Näistä E34:n ravistuksista yms. on foorumilla kyllä juttua vaikka kuinka, mutta yleensä niissä aika moninainen ollut se vikadiagnoosi.
Omassa autossa liikkeellelähtiessä kytkin ottaa ensin pehmeästi kiinni. Siinä vaiheessa kun poljin on jo lähes ylhäällä ja auto lähdössä kunnolla liikkeelle alkaa melko hillitön ravistus. Ravistus loppuu kun kytkimen saa aivan ylös ja auton liikkeelle. Ongelma on pahentunut hiljalleen (50tkm aikana). alussa esiintyi vain kostealla ilmalla ja hävisi kun hetken ajoi. Nyt esiintyy käytännössä aina(kylmänä pahin) ja täryytys alkaa olla kiusallisen voimakasta.
Autolla ei pääse kohtuudelle liikkeelle kuin kytkintä hyvin varovasti nostamalla ja antamalla sopivasti kaasua. Auton saa sammumaan ongelman takia melko helposti ja vastaavasti reippaammat lähdötkään ei onnistu kun lähdöstä tulee kengurumainen, eli hyppää puoli metriä ja sitten nyykähtää niin, että meinaa kone sammua.
Ongelmaan olisi nyt siis tarkoitus keksiä ratkaisu vai onko ensin purettava ja katsottava missä vika piilee?
Onko vika mielestänne kytkinlevyssä(vaihdettu alle 100tkm sitten), paineasetelmassa?, kaksoismassavauhtipyörässä?, kardaanin kumikiekossa(näyttäis olevan OK) vai missä?
Ehdotuksia ja perusteluja kaivataan.
Omassa autossa liikkeellelähtiessä kytkin ottaa ensin pehmeästi kiinni. Siinä vaiheessa kun poljin on jo lähes ylhäällä ja auto lähdössä kunnolla liikkeelle alkaa melko hillitön ravistus. Ravistus loppuu kun kytkimen saa aivan ylös ja auton liikkeelle. Ongelma on pahentunut hiljalleen (50tkm aikana). alussa esiintyi vain kostealla ilmalla ja hävisi kun hetken ajoi. Nyt esiintyy käytännössä aina(kylmänä pahin) ja täryytys alkaa olla kiusallisen voimakasta.
Autolla ei pääse kohtuudelle liikkeelle kuin kytkintä hyvin varovasti nostamalla ja antamalla sopivasti kaasua. Auton saa sammumaan ongelman takia melko helposti ja vastaavasti reippaammat lähdötkään ei onnistu kun lähdöstä tulee kengurumainen, eli hyppää puoli metriä ja sitten nyykähtää niin, että meinaa kone sammua.
Ongelmaan olisi nyt siis tarkoitus keksiä ratkaisu vai onko ensin purettava ja katsottava missä vika piilee?
Onko vika mielestänne kytkinlevyssä(vaihdettu alle 100tkm sitten), paineasetelmassa?, kaksoismassavauhtipyörässä?, kardaanin kumikiekossa(näyttäis olevan OK) vai missä?
Ehdotuksia ja perusteluja kaivataan.
Comment