Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudet katalysaattorit e34 540iA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ummikko-75
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 50
    • jyväskylä

    Uudet katalysaattorit e34 540iA

    Kattien vaihto edessä ja hintahaarukka on melkoinen! Laakkoselta 1075 euroa kappaleelta, KL-varaosasta 500 € kpl ja netistä Magnaflow 350 € kpl. Universaalimalleja taas saa kolmeen sataan jo molemmat. Yleismalleista olen saanut sen kuvan että ne kannattaa unohtaa ja Laakkosen versiot jätän suosiolla väliin mutta onko kenelläkään tietoa esim. noista Magnaflow:n kateista? Hirveästi en searchilla löytänyt.
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by Ummikko-75 View Post
    Kattien vaihto edessä ja hintahaarukka on melkoinen! Laakkoselta 1075 euroa kappaleelta, KL-varaosasta 500 € kpl ja netistä Magnaflow 350 € kpl. Universaalimalleja taas saa kolmeen sataan jo molemmat. Yleismalleista olen saanut sen kuvan että ne kannattaa unohtaa ja Laakkosen versiot jätän suosiolla väliin mutta onko kenelläkään tietoa esim. noista Magnaflow:n kateista? Hirveästi en searchilla löytänyt.

    Omasta seiskasta petti repsikan katti ja itsekin kauhistelin aluksi noita hintoja. Täältä sitten kyselin apuja ja selvisi, että Määttälä Ky:stä saa Magnaflowin universaaleja katteja. Soitin sitten puljuun ja kaveri oli ilmeisesti ennenkin myynyt katteja kasi bemareihin, kun tiesi heti laittaa mukaan oikeat soviteputket. Hitsaushommia se teetti, mutta kokonaiskustannuksiltaan homma jäi reilusti alle neljänsadan (huom hintaan sisältyy molemmat katit). Katsastuksessakin on jo käyty, päästöt olivat virheettömät. Voin suositella.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Yleismallit on ihan kelpo vehkeitä. Kunhan muistetaan, että se katin hajoaminen ei johdu paskasta orkkiskatista, vaan moottorin toimintahäiriöstä joka paukuttaa sitten ne paskaksi. Jossain on imuvuotoa, tulpankoloissa öljyä tai lambda/maf sökö.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Ummikko-75
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 50
        • jyväskylä

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Yleismallit on ihan kelpo vehkeitä. Kunhan muistetaan, että se katin hajoaminen ei johdu paskasta orkkiskatista, vaan moottorin toimintahäiriöstä joka paukuttaa sitten ne paskaksi. Jossain on imuvuotoa, tulpankoloissa öljyä tai lambda/maf sökö.
        Molemmat lambdat oli tosiaan paskana kun edellinen omistaja oli käyttänyt jotain itse turattuja tarvike versioita. Huollossa ei juurikaan työn jälkeä kehuttu. Mutta nyt on lambdat vaihdettu ja päästöt enää hiukan perseellään. Huomisen annan autolle kunnolla kenkää ja sit kokeillaan menisikö läpi. Mutta joka tapauksessa ne katit on vaihdettava uusiin. Ja hinnan puolesta yleismalleja kokeilen mielelläni!

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Ei kenkiminen korjaa päästöjä, se antaa vain lambdakorjaukselle aikaa korjata jonkin muun rikkinäisen osan aiheuttaman seosten vääristymisen. Voi olla että kenkimällä ja huudattamalla saa sen menemään läpi, mutta vika on edelleen olemassa ja tulee viemään tehoja/nostamaan kulutusta. Se menee kerrasta läpi päästöistä, hc:n osalta ilman kattejakin, jos kaikki on kunnossa. Onko huohotinventtiili kunnossa? Entä maffilta lähtevä haitariputki?

          Käykö pakoputken päästä kuunnellen täysin tasaista tyhjäkäyntiä, vai kuulostaako siltä kuin satunnaisesti jäisi yksi syttymättä?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Ummikko-75
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 50
            • jyväskylä

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Ei kenkiminen korjaa päästöjä, se antaa vain lambdakorjaukselle aikaa korjata jonkin muun rikkinäisen osan aiheuttaman seosten vääristymisen. Voi olla että kenkimällä ja huudattamalla saa sen menemään läpi, mutta vika on edelleen olemassa ja tulee viemään tehoja/nostamaan kulutusta. Se menee kerrasta läpi päästöistä, hc:n osalta ilman kattejakin, jos kaikki on kunnossa. Onko huohotinventtiili kunnossa? Entä maffilta lähtevä haitariputki?

            Käykö pakoputken päästä kuunnellen täysin tasaista tyhjäkäyntiä, vai kuulostaako siltä kuin satunnaisesti jäisi yksi syttymättä?
            Saan auton vasta aamulla eli vielä hankala vastata. Huoltoon vein juuri siksi ettei auto käynyt tyhjäkäynnillä kaikilla. Lambdat vaihdettiin ja nyt kuulemma käy tasaisesti mutta päästöt vielä pielessä. Hc-arvot aikaisemmin yli 500 mutta nyt kunnossa. Aamulla saan lisätietoa asiasta. Muutaman kuukauden ajo viallisilla lambdoilla ilmeisesti vioittanut katteja ja pieni luukutus saattaisi auttaa päästömittauksessa katsastusta varten mutta hyöty kai maksimissaan hetkellinen. Ummikko täällä taas arvailee!

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Juu toki toki ja hyvä suunta. Sitä vaan meinasin ettei kannata lopettaa korjausta vielä vaikka saiskin nyt huudateltua päästöistä läpi
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Ummikko-75
                Bimmer Rookie
                • Sep 2009
                • 50
                • jyväskylä

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Juu toki toki ja hyvä suunta. Sitä vaan meinasin ettei kannata lopettaa korjausta vielä vaikka saiskin nyt huudateltua päästöistä läpi

                Ehdottomasti auto saatava kuntoon mutta kun saisi leiman päälle ja aikaa seuraavaan tilipäivään niin olisi varaa korjata lopullisesti. Tähän säätöön upposi jo 400 euroa ja edelleen vaan mietin mitkä katit hankkisin. Tarvike katit houkuttaa hinnalla mutta joudunko vaihtamaan ne uusiin parin vuoden päästä vai kannattaako kerralla panostaa enemmän. Sen kun tietäisi! Yleensä halpa hinta ei takaa laatua!

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Ennen kattien katsomista kannattaa kurkata tarvitseeko ne vaihtaa, jos vaihtotarvetta on nyt arvioitu vain päästötesterillä. Noi vanhat katit on oikeasti kestävää tavaraa. Pakoputki irti kattien takaa niin näkee onko kennot vielä tallessa.

                  E34:ään saa myös purkuautoista putkia halvalla, tuolla on nytkin pari purussa eikä tommosesta nyt paljoa pitäisi joutua maksamaan.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • dkk
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 147
                    • Kokkola

                    #10
                    Tässä yksi purkuauto: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=193666

                    Ite saattaisin noilla hinnoilla päätyä käytettyyn. Voi saada yllättävänkin halvalla.
                    E39 520i Facelift

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #11
                      Originally posted by Ummikko-75 View Post
                      Ehdottomasti auto saatava kuntoon mutta kun saisi leiman päälle ja aikaa seuraavaan tilipäivään niin olisi varaa korjata lopullisesti. Tähän säätöön upposi jo 400 euroa ja edelleen vaan mietin mitkä katit hankkisin. Tarvike katit houkuttaa hinnalla mutta joudunko vaihtamaan ne uusiin parin vuoden päästä vai kannattaako kerralla panostaa enemmän. Sen kun tietäisi! Yleensä halpa hinta ei takaa laatua!
                      Katalysaattori hajoaa vain mekaanisesti, tai ylikuumentumalla jos moottori hukkaa bensiiniä pakokanaviin. Henkilökohtaisesti jos omistaisin kyseisen auton asentaisin käytetyt (jos kenno on ehjä katti on ehjä) tai sitten vaikka biltemasta a 80€.

                      Comment

                      • Ummikko-75
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 50
                        • jyväskylä

                        #12
                        Magnaflow:t tilattu

                        Määttälä ky: stä tilasin tarvikekatit. Muutamaan paikkaan soittelin ja Määttälästä tuntui asiantuntemusta löytyvän. Sopivat sovitepalat tulee mukaan ja postikulut sisältyi hintaan. Lasku kahdelle katille 300 ja toimitus heti kun maksu näkyy tilillä. Huollossa tosiaan haukuttiin nämä tarvikekatit alimpaan helvettiin mutta kokeilen koska täältä olen kuullut jotain ihan muuta. Rahaa ainakin säästyi vähintään 20 kaljalaatikon verran eli ei tämä ihan metsään mene!

                        Comment

                        • reekoon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 3426
                          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                          #13
                          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                          E36 316i Compact Hellrot

                          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎