Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 540 jarrutuksessa vatkaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • örvellys
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 93
    • youtube

    E34 540 jarrutuksessa vatkaa

    Nyt pitäis oikeesti tietää mikä tota vaivaa. Aina kun jarruttaa keula ja ratti vatkaa sikana. Väljää ei ole missään,kokeiltu ukon,akan,korjaamosedän ja katsastusmiehen toimesta. Herkimmät varmaan otti jo nokkiinsa ku ei tullu kokeiltua "söörtsiä"
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14349
    • Oulu

    #2
    Reaktiotanko/tangon sisäpään helat on tiensä päässä on yks todennäköinen paikka. Itsellänikin oli välys sellainen että ei huomannu sitä ennenku otin tangon pöydälle.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • örvellys
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 93
      • youtube

      #3
      Originally posted by zener View Post
      Reaktiotanko/tangon sisäpään helat on tiensä päässä on yks todennäköinen paikka. Itsellänikin oli välys sellainen että ei huomannu sitä ennenku otin tangon pöydälle.
      Molemmat sisähelat vaihdettu hiljattain ja väljää ei löydy.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        Raidetangon keskitanko + päät ja apusimpukan hela :think
        Ja kai ne jarrulevytkin voi olla kierot.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by _nixu_ View Post
          Ja kai ne jarrulevytkin voi olla kierot.
          Aika epätodennäköistä, mutta satulat kyllä voi jumittaa ja aiheuttaa siihen viittaavia oireita kuten vatkausta jarruttaessa ja polkimen tökkimistä hitaassa vauhdissa. Ja jos ne levyt sattuukin sitten olemaan oikeasti paljon kierot, niin sitten ainakin satulat jumittaa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Aika epätodennäköistä, mutta satulat kyllä voi jumittaa ja aiheuttaa siihen viittaavia oireita kuten vatkausta jarruttaessa ja polkimen tökkimistä hitaassa vauhdissa. Ja jos ne levyt sattuukin sitten olemaan oikeasti paljon kierot, niin sitten ainakin satulat jumittaa.
            Itsellä meni jarrulevy kieroksi kun satula jumitti.

            Satula remppa ei pelkästään auttanut oli pakko vaihtaa myös levyt ja palat.
            Tosin joku oli edelliset laittaneet mallia Biltema ja uusi levy oli hiukan "tasapainoisemman" näköinen.

            Tuo Bilteman levy oli jonkin verran ohuempi kuin uusi ja uudessa oli myös paljon symmetrisemmät paksuudet jäähdytys ripojen molemmin puolin.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by örvellys View Post
              Nyt pitäis oikeesti tietää mikä tota vaivaa. Aina kun jarruttaa keula ja ratti vatkaa sikana. Väljää ei ole missään,kokeiltu ukon,akan,korjaamosedän ja katsastusmiehen toimesta. Herkimmät varmaan otti jo nokkiinsa ku ei tullu kokeiltua "söörtsiä"
              Renkaan selkäheitto/sivuheitto/kudosvauriot voi tehdä hyvin mielenkiintoisia ajokäytöshäiriöitä. Jotka siis ilmenee vain tietyssä tilanteessa, vaikka luulisi että se laittaisi koko ajan vatkaamaan.
              Originally posted by _nixu_ View Post
              Raidetangon keskitanko + päät ja apusimpukan hela :think
              Ja kai ne jarrulevytkin voi olla kierot.
              Jarrulevyt voi olla kierot toki. Itse en suostu uskomaan että kellään sellaisia löytyy ennenkuin on pantu heittokello tolppaan ja pystyy kertomaan montako satkua/kymppiä sitä on. Usein kierot levyt osoittautuu mitattuna suoriksi.

              Uudesssakin levyssä on heittoa sen pari kolme satasta. Herkkänä olevat liu'ut , palat ja männät antaa isonkin heiton "anteeksi" kun ne palat pääsee "seuraamaan" levyn pintaa.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • örvellys
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 93
                • youtube

                #8
                Jarrulevyt on vaihdettu keväällä ja autolla ajettu tuon jälkeen n4000tkm. Polkimessa ei tunnu nykytystä ja dynamometrillä kun katsoo jarruja luulisi viisareiden heiluvan aikasen selvästi jos levyt olis kierot.

                Eturenkaat tosin ovat jotkut saksanaikaiset kellyn ympärivuotiset ja lisäksi 10v vanhat. En välttämättä ihmettelisi jos vika on niissä.
                Lähen kohta tallille tutkimaan...

                Asiasta kukkaruukkuun! Onko e34 535,540 samanlaiset toisiinsa sopivat etuiskarit.

                Comment

                • örvellys
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 93
                  • youtube

                  #9
                  Originally posted by örvellys View Post
                  Jarrulevyt on vaihdettu keväällä ja autolla ajettu tuon jälkeen n4000tkm. Polkimessa ei tunnu nykytystä ja dynamometrillä kun katsoo jarruja luulisi viisareiden heiluvan aikasen selvästi jos levyt olis kierot.

                  Eturenkaat tosin ovat jotkut saksanaikaiset kellyn ympärivuotiset ja lisäksi 10v vanhat. En välttämättä ihmettelisi jos vika on niissä.
                  Lähen kohta tallille tutkimaan...

                  Asiasta kukkaruukkuun! Onko e34 535,540 samanlaiset toisiinsa sopivat etuiskarit.
                  Renkailla ei ole vaikutusta, myöskään uusilla koirainluilla ei ole tekemistä kyseisen ongelman kanssa....

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by örvellys View Post
                    Molemmat sisähelat vaihdettu hiljattain ja väljää ei löydy.
                    Huonolaatuiset reaktiotankojen puslat+väärä puslanpään kiristystapa=tuho alta aikayksikön.

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Renkaan selkäheitto/sivuheitto/kudosvauriot voi tehdä hyvin mielenkiintoisia ajokäytöshäiriöitä. Jotka siis ilmenee vain tietyssä tilanteessa, vaikka luulisi että se laittaisi koko ajan vatkaamaan.
                    Juuri näin, kokemusta aiheesta oman kinnerin tiimoilta, renkaina ikivanhat Dunlopit. 15km ajoa ja vaihtoon.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • örvellys
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 93
                      • youtube

                      #11
                      Originally posted by Leka View Post
                      Huonolaatuiset reaktiotankojen puslat+väärä puslanpään kiristystapa=tuho alta aikayksikön.

                      Juuri näin, kokemusta aiheesta oman kinnerin tiimoilta, renkaina ikivanhat Dunlopit. 15km ajoa ja vaihtoon.
                      Molemmat sisähelat ostettu aina asiantuntevasta motonetistä
                      Miten tuon puslanpään kiinnityksen voi saada niin pahasti pieleen että puslat tuhoutuu alle 5tkm:think

                      Comment

                      • Cock
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 752
                        • Tsadi

                        #12
                        Originally posted by örvellys View Post
                        Molemmat sisähelat ostettu aina asiantuntevasta motonetistä
                        Miten tuon puslanpään kiinnityksen voi saada niin pahasti pieleen että puslat tuhoutuu alle 5tkm:think
                        Jos kiristää sisäpäät auton ollessa vaikka nosturilla ja renkaat roikkuu vapaina ilmassa, niin kun auto lasketaan alas pyörilleen niin on sisempi pusla vääntynyt jo ihan vituralleen. ts. sisäpäät pitää kiristää vasta kun auto makaa pyörillään maassa -> ajokorkeudessa.
                        540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                        Audi A6 C7 S-Line ABT

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎