Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto e34 asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1580
    • Vähäkyrö

    Webasto e34 asennus

    Olisko jollain ohjeita asennukseen? Merkkihuollosta ei saanu mitään apuja. Tietoa tarttis polttoaineen ottoon. Realoem pohjalta päättelin, että t-haara naftaputkesta? Sitte sähkökytkennöistä, että kuinka kytkeä ajastus ajotietokoneen kautta? Ja sitten vielä itse letkuliitännät. Mihin letkut tulis kytkeä?
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1189
    • Muhos

    #2
    Ite laitoin polttoaineenoton T-haaralla paluuletkuun. Se tankissa oleva paluuputki pitää vaan jatkaa letkullla niin että ottaa pohjalta asti.

    Nesteletkun laitoin muistaakseni niin että webasto on tavallaan lämppärille menevän letkun välissä.

    Sähkökytkennöistä en osaa sanoa, että miten saat sen ohjattua ajotietokoneella. Omani laitoin toimimaan webaston omalla kellolla ja sillon tarvi lisätä vaan ohjaus puhaltimen moottorille.

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1461
      • Ihan Savossa

      #3
      Originally posted by MPV View Post
      Nesteletkun laitoin muistaakseni niin että webasto on tavallaan lämppärille menevän letkun välissä.
      Eli ilmeisesti kuvan putken numero 23 väliin tulis tuo webasto?

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Itse laittaisin letkuun #3.

        Jos haluat käyttää OEM tyylistä asennusta OBC:n kautta niin tarvitset releboksin oikean kickpaneelin taakse ja siihen johtosarjan.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1461
          • Ihan Savossa

          #5
          Jaaha... Kumpaankohan tuo nyt kannattaa sit laittaa... Weba expertit taitaa olla viel tähän aikaa asentamassa noita...

          Täytys vaan tietää, niin sais ruveta suunnittelee mitä kautta noita letkuja vetelee.

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • MPV
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1189
            • Muhos

            #6
            Originally posted by Axum View Post
            Itse laittaisin letkuun #3.
            Huonostipa olin asian aikaisemmin selittänyt. Siis letkuun #3 laitoin itsekin.

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1461
              • Ihan Savossa

              #7
              Paljon kiitos tarkennuksista!

              Siihen letku #3 asentelin sitten tuonkin. Osaisko joku suoraan sanoa, että miten nuo lämppärinpuhaltimelle menevät johdot kannattaa laittaa? Suoraan moottorille vai puhallinnopeuskatkaisimelle? (Jos tähän, mille nopeudelle?)

              Ja vissiin tuolta sulakerasian alta noita piuhoja kannattaa vetää ?

              Sähkökaavio:
              http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW...GRAMS/1849.pdf

              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by -Markus- View Post
                Paljon kiitos tarkennuksista!

                Siihen letku #3 asentelin sitten tuonkin. Osaisko joku suoraan sanoa, että miten nuo lämppärinpuhaltimelle menevät johdot kannattaa laittaa? Suoraan moottorille vai puhallinnopeuskatkaisimelle? (Jos tähän, mille nopeudelle?)

                Ja vissiin tuolta sulakerasian alta noita piuhoja kannattaa vetää ?

                Sähkökaavio:
                http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW...GRAMS/1849.pdf
                Itse laittaisin suoraan moottorille sopivan vastuksen kera (jos tuntuu pyörivän liian kovaa) tai katkaisimelle kakkosasentoon ennen vastusta, tosin en muista millainen rakenne katkaisimessa oli mutta pitäisi saada puhaltimen nopeus pysymään vakiona katkaisimen asennosta riippumatta.

                tulipellissä lämppärin kennolle menevien letkujen alla on hyviä läpivientejä
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • mikko78
                  Newbiemmer
                  • Sep 2011
                  • 24
                  • JAALA, kouvola

                  #9
                  Originally posted by Axum View Post
                  Itse laittaisin suoraan moottorille sopivan vastuksen kera (jos tuntuu pyörivän liian kovaa) tai katkaisimelle kakkosasentoon ennen vastusta, tosin en muista millainen rakenne katkaisimessa oli mutta pitäisi saada puhaltimen nopeus pysymään vakiona katkaisimen asennosta riippumatta.

                  tulipellissä lämppärin kennolle menevien letkujen alla on hyviä läpivientejä
                  itse toisin piuhan suoraan katkaisimeen/ laämmitys laitteen puhaltimen rasiaan.. tarvii toki yleismittarin millä hakee halutun väylän millä puhaqllin käynnistyy... mut käsittääkseni helpoin kun ryöstää puhaltimen säätimestä piuhan.. niin ei tartte miettiä liian vaikeita.... eli yleismittari kouraan ja puhallin 2 aqsentoon ja siihen ohjaus kun löytyy piuha... jolloin aiheuttaa sen et webasto kytkee 2 asennon aina kun se laitetaan/ajastetaan päälle ja se riittää teholleen aukasemaan ikkunat... toinen vaihto ehto on kytkeä piuha katkasimen tulo linjaan eli sit valihet ite millä teholla se puhaltaa kun webasto on käytössä... mut tätä en suosittele.. syy saattaapi olla et akku oin tyhjä kun oot unohtanu puhaltimen täysille...
                  Mikko Pääkkönen

                  Comment

                  • Aatos
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 149
                    • Helsinki

                    #10
                    BRCF #12 - E36 325 -91

                    Comment

                    • Wangel436
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1029
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Omassa pulkassa juurikin tuon ohjeen mukaan laitettu kuin Raine kirjoitteli aikanaan,elikäs suoravirta puhaltimelle ja itse saa valita millä voimakkuudella puhallin toimii. Ja hyvin on toiminut jo parivuotta,johtuuko lienee kiinteästä akkulaturista ja neljästä keltaisesta optimasta
                      Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                      E61 530D ///M-sport




                      Comment

                      • -Markus-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1461
                        • Ihan Savossa

                        #12
                        Originally posted by Samppae39 View Post
                        Olisko jollain ohjeita asennukseen? Merkkihuollosta ei saanu mitään apuja. Tietoa tarttis polttoaineen ottoon. Realoem pohjalta päättelin, että t-haara naftaputkesta? Sitte sähkökytkennöistä, että kuinka kytkeä ajastus ajotietokoneen kautta? Ja sitten vielä itse letkuliitännät. Mihin letkut tulis kytkeä?
                        Itse kytkin pa-linjat kuten kuvassa. Eli moottorilta lähtevään paluuputkeen niin että webasto ottaa polttoaineen moottorilta päin. Eli moottorin käydessä polttoaine kulkee webaston läpi. Noin se on ilmeisesti ollut tehdasasennuksenakin.



                        Nyt on viimein tämäkin asennus projekti valmis kaikkineen gsm käynnistimineen. Taisin muutaman kuvankin napata asennuksen yhteydessä. Täytyy laittaa tänne kunhan kerkee kameran tyhjentää.

                        Ja paljon kiitoksia kaikille neuvoista!

                        Ford Mondeo Mk3 STW
                        VW E-Golf 2015
                        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                        Comment

                        • Playpig
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 888
                          • Iisalmi

                          #13
                          Mihin muualle tuon itse Webaston voi laittaa e34:ssa järkevästi että myös toimii kunnolla? Ei nimittäin tuonne 540:n puskurin taakse mitään toivoa saada sitä mahtumaan kun ilmastoinnin flekti ja lauhdutin vie niin paljon tilaa.

                          Mitä itse katselin ja mallailin niin lasinpesunestesäiliön viereen voisi mahtua jotenkuten. Mutta onko tuo sitten liian korkealla hyväksi asennuspaikaksi? Minne on muuten e34:n alkuperäinen webasto tehtaalla laitettu?

                          Ja sitten vinkkiä mistä löytäisi jonkun asennusohjeen tuohon Thermotop C malliin. Kahalle laitoin mailia, mutta eihän sieltä mitään ole kuulunut...
                          Nyt: E39 530DA Touring -98

                          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                          Comment

                          • 2bar..ahhh
                            BTCF Honorary Member
                            • Nov 2004
                            • 3351
                            • haapavesi

                            #14
                            Originally posted by Playpig View Post
                            Mihin muualle tuon itse Webaston voi laittaa e34:ssa järkevästi että myös toimii kunnolla? Ei nimittäin tuonne 540:n puskurin taakse mitään toivoa saada sitä mahtumaan kun ilmastoinnin flekti ja lauhdutin vie niin paljon tilaa.

                            Mitä itse katselin ja mallailin niin lasinpesunestesäiliön viereen voisi mahtua jotenkuten. Mutta onko tuo sitten liian korkealla hyväksi asennuspaikaksi? Minne on muuten e34:n alkuperäinen webasto tehtaalla laitettu?

                            Ja sitten vinkkiä mistä löytäisi jonkun asennusohjeen tuohon Thermotop C malliin. Kahalle laitoin mailia, mutta eihän sieltä mitään ole kuulunut...
                            sen voin sanoa et ei toimi siinä pesunestesäiliön ja koneen välissä. (liian korkealla) ite otin pesunestesäiliön pois ja laitoin musitaakseni e30:n säiliön niin saa selevästi nestepinnan alapuolelle. sen takia tein tollaisen ratkaisun koska oli jo kaikki letkut ja sähköt valamiiksi sovitettu tuonne kohille...
                            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                            Comment

                            • -Markus-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1461
                              • Ihan Savossa

                              #15
                              Originally posted by Playpig View Post
                              Ja sitten vinkkiä mistä löytäisi jonkun asennusohjeen tuohon Thermotop C malliin. Kahalle laitoin mailia, mutta eihän sieltä mitään ole kuulunut...


                              Onko tuosta mitään apua. Aika samanlaisia vehkeitähän ne on kaikki mallit asennella. Ei taida suurta eroa olla suuntaan eikä toiseen.

                              Ford Mondeo Mk3 STW
                              VW E-Golf 2015
                              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎