Auto e34 525 24v m50b25, non-vanos
Oltiin emännän kanssa tiistaina ajelemassa mökiltä kotiin kiertotietä kun huomasin että kierromittari näyttää jotain aivan omaa ja vikavalo paloi.
Välillä kuitenkin toimi taas normaalisti. Hetken mietin ja totesin että kone toimii normaalisti, joten kotia kohti.
Välillä alkoi ilmetä sellaista että moottori sammui ajossa, eli pätki, mutta palautui taas uudelleen sekunnin parin päästä.
Raivolla sitten ajoin kotiin turunmotaria reilulla vaihdilla, ja noin 30 viimeistä kilometriä mentiin ilman mitään ongelmia.
Ajattelin josko vikana olisi mittariston konkat, mutta kun se ei aiheuttaisi pätkimistä käyntiin, eikä näyttäisi sahaavan 0-10k rpm.
Onko siis vikana kampuran asento tunnistin vai nokan, vai joku muu??
Tänään heti taas noin 10min ajon jälkeen sammui tyhjäkäynnillä aika härskin kuuloisesti, starttas samantien mutta hetken päästä toistui.
-Kun kierrosmittari tippuu nollaan tai alkaa näyttämään vaikka +10rpm (ei edes asteikolla) niin vikavalo palaa, mutta jos taas palautuu normaaliksi niin varovalo sammuu.
-Auto pätkäsee vai välillä, mutta tyhjäkäynnillä sammuu (jos häikkää). Nyt ajoin noin 15km, ja pätkäs lähemmäs 10krt, ei tosin kylmänä, vai oliko sattumaa?
En löytänyt mitään yhteistä näille tapahtumille. Koitin ajaa montuissa jos olisi kontaktihäiriö, sadetta ei ole tullut viikkoihin enkä ole pessyt autoa.
Ehdotuksia? -Nokan anturi on jo jotain sadan euron paikkeilla.
Oltiin emännän kanssa tiistaina ajelemassa mökiltä kotiin kiertotietä kun huomasin että kierromittari näyttää jotain aivan omaa ja vikavalo paloi.
Välillä kuitenkin toimi taas normaalisti. Hetken mietin ja totesin että kone toimii normaalisti, joten kotia kohti.
Välillä alkoi ilmetä sellaista että moottori sammui ajossa, eli pätki, mutta palautui taas uudelleen sekunnin parin päästä.
Raivolla sitten ajoin kotiin turunmotaria reilulla vaihdilla, ja noin 30 viimeistä kilometriä mentiin ilman mitään ongelmia.
Ajattelin josko vikana olisi mittariston konkat, mutta kun se ei aiheuttaisi pätkimistä käyntiin, eikä näyttäisi sahaavan 0-10k rpm.
Onko siis vikana kampuran asento tunnistin vai nokan, vai joku muu??
Tänään heti taas noin 10min ajon jälkeen sammui tyhjäkäynnillä aika härskin kuuloisesti, starttas samantien mutta hetken päästä toistui.
-Kun kierrosmittari tippuu nollaan tai alkaa näyttämään vaikka +10rpm (ei edes asteikolla) niin vikavalo palaa, mutta jos taas palautuu normaaliksi niin varovalo sammuu.
-Auto pätkäsee vai välillä, mutta tyhjäkäynnillä sammuu (jos häikkää). Nyt ajoin noin 15km, ja pätkäs lähemmäs 10krt, ei tosin kylmänä, vai oliko sattumaa?
En löytänyt mitään yhteistä näille tapahtumille. Koitin ajaa montuissa jos olisi kontaktihäiriö, sadetta ei ole tullut viikkoihin enkä ole pessyt autoa.
Ehdotuksia? -Nokan anturi on jo jotain sadan euron paikkeilla.
Comment