Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 518i m40 SYLINTERIKANSIREMONTIN JÄLKEISTÄ ONGELMAA!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemari-Arska
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 7
    • Laihia

    BMW 518i m40 SYLINTERIKANSIREMONTIN JÄLKEISTÄ ONGELMAA!

    Terve,

    Autoni on BMW 518i e34 m40 -90.

    Sylinterikansi oli hiottavana ja nyt on auto koottuna, pariin otteeseen käynnistetty, muutamia kilometrejä ajettu.

    Ongelmana on vain se, että jäähdytysnestekulutus on suuri.

    Ulkopuolista jäähdytysnestevuotoa ei esiinny ja paisuntasäiliöön ei pukkaa painetta. Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu ja kabiiniin pukkaa lämpöä normaalisti.

    Pitääkö pelätä hiotun sylinterikannen olevan halki ja kuinka tarkasti moottorihiomoilla sylinterikansi tarkastetaan mahdollisten halkeamien takia?


    Kiitos näin etukäteen vinkeistä/ohjeista!
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Kyllähän se kansi siellä koneistamolla koeponnistetaan ja tarkastetaan mahdollisten halkeamien takia jos se siksi sinne on viety. Pelkän oikaisun takia sitä ei varmaan sen kummemmin tutkita.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Miten paljon sitä nestettä kuluu?
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Bemari-Arska
        Newbiemmer
        • Mar 2010
        • 7
        • Laihia

        #4
        Originally posted by JJT View Post
        Miten paljon sitä nestettä kuluu?
        Näyttäisi juuri ajetun 50 km:n ajon jälkeen, että 1 dl/100 km.

        On varmaankin normaalia?

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          #5
          Originally posted by Bemari-Arska View Post
          Näyttäisi juuri ajetun 50 km:n ajon jälkeen, että 1 dl/100 km.

          On varmaankin normaalia?
          Ei ole normaalia. Ei jäähdytysneste saa mihinkään kulua. Tarkista nyt vaikka vesipumppu ja KAIKKI mahdolliset vuotokohdat, se voi tulla niin pienenä sumuna/höyrynä ulos ettei jätä mitään lätäköitä. Myös rikki olevan paisarin korkin välistä se karkaa höyrynä ulos. Paras olisi jos saisit jostain vehkeet millä voisit paineistaa sen jäähdytysjärjestelmän sinne pariin kiloon ja vois tutkia siinä samalla..
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 923
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            Oliko tähän vaihdettu uusi paisuntasäiliön korkki? Jos ei niin vaihtaisin samantien.



            Tällainen ratkaisu lienee ko. pelissä. Kannattaa kattoo että tuo ilmausruuvi kunnolla kiinni. Sitten uus tommonen 1,4 bar korkki siihen. Näissä myös monesti havainnu että tuo tiiviste nro.3 vuotaa, joten senkin vois halutessaan vaihtaa.

            Eihän muuten ajoneuvossa tuoksu neste sisällä ? Jos tuoksahtelee niin uskaltaisin melkein väittää lämppärin kennon olevan vaihtokunnossa. Kokemuksesta voin sanoa, että aiheuttaa mitä ihmeellisempiä nesteongelmia, joiden ei uskoisi johtuvan kennosta.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • Bemari-Arska
              Newbiemmer
              • Mar 2010
              • 7
              • Laihia

              #7
              Originally posted by ockelbo4500 View Post
              Oliko tähän vaihdettu uusi paisuntasäiliön korkki? Jos ei niin vaihtaisin samantien.



              Tällainen ratkaisu lienee ko. pelissä. Kannattaa kattoo että tuo ilmausruuvi kunnolla kiinni. Sitten uus tommonen 1,4 bar korkki siihen. Näissä myös monesti havainnu että tuo tiiviste nro.3 vuotaa, joten senkin vois halutessaan vaihtaa.

              Eihän muuten ajoneuvossa tuoksu neste sisällä ? Jos tuoksahtelee niin uskaltaisin melkein väittää lämppärin kennon olevan vaihtokunnossa. Kokemuksesta voin sanoa, että aiheuttaa mitä ihmeellisempiä nesteongelmia, joiden ei uskoisi johtuvan kennosta.
              Paisuntasäiliön korkki on BMW:n oma korkki ja sen päällä on merkintä: "140" (1,4 bar?).

              Kabiinissa ei tuoksu makealta eli mahdollislta jäähdytysnesteeltä.

              Kun vain tietäisi sopivan paikan tässä Laihian lähellä, jossa voisin käydä tarkistamassa mahdolliset vuotokohdat paineistamalla jäähdytysjärjestelmän. Kenelläkään tietoa/ideoita?

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16419
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Bemari-Arska View Post
                Paisuntasäiliön korkki on BMW:n oma korkki ja sen päällä on merkintä: "140" (1,4 bar?).
                140 kPa (kilopascal) = 1,4 bar.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎