Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto e34 asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 888
    • Iisalmi

    #31
    Saattaa taas kuulostaa enemmän tai vähemmän tyhmältä, mutta mistä kohtaa tuossa M60 koneessa lähtee bensan paluulinja takaisin tankkiin?

    Tarkoitus siis toteuttaa tuo Webaston polttoaineen saanti samantyylisellä kerääjäsäiliöllä, minkä Raine aikoinaan teki.
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #32
      Kaikkein luotettavin tapa on ottaa suoraan auton tankilta se polttoaine
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • 2bar..ahhh
        BTCF Honorary Member
        • Nov 2004
        • 3351
        • haapavesi

        #33
        Originally posted by Playpig View Post
        Saattaa taas kuulostaa enemmän tai vähemmän tyhmältä, mutta mistä kohtaa tuossa M60 koneessa lähtee bensan paluulinja takaisin tankkiin?

        Tarkoitus siis toteuttaa tuo Webaston polttoaineen saanti samantyylisellä kerääjäsäiliöllä, minkä Raine aikoinaan teki.
        en kyl suosittele välisäiliöllä otettavan! Siellä paluulinjassa on paine ei oikein noi webaston\eberin pumput tykkää ku on paine niilläkin.... Ei muutaku letkua tankiin pienempi homma laittaa sinne ku rueta säiliölle kahteleen paikkaa...
        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

        Comment

        • Playpig
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 888
          • Iisalmi

          #34
          Sainpahan tämänkin rojektin päätökseen, melkein.

          Viime viikonloppuna tuli viimeisteltyä asennukset loppuun konehuoneen puolella. Polttoainelinjan toin loppujen lopuksi tankilta asti, kun sedältä sattui löyttmään todella pätevä tankkiotin ylimääräisenä.

          Vielä pitäisi kello asentaa pysyvämpään paikkaan keskikonsoliin vaihdekepin eteen jollain tapaa. Tällä hetkellä kello ja kaukosäätimen boksi ovat hansikaslokerossa irtaallaan. Kaukosäätimen antennin toin väliaikaisesti hanskalokeron sivusta tuulilasin alareunaan.

          Kuvia lupaan laittaa näytille heti kun kaikki on kunnossa.

          Mihin tuo antenni kannattaisi asentaa pysyvästi? Saako se jäädä piiloon ollenkaan esim kattoverhoilun ja pellin väliin?
          Nyt: E39 530DA Touring -98

          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

          Comment

          • -Markus-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1463
            • Ihan Savossa

            #35
            Originally posted by -Markus- View Post
            Itse kytkin pa-linjat kuten kuvassa. Eli moottorilta lähtevään paluuputkeen niin että webasto ottaa polttoaineen moottorilta päin. Eli moottorin käydessä polttoaine kulkee webaston läpi. Noin se on ilmeisesti ollut tehdasasennuksenakin.



            Nyt on viimein tämäkin asennus projekti valmis kaikkineen gsm käynnistimineen. Taisin muutaman kuvankin napata asennuksen yhteydessä. Täytyy laittaa tänne kunhan kerkee kameran tyhjentää.

            Ja paljon kiitoksia kaikille neuvoista!


            Sieltäpä löytyy muutama kuva asennuksesta jos jotain sattuu kiinnostamaan.

            Ford Mondeo Mk3 STW
            VW E-Golf 2015
            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

            Comment

            • Soprano
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 198

              #36
              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Mulla on tälläinen ohje ilmastoituun ja elektronisella puhallinnopeuden säädöllä olevaan malliin:

              Irroita releen K4 navalta PG lähtevä vihr./rus. 2,5 mm² johdin ja liitä se minireleeltä (Webaston rele) navalta 30 tulevaan johtoon.
              Liitä minireleen navalta 87a tuleva johdin K4 releen navalle PG.

              (K4 rele sijainnee auton sähkökeskuksessa, kytkentä virroittaa sulakkeet F19 ja F24)
              Toimiiko siis tämän jälkeen puhallin muuten normaalisti, kun kerta se alkup johto on siirretty toiselle releelle.. silloin kun webasto ei ole päällä niin toimii ?=?
              Miksei siihen PG laitetty webaston releeltä (rosvolla) kiini punasta piuhaa, miksi täytyy kierrättää ?
              Last edited by Soprano; 06-09-2012, 21:47.
              Se menee sit....

              Comment

              • Soprano
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 198

                #37
                Homma on niin että ei tartte ku laittaa se webaston releen 30 musta johto sinne vihree / ruskeeseen kolvata kiini, niin puhallin toimii myös kun laittaa virrat päälle ja haluaa käyttää puhallinta.
                Se menee sit....

                Comment

                • mfl
                  Newbiemmer
                  • Oct 2008
                  • 3
                  • Oulu

                  #38
                  Nostellaan vanhaa aihetta. Tuli hankittua E34 ja Webasto mikä olisi tarkoitus saada asenneltua.
                  Itse laite ja polttoainelinjat on laiteltu, mutta harmaita hiuksia tuottaa vesilinjat. Kytkimme laitteen #3 vesiletkun tilalle siten, että moottorin päästä vedet kiertäisi Webastoon ja sieltä pukkaisi nestettä kiertovesipumppuun eli asennus oikein?

                  Jos asennus oli oikein, niin emme millään saaneet nestettä enää kiertämään sisäkennolle asti. Millä tapaa ilmaus pitäisi oikein tehdä sillä letkut olivat aika tyhjät? :think

                  Comment

                  • Axum
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 4416
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by mfl View Post
                    Nostellaan vanhaa aihetta. Tuli hankittua E34 ja Webasto mikä olisi tarkoitus saada asenneltua.
                    Itse laite ja polttoainelinjat on laiteltu, mutta harmaita hiuksia tuottaa vesilinjat. Kytkimme laitteen #3 vesiletkun tilalle siten, että moottorin päästä vedet kiertäisi Webastoon ja sieltä pukkaisi nestettä kiertovesipumppuun eli asennus oikein?

                    Jos asennus oli oikein, niin emme millään saaneet nestettä enää kiertämään sisäkennolle asti. Millä tapaa ilmaus pitäisi oikein tehdä sillä letkut olivat aika tyhjät? :think
                    Tälläisessä asennuksessa varmista aina että vesiventtiilit on lepotilassa (auki) kun käytät webastoa, ilmauksen helpottamiseksi voit syöttää suoraa virtaa kiertovesipumpulle, esim, hyppylanka releen tilalle.
                    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                    - E39 528ia
                    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                    Puretaan 520ia -97
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                    Comment

                    • mfl
                      Newbiemmer
                      • Oct 2008
                      • 3
                      • Oulu

                      #40
                      Kiitos hyvästä vinkistä, kun ei tuosta vesiventtiilin toiminnastakaan ollut mitään hajua.
                      Ehjänä myyty Webasto olikin rikki, mutta se korjaantui 20 euron osalla ja tänään saatiin hoidettua asennus loppuun ja nestekin kiertää kuten pitääkin

                      Comment

                      • -Markus-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1463
                        • Ihan Savossa

                        #41






                        Potilaana alimman kuvan bensawebasto BW50. Kytkin kasaamisen jälkeen (vaihdoin vesipumpun) ylimmät liittimet väärinpäin, eli siis ruskeat johdot keltaisten paikalle ja toisinpäin ja kerkesin kerran testata webastoa ennenkuin huomasin tarkistaa liittimien paikat. Nyt webasto ei lähde pöhisemään, vaikka johdot vaihdettu oikein päin. Yrittää kyllä sitkeesti. Onko todennäköistä että jotain särky ja mitä? Voiko noita kahta komponenttia mitata jotenkin, ruskeet ja keltaiset johdot?

                        Ford Mondeo Mk3 STW
                        VW E-Golf 2015
                        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                        Comment

                        • -Markus-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1463
                          • Ihan Savossa

                          #42
                          https://youtu.be/7UIQgnWNcIU

                          Onko normaalia että hehkun jännite pomppii kuten videolla näkyy?

                          Ford Mondeo Mk3 STW
                          VW E-Golf 2015
                          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                          Comment

                          • -Markus-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1463
                            • Ihan Savossa

                            #43
                            Ei nyt meinaa selvitä tämä. Nätisti lähtee tulille ja hetken n 1 min palaa mut sen jälkeen sammuttaa ihtensä eikä yritä uudestaan. Ja väittäsin että polttoainepuoli ok. Vinkkejä otetaan vastaan :think.

                            Ford Mondeo Mk3 STW
                            VW E-Golf 2015
                            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                            Comment

                            • -Markus-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1463
                              • Ihan Savossa

                              #44
                              Originally posted by -Markus- View Post
                              https://youtu.be/7UIQgnWNcIU

                              Onko normaalia että hehkun jännite pomppii kuten videolla näkyy?
                              Aika varma olen, että kuuluu pomppia noin. Alkuun antaa hehkua n 3-4 sek yhtämittaa ja sit antaa virtaa sykäyksin ja pitää hehkun kuumana. (Ed. johtopäätökseen tulin, kun testasin webastoa hehku webaston ulkopuolella.)

                              Ei oo siis vieläkään selvinny tämän vika. Nyt ei lähe edes hetkeksi pöhisee. Bensapumppu naputtaa kivasti ja bensa haisee, vesipumppu toimii, liekkivahti ok, hehku ok, puhallin pelaa ja mielestäni kauheen loogista toiminta muutenkin, mutta ei vaan lähe pöhisee (Ei syty bensa palamaan).

                              E: lisätty johtopäätös
                              Last edited by -Markus-; 19-12-2018, 00:11.

                              Ford Mondeo Mk3 STW
                              VW E-Golf 2015
                              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                              Comment

                              • Klasu-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 546
                                • Helsinki

                                #45
                                Yhden vanhemman Webaston omaan autoon entisöineenä tiedän aiheesta jotakin.

                                Epäilen vahvasti, että tuo hehkun jännitteen vaihtelu kuuluu normaaliin toimintaan.
                                Hehku saadaan nopeasti kuumaksi syöttämällä sille hetki suoraa akkujännitettä, jonka jälkeen siirrytään pulssittaiseen syöttöön (pwm-ohjaus) oletettavasti hehkun ylikuumenemisen estämiseksi/eliniän pidentämiseksi.

                                Tuo kuvaus "käy minutin, lopettaa" - viittaa minusta ongelmaan liekkivahdissa.

                                Sinulla on uudempi malli, kuin itselläni. Mulla liekkivahti on puolikkaan lyijykynän kokoinen -ja muotoinen tanko.
                                Liekkivahdin sisällä on fotosensori, joka tunnistaa valon siitä, että ko. putken ulkokuori alkaa hehkumaan kuumennuttuaan polttimen liekistä.
                                Uudemmissa fotosensori on osassa ihan kotiöljypolttimista tuttu avoin fotosensori ilman tuota putkea, fotosensori katsoo vaan polttopesään.

                                Jos valoa ei tunnisteta, lopetetaan polttoaineen syöttäminen tovin kuluttua, jotta ei kasteltaisi koko palopesää syttymättömällä polttoaineella.
                                Loppuiko bensapumpun nakutus ennen tuota liekin sammumista tuon minutin käynnin päätteeksi?


                                Mallisi on niin uusi, että oletan sen omaavan jo "lukituksen" - ts. tarpeeksi monta perättäistä virhetilannetta, laite menee lukkoon. Lukitus on käsittääkseni avattava linjalla testeri/tiettyjen pinnien maattaminen, jotta suostuu edes yrittämään käynnistystä taas.

                                Edit: Jos bensapumppu nakuttaa kuitenkin, ei homma ole kaatunut lukittautumiseen.
                                Irroita bensalinja webasta, ja katso, että tavaraa tulee (ilman kuplia) kun pumppu lähtee nakuttamaan. Virtaus on niin pientä, että 20cm ilmaa letkussa halvaannuttaa useamman startin kokonaan.

                                Jos bensaa tulee kunnolla, lienee ongelmaa huopa/keraamilevyssä, joka kastuu polttoaineesta, ja toimii "liekinpitimenä" - onko tämä karstainen/sotkuinen?
                                Last edited by Klasu-; 18-12-2018, 20:11.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎