Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 540iA 5hp18 ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HonSa
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 25
    • Imatra

    E34 540iA 5hp18 ongelma

    Elikkäs tänään huomasin, että kun lähdin Sportilla kiihdyttämään, niin 1 -> 2 vaihtoi ihan nätisti, mutta siitä eteenpäin vedätti rajotinta vasten 1-4sek. Ei auttanut, vaikka käytti pakkovaihteita. Missähän lienee vika? Normaalissa ajossa ei vaihdoissa tunnu mitään vikaa. Vaihdot ovat tasaisia. En Economyllä kokeillut, että vedättääkö silläkin rajoittajalle.
    Ex: E34 540iA -93
    Ex: E39 523i -97 Kashmirbeige
    Ex: VW Passat 1.8T -99
    Ex: E36 325i
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Vakiolaatikkona 5hp-30 ellei ole sitten jälkeenpäin vaihdettu ..?
    Käytös kuulostaa normaalilta.

    Comment

    • Valtsude
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 739
      • Jyväskylä

      #3
      Itsestäkin tuntuisi ihan normaalille. Oma 4HP22 myös hivottelee kickdownilla rajoitinta kolmosella, mutta muuten vaihtelee pehmeästi.
      E34

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Kickdown-nappi pohjassa laatikko on käytännössä sportti-asennossa, eli kierrättää kaikki vaihteet rajoittajalle.

        Comment

        • HonSa
          Newbiemmer
          • Sep 2008
          • 25
          • Imatra

          #5
          Originally posted by superb View Post
          Vakiolaatikkona 5hp-30 ellei ole sitten jälkeenpäin vaihdettu ..?
          Käytös kuulostaa normaalilta.
          Laatikko on vaihdettu. Luulis nyt et käyttäs siellä rajottajalla ja sitten vaihtas, mutta kun jää vaan huutamaan. Aikaisemmin tuota ei ole ilmennyt.
          Ex: E34 540iA -93
          Ex: E39 523i -97 Kashmirbeige
          Ex: VW Passat 1.8T -99
          Ex: E36 325i

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Oon eläny siinä käsityksessä että 5hp18 kestää M60B40:n vääntöä 5-10 täyskaasukiihdytystä, sitten poikiii..
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Vibaa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 581
              • Vaasa

              #7
              Originally posted by Morkai View Post
              Oon eläny siinä käsityksessä että 5hp18 kestää M60B40:n vääntöä 5-10 täyskaasukiihdytystä, sitten poikiii..
              Jooh eikös tuon valmistajan ilmoittama maksimivääntö ole 310nm? M60B40:llä voi olla jo entinen laatikko...
              sigpic
              E34 530iA

              Comment

              • turbopuusti
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 823
                • Lahti

                #8
                Saako tuon pienen lootan pultattua kasin kylkeen?
                e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by turbopuusti View Post
                  Saako tuon pienen lootan pultattua kasin kylkeen?
                  saa.. m60b30 koneen perässä se on vakiona ja sopii myöc b40 perään mutta ei kestä siellä
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • turbopuusti
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 823
                    • Lahti

                    #10
                    No niinpä tietenkin, unohdin että ohan se b30 perässä...
                    e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                    Comment

                    • HonSa
                      Newbiemmer
                      • Sep 2008
                      • 25
                      • Imatra

                      #11
                      Täytynee tarkistaa, että onko se hp18 vai mikä siellä on. Auto kun ei ole kauaa vielä ollut omistuksessa. Jos tuo hp18 kestää vain noin vähän, niin sitten siellä tuskin on se laatikko... Kyllä tuolla on useampi kuin kymmenen täyskaasu lähtöä otettu. Kuulemma e38:sta on tuo laatikko otettu. Pitänee vaihtaa öljyt ja suodatin ja tuumailla että miksi se ei vaihda. En ole lauantain jälkeen koittanut, mutta pitänee koittaa, ettö tekeekö vielä samaa.
                      Ex: E34 540iA -93
                      Ex: E39 523i -97 Kashmirbeige
                      Ex: VW Passat 1.8T -99
                      Ex: E36 325i

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎