Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 m50b25 kone m20b20 tilalle?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petri123456
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 6
    • kalajoki

    E34 m50b25 kone m20b20 tilalle?!

    mitenhän tuo menee loppujen lopuksi? kone olisi e36 ja siitä sähköt ym hilppeet... mutta käykö johto sarja e34 suoraan ja entä tuo vaihdelaatikko? kieroon jää mutta miten paikalleen passaa? ja turha vikistä ettei kannata vaihtaa ym kun vaihdan ja tietoa kerään mitä pitäisi tehdä!!! lukenu täältä asiasta mutta joka sivulla turhia vikisiöitä eikä ohjeita yhtään!!! että jos oikeita vastauksia saisi!! kiitos etu käteen jos joku vaivautuu kirjoittamaan!
  • Osmis
    Moderator
    • May 2006
    • 5271
    • Lieksa, Middle of Nowhere

    #2
    Käytä hakua
    Sawo-Karjala - connection

    @osmis_garage

    Harraste: E30 325i Cabriolet -86

    Käyttis: E39 528i M-Sport -99

    Comment

    • okko
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2005
      • 1763
      • Honkajoki

      #3
      jos tekisit niinkuin asenteesi antaa ymmärtää, niin olisit jo alkanut hommiin ja kyselisit tietoa sitten kun ongelmia on ilmaantunut
      Eikai kukaan jaksa kirjoittaa just sulle ohjetta, joka alkaa tyyliin "irroita akunkenkä"

      Haulla löytyy varmasti riittävästi tietoa ja yksittäisiin kysymyksiin saat täältä varmasti vastauksia.

      onnea projektiin...
      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

      Comment

      • KuuKi
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 1055
        • Lahti

        #4
        se haun käyttäminen on ihan fiksua.. ja tsekkailet vaikka muita projekteja foorumilta, missä porukka on tehnyt ton swapin.

        lisäinfoa enklanniksi: >klik<
        KuukiFix palvelee...
        sigpic
        NYT: A1 8X, T3, 190e
        EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

        Comment

        • petri123456
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 6
          • kalajoki

          #5
          Originally posted by okko View Post
          jos tekisit niinkuin asenteesi antaa ymmärtää, niin olisit jo alkanut hommiin ja kyselisit tietoa sitten kun ongelmia on ilmaantunut
          Eikai kukaan jaksa kirjoittaa just sulle ohjetta, joka alkaa tyyliin "irroita akunkenkä"

          Haulla löytyy varmasti riittävästi tietoa ja yksittäisiin kysymyksiin saat täältä varmasti vastauksia.

          onnea projektiin...
          no johan tuo aloitettu siinä mielessä kun m50 kone tuli otettua pois ym mutta kehtaisi alkaa vielä purkaan pois tuota m20 konetta ku auto päivittäin käytössä.. (työ autona) et joku vkl olisi tark kone vaihtaa ja olisi mukava tietää mitä ongelmia voi matkaan tulla näin etu käteen jos niitä on tullakseen... jos jollain kokemusta sattuu oleen.... ja minua ei kädestä tarvi neuvoa kuten kirj.... ei peukalo keskellä kämmentä mutta vituttaa jos alkaa vastustaan jokin johdoitus ym... vaikka eihän kyllä ongelma ole ku aikaa käyttää mutta ku olisi tark vkl aikana vaihtaa..... itse koneen vaihdossa mene ku 4h mutta johdotus ym miten passaa ettei tarvisi ostaa osia ym ja ku liikkeet tahtoo vkl olla kiinni....

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #6
            .......
            Last edited by Rockford; 13-08-2010, 16:26. Reason: luin väärin.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • #BMW#
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 488
              • Espoo

              #7
              ennen kun alat mitään tekemään. homma jostain e34 m50 mallista sen öljypohja ja öljypumpun imuputki..
              ..voipi olla hyvinki kivenalla
              E38 pre 740i 4.4l Manual

              Comment

              • petri123456
                Newbiemmer
                • Aug 2010
                • 6
                • kalajoki

                #8
                Originally posted by KuuKi View Post
                se haun käyttäminen on ihan fiksua.. ja tsekkailet vaikka muita projekteja foorumilta, missä porukka on tehnyt ton swapin.

                lisäinfoa enklanniksi: >klik<
                ja tahtoo ongelma olla että porukka laittanu e30:seen tuon m50 koneen ja sehän on täysin eri asia ku e34: m20 paikalle m50.... ku e34:sta myös m50 koneella.....

                Comment

                • petri123456
                  Newbiemmer
                  • Aug 2010
                  • 6
                  • kalajoki

                  #9
                  jep tuskin täältä mitään järkevää vastaustaa saa sellaiselta kuka olisi vaihtanut m20 paikalle m50 koneen e34:seen... juu täytyy alkaa vaihtaan tuo kone jotta ma taas töihin pääsee....

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8257
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    Originally posted by petri123456 View Post
                    jep tuskin täältä mitään järkevää vastaustaa saa sellaiselta kuka olisi vaihtanut m20 paikalle m50 koneen e34:seen... juu täytyy alkaa vaihtaan tuo kone jotta ma taas töihin pääsee....
                    edes luetun ymmärtäminen ei taida onnistua

                    Originally posted by #BMW# View Post
                    ennen kun alat mitään tekemään. homma jostain e34 m50 mallista sen öljypohja ja öljypumpun imuputki..
                    ..voipi olla hyvinki kivenalla
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Moottorin korvat, ölypohja ja öljypumpun putki pitää olla e34 malliset.

                      Johtosarja on väärän mallinen, eli joudut jatkamaan/lyhentämään/laittamaan osat eri paikoille.

                      Sähköt eivät luultavasti käy suoraan paikoilleen, mutta väri väriin periaatteella edeten ja kaavioita tutkien saa kyllä toimimaan.

                      Jos autossa ei ole ABS jarruja, niin mahdollinen muutoskatsastus voi kilpistyä siihen, jos insinööri on yhtään ajantasalla.

                      Jäähdytysjärjestelmän pitäisi mennä aika lailla suoraan.

                      Miksi et käytä sitä e36 vaihteistoa?
                      Olli.

                      Comment

                      • petri123456
                        Newbiemmer
                        • Aug 2010
                        • 6
                        • kalajoki

                        #12
                        Originally posted by Rocla View Post
                        Moottorin korvat, ölypohja ja öljypumpun putki pitää olla e34 malliset.

                        Johtosarja on väärän mallinen, eli joudut jatkamaan/lyhentämään/laittamaan osat eri paikoille.

                        Sähköt eivät luultavasti käy suoraan paikoilleen, mutta väri väriin periaatteella edeten ja kaavioita tutkien saa kyllä toimimaan.

                        Jos autossa ei ole ABS jarruja, niin mahdollinen muutoskatsastus voi kilpistyä siihen, jos insinööri on yhtään ajantasalla.

                        Jäähdytysjärjestelmän pitäisi mennä aika lailla suoraan.

                        Miksi et käytä sitä e36 vaihteistoa?
                        thanks tiedoista.... e36 loota ääntää liikaa niin ei järkeä paikalleen laittaa... mutta eiköhön tuo m20 loota sinne jotenkin mene...

                        Comment

                        • petri123456
                          Newbiemmer
                          • Aug 2010
                          • 6
                          • kalajoki

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          edes luetun ymmärtäminen ei taida onnistua
                          no onneksi johtajan pojalla m50 kone purettuna e34:sta ja kaikki osat saa ilman viedä.... eli sieltä öljypohja ja putki ym hilppeet... johtoja ei ikävä kyllä ollu... pelkkä kone vaan ku oli kansi vika tullu...

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2694
                            • .fi

                            #14
                            Originally posted by petri123456 View Post
                            thanks tiedoista.... e36 loota ääntää liikaa niin ei järkeä paikalleen laittaa... mutta eiköhön tuo m20 loota sinne jotenkin mene...
                            Juu menee, osanumerolla 11211709681 löytyy laakeri mikä on oikea siihen m20 perässä olleeseen laatikkoon, esim. motonetistä vastaava 2,90e.
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎