukuttaa sitten ne paskaksi. Jossain on imuvuotoa, tulpankoloissa öljyä tai lambda/maf sökö.
Comment
-
-
Ei kenkiminen korjaa päästöjä, se antaa vain lambdakorjaukselle aikaa korjata jonkin muun rikkinäisen osan aiheuttaman seosten vääristymisen. Voi olla että kenkimällä ja huudattamalla saa sen menemään läpi, mutta vika on edelleen olemassa ja tulee viemään tehoja/nostamaan kulutusta. Se menee kerrasta läpi päästöistä, hc:n osalta ilman kattejakin, jos kaikki on kunnossa. Onko huohotinventtiili kunnossa? Entä maffilta lähtevä haitariputki?
Käykö pakoputken päästä kuunnellen täysin tasaista tyhjäkäyntiä, vai kuulostaako siltä kuin satunnaisesti jäisi yksi syttymättä?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi kenkiminen korjaa päästöjä, se antaa vain lambdakorjaukselle aikaa korjata jonkin muun rikkinäisen osan aiheuttaman seosten vääristymisen. Voi olla että kenkimällä ja huudattamalla saa sen menemään läpi, mutta vika on edelleen olemassa ja tulee viemään tehoja/nostamaan kulutusta. Se menee kerrasta läpi päästöistä, hc:n osalta ilman kattejakin, jos kaikki on kunnossa. Onko huohotinventtiili kunnossa? Entä maffilta lähtevä haitariputki?
Käykö pakoputken päästä kuunnellen täysin tasaista tyhjäkäyntiä, vai kuulostaako siltä kuin satunnaisesti jäisi yksi syttymättä?
Comment
-
-
Juu toki toki ja hyvä suunta. Sitä vaan meinasin ettei kannata lopettaa korjausta vielä vaikka saiskin nyt huudateltua päästöistä läpi325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJuu toki toki ja hyvä suunta. Sitä vaan meinasin ettei kannata lopettaa korjausta vielä vaikka saiskin nyt huudateltua päästöistä läpi
Ehdottomasti auto saatava kuntoon mutta kun saisi leiman päälle ja aikaa seuraavaan tilipäivään niin olisi varaa korjata lopullisesti. Tähän säätöön upposi jo 400 euroa ja edelleen vaan mietin mitkä katit hankkisin. Tarvike katit houkuttaa hinnalla mutta joudunko vaihtamaan ne uusiin parin vuoden päästä vai kannattaako kerralla panostaa enemmän. Sen kun tietäisi! Yleensä halpa hinta ei takaa laatua!
Comment
-
-
Ennen kattien katsomista kannattaa kurkata tarvitseeko ne vaihtaa, jos vaihtotarvetta on nyt arvioitu vain päästötesterillä. Noi vanhat katit on oikeasti kestävää tavaraa. Pakoputki irti kattien takaa niin näkee onko kennot vielä tallessa.
E34:ään saa myös purkuautoista putkia halvalla, tuolla on nytkin pari purussa eikä tommosesta nyt paljoa pitäisi joutua maksamaan.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Tässä yksi purkuauto: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=193666
Ite saattaisin noilla hinnoilla päätyä käytettyyn. Voi saada yllättävänkin halvalla.E39 520i Facelift
Comment
-
-
Originally posted by Ummikko-75 View PostEhdottomasti auto saatava kuntoon mutta kun saisi leiman päälle ja aikaa seuraavaan tilipäivään niin olisi varaa korjata lopullisesti. Tähän säätöön upposi jo 400 euroa ja edelleen vaan mietin mitkä katit hankkisin. Tarvike katit houkuttaa hinnalla mutta joudunko vaihtamaan ne uusiin parin vuoden päästä vai kannattaako kerralla panostaa enemmän. Sen kun tietäisi! Yleensä halpa hinta ei takaa laatua!
Comment
-
-
Magnaflow:t tilattu
Määttälä ky: stä tilasin tarvikekatit. Muutamaan paikkaan soittelin ja Määttälästä tuntui asiantuntemusta löytyvän. Sopivat sovitepalat tulee mukaan ja postikulut sisältyi hintaan. Lasku kahdelle katille 300 ja toimitus heti kun maksu näkyy tilillä. Huollossa tosiaan haukuttiin nämä tarvikekatit alimpaan helvettiin mutta kokeilen koska täältä olen kuullut jotain ihan muuta. Rahaa ainakin säästyi vähintään 20 kaljalaatikon verran eli ei tämä ihan metsään mene!
Comment
-
-
E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
Comment