Auto on E34 525i vanos touring -93 ajettu 253tkm. Käytin päästönmittauksessa paikallisella pajalla täällä Kuusamossa tulevaa katsastusta varten, mutta ei suostunut laskemaan CO-arvoa kyllin alas. Tyhjäkäynnillä arvo oli jossain 1.2xx - 14xx:n välillä ja kierroksilla nosti arvon muistaakseni jonnekkin yli 6.xxx. Auto käytiin lämmittämässä kunnolla, jonka jälkeen kone kävi hyvin epätasaisesti muutaman minuutin jonka aikana joutokäyntiarvo oli yli 7.xxx. Hetken päästä käynti tasaantui ja arvo laski 1.3xx:n paikkeille.
Mekaanikko sanoi KAT:n olevan rikki, koska muut arvot olivat kohdallaan. Samalla vaihdettiin tulpat. Mekaanikko sanoi ettei usko sen vaikuttavan mitään, niinkuin ei vaikuttanutkaan.
Kun nostaa kierrokset 2500-3000rpm, pakoputkesta kuuluu hienoista pauketta, ikäänkuin siellä tapahtuisi palamista. Suihkuttelin koneeseen sen käydessä jarrunpuhdistussprayta vuodonilmaisuaineena, mutta ei mitään vuotoa ilmennut.
En tullut täysin vakuuttuneeksi saamastani KAT-tuomiosta. Maalaisjärjellä ajateltuna jos kone ei käy kunnolla, ei mielestäni vika voi olla Kat:ssa, vaan joku muu siellä aiheuttaa vikaa palamisessa.
Autossa on myös tyhjäkäyntimoottori rikki; Kylmänä käynnitettäessä käy aluksi hyvin mutta alkaa pian humpaamaan, joskus jopa niin ettei pysy käynnissä. Lämpimänä käy mielestäni sievästi ja myös ajossa toimii hyvin.
Voiko tyhjäkäyntimoottori vaikuttaa päästöihin? Kertokaa muutenkin viisaammat, missä voisi olla matoja?
Korostan tässä sanaa "MIELESTÄNI", koska kyseinen Bemu on mulle ensimmäinen bensa-Bemu, ollut minulla n. kaksi vuotta. Ensimmäinen Bemu oli vuosia sitten E39 530D touring -99. En siis ole vielä kovin kokenut Bmw-autoilija, siksikyselen apua jotta elämäni Bmw:n parissa saisi vielä vuosia jatkua.
Vastauksia odotellessa..
Mekaanikko sanoi KAT:n olevan rikki, koska muut arvot olivat kohdallaan. Samalla vaihdettiin tulpat. Mekaanikko sanoi ettei usko sen vaikuttavan mitään, niinkuin ei vaikuttanutkaan.
Kun nostaa kierrokset 2500-3000rpm, pakoputkesta kuuluu hienoista pauketta, ikäänkuin siellä tapahtuisi palamista. Suihkuttelin koneeseen sen käydessä jarrunpuhdistussprayta vuodonilmaisuaineena, mutta ei mitään vuotoa ilmennut.
En tullut täysin vakuuttuneeksi saamastani KAT-tuomiosta. Maalaisjärjellä ajateltuna jos kone ei käy kunnolla, ei mielestäni vika voi olla Kat:ssa, vaan joku muu siellä aiheuttaa vikaa palamisessa.
Autossa on myös tyhjäkäyntimoottori rikki; Kylmänä käynnitettäessä käy aluksi hyvin mutta alkaa pian humpaamaan, joskus jopa niin ettei pysy käynnissä. Lämpimänä käy mielestäni sievästi ja myös ajossa toimii hyvin.
Voiko tyhjäkäyntimoottori vaikuttaa päästöihin? Kertokaa muutenkin viisaammat, missä voisi olla matoja?
Korostan tässä sanaa "MIELESTÄNI", koska kyseinen Bemu on mulle ensimmäinen bensa-Bemu, ollut minulla n. kaksi vuotta. Ensimmäinen Bemu oli vuosia sitten E39 530D touring -99. En siis ole vielä kovin kokenut Bmw-autoilija, siksikyselen apua jotta elämäni Bmw:n parissa saisi vielä vuosia jatkua.
Vastauksia odotellessa..
Comment