Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 Perävälitykset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuttiritari
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 546
    • Hämeenlinna

    e34 Perävälitykset

    Eli mikäköhän mahtaa olla harvin perä minkä ko. korimalliin saa menemään? Ja mikä mahtaa olla vakiovälitys -90 535?

    Ja tuleeko 535:sta sitten tulppa tonne taajama-alueille jos sinne sellasen harvan perän laittaa?

    Kiitti!
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Re: e34 Perävälitykset

    Originally posted by Tuttiritari
    Eli mikäköhän mahtaa olla harvin perä minkä ko. korimalliin saa menemään? Ja mikä mahtaa olla vakiovälitys -90 535?

    Ja tuleeko 535:sta sitten tulppa tonne taajama-alueille jos sinne sellasen harvan perän laittaa?

    Kiitti!
    Eiköhän se vakiovälitys ole 3,64:1, perävälityksiä tuolta. 535:n jaksaa vääntää kyllä harvemmallakin välityksellä en kuitenkaan laittaisi 525 tds:n perää (2,64:1) ihan ensimmäisenä. Tuossa kans peräjuttua: http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...fferential.htm
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3447
      • Janakkala

      #3
      Herätelläänpä vanhaa topikkia esille.
      Onko Perämurikoiden ulkomitat samat eri välityksen omaavissa murikoissa?
      Taka-ajatuksena siis on, että voiko vaan ottaa koko murikan irti 518 / 520 joissa olisi tuo 4.44 välitys, ja asentaa sen 535i kiini esim jäärata ajeluita silmällä pitäen?
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        #4
        Originally posted by Spetke View Post
        Herätelläänpä vanhaa topikkia esille.
        Onko Perämurikoiden ulkomitat samat eri välityksen omaavissa murikoissa?
        Taka-ajatuksena siis on, että voiko vaan ottaa koko murikan irti 518 / 520 joissa olisi tuo 4.44 välitys, ja asentaa sen 535i kiini esim jäärata ajeluita silmällä pitäen?

        Jos perä on typ 188 ni käsittääkseni käy paikalleen. Jos typ 210 niin ei niin helppo. Joissakin 535 on 210 perä.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3447
          • Janakkala

          #5
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Jos perä on typ 188 ni käsittääkseni käy paikalleen. Jos typ 210 niin ei niin helppo. Joissakin 535 on 210 perä.
          Miten tuollaisen erottaa ulkoisesti? Tyyppikilvet ym painatukset on jo yleensä hapettuneet ja ruostuneet olemattomiin.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • Sakkeri
            BTCF Member
            • May 2013
            • 307
            • Oulu

            #6
            Typ 188, 6 pulttia kyljessä.

            Typ 210, 8 pulttia kyljessä.

            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


            Lisäinfona vielä: http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=1374
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

            Comment

            • Timppeliini
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 221
              • Joensuu

              #7
              Herätellääs tätäkin vähän! käykö 525tds:än perämurikka suoraan 525i (m50)? onko liian lyhyet välitykset? onko kukaan laittanut? entäs sitten 518i/520i? kun perä olisi hakusessa ja tarkoitus tehdä kemppi!
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


              Kesä: E36 cabrio m-sport
              Talvi: E36 touring
              Käyttis: E39 touring

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by Timppeliini View Post
                Herätellääs tätäkin vähän! käykö 525tds:än perämurikka suoraan 525i (m50)? onko liian lyhyet välitykset? onko kukaan laittanut? entäs sitten 518i/520i? kun perä olisi hakusessa ja tarkoitus tehdä kemppi!
                Ei ole TDS:ssä liian lyhyet välitykset päinvastoin karmean pitkät.
                518 ja 520 murikat taas sopivampia.

                Älä laita sitä kemppiä jos ajat liikenteessä. Puslat jne. on hieman kovilla silloin ja ajokäytös erikoista.

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5150
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Timppeliini View Post
                  Herätellääs tätäkin vähän! käykö 525tds:än perämurikka suoraan 525i (m50)? onko liian lyhyet välitykset? onko kukaan laittanut? entäs sitten 518i/520i? kun perä olisi hakusessa ja tarkoitus tehdä kemppi!
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Ei ole TDS:ssä liian lyhyet välitykset päinvastoin karmean pitkät.
                  518 ja 520 murikat taas sopivampia.

                  Älä laita sitä kemppiä jos ajat liikenteessä. Puslat jne. on hieman kovilla silloin ja ajokäytös erikoista.
                  Eikä käy edes fyysisestikkään. E34 diisselit on vielä vanhan mallin perällä (tai ainakin td oli), kun taas 525i M50 on jo kehtomallin perällä.
                  Samoten myös 518i ja 520i. Ne on vanhemmalla ei kehtomallin kiinnityksellä, eli samanalainen kuten E28 ja E30.

                  Jos haluat sinne lyhkäsemmän perän, niin M30 koneiset E32 ja E34 olivat <-9/89 asti välityksellä 3,64 ja 9/89->3,91.
                  Nuo ennen <-9/89 oli osa vielä TYP188 periä, joten plug & play. Vetarit kun vaihtaa, niin muistaakseni sinne menee sitten myös TYP210.
                  Voi olla et muistan väärinkin. Liikaa alkaa olla aikaa kun näitä on käsissään pyöritellyt.
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎