Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 5-pykäläinen automaatti apuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atpanula
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 139
    • Kuopio

    E34 5-pykäläinen automaatti apuja

    Se on varmaan parasta mitä tähän autoon saa. Ja on hyvä, kun edellinen auto oli 3-pykäläisellä automaatilla. Voittehan kuvitella minkälaista se matkanteko oli. Kierroksia nimittäin riitti koneessa.

    Tuo talviasento kiusaa hiukan, kun en ole saanut siihen mitään tolkkua. Sportti ja ekonomi on ihan selvää kauraa, helvetin hyvin toimii molemmat. On nimittäin hianoo kun naksauttaa motarin kiihdytyskaistalla Superhessun päälle ja painaa kaasun pohjaan. Jos tekee sen nopeasti niin pykältää paria pienemmälle ja kiekat äkkiä 6500 jossa vaihtaa sitten isommalle vaihteelle... Näinkin pienellä iskutilavuudella mitä minulla on niin tuntuu kivalta ja pitää kattoo että ei aja kenenkään perään tullessa kiihdytyskaistalta moottoritielle.

    Tämä minun kärry on wanha palvelija joten ei siitä sen enempää.

    Käyttöoppaasta huolimatta on edelleen epäselvää miten tuota talviasentoa pitäisi käyttää. Pitääkö vaihdevalitsinvivun olla esim. 2-3-4 asennossa ennenkuin se alkaa toimia? Sanottiin että lukittuu siihen vaihteeseen minkä valitsee, mutta estääkö se sitten kick-downin ja muut jutut. Eli vähän kun tällainen vanhanaikainen steptronic... Eli voit vaihdella itse tai antaa koneen hoitaa.

    Huomasin myös, että mittaristossa on joku ihme lumihiutaleen kuva ja sehän on tietysti aut. vaihdenäytössä keskellä. Jos sitten tuloo joku luistojuttu niin alkaako se hälyttää ja vilkkua siinä?

    Katselin jo sen toisen ketjun missä näitä pohdittiin, mutta ei ihan käynyt selväksi.
    ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
    ex E12 520iA M20B20 sedan 1981
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8258
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by atpanula View Post
    Se on varmaan parasta mitä tähän autoon saa. Ja on hyvä, kun edellinen auto oli 3-pykäläisellä automaatilla. Voittehan kuvitella minkälaista se matkanteko oli. Kierroksia nimittäin riitti koneessa.

    Tuo talviasento kiusaa hiukan, kun en ole saanut siihen mitään tolkkua. Sportti ja ekonomi on ihan selvää kauraa, helvetin hyvin toimii molemmat. On nimittäin hianoo kun naksauttaa motarin kiihdytyskaistalla Superhessun päälle ja painaa kaasun pohjaan. Jos tekee sen nopeasti niin pykältää paria pienemmälle ja kiekat äkkiä 6500 jossa vaihtaa sitten isommalle vaihteelle... Näinkin pienellä iskutilavuudella mitä minulla on niin tuntuu kivalta ja pitää kattoo että ei aja kenenkään perään tullessa kiihdytyskaistalta moottoritielle.

    Tämä minun kärry on wanha palvelija joten ei siitä sen enempää.

    Käyttöoppaasta huolimatta on edelleen epäselvää miten tuota talviasentoa pitäisi käyttää. Pitääkö vaihdevalitsinvivun olla esim. 2-3-4 asennossa ennenkuin se alkaa toimia? Sanottiin että lukittuu siihen vaihteeseen minkä valitsee, mutta estääkö se sitten kick-downin ja muut jutut. Eli vähän kun tällainen vanhanaikainen steptronic... Eli voit vaihdella itse tai antaa koneen hoitaa.

    Huomasin myös, että mittaristossa on joku ihme lumihiutaleen kuva ja sehän on tietysti aut. vaihdenäytössä keskellä. Jos sitten tuloo joku luistojuttu niin alkaako se hälyttää ja vilkkua siinä?

    Katselin jo sen toisen ketjun missä näitä pohdittiin, mutta ei ihan käynyt selväksi.
    talviasennossa ei käytetä lainkaan ykköstä ja eikä vaihda läheskään niin herkästi pienemmälle vaihteelle esim. ylämäissä..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • atpanula
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 139
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      talviasennossa ei käytetä lainkaan ykköstä ja eikä vaihda läheskään niin herkästi pienemmälle vaihteelle esim. ylämäissä..
      OK, elikkä se on vähän kuin vastakohta Sportti-asennolle? Eli kierrosten mukaan mennään.

      Sportissa menee kiekat tappiin, ja talvella rajoitetaan sitä vaihtamista - enemmän kuin ekonomi-asennolla?

      Koitin tietysti asioita tien päällä mutta eipä täällä ole vielä jäätä tai edes lunta jotta olisi voinut huomata asian. Sellainen lusmuhan tuo on että pitää vähän polkasta jotta jotain tapahtuu... Mutta sitten tapahtuu
      ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
      ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        #4
        Kyllä economy ja winter asennon eron huomaa hyvin kun lähtee paikaltaan. Ajossa tottakai myös, eikä se vaadi lunta/jäätä.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • jakusa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 515
          • Lempäälä

          #5
          Talviasennolla voi myös lukita tietyn vaihteen päälle. Talviasento + D käyttää vaihteita 2-5(vai 3-5?), aikaisin isompaa ja myöhemmin pienempää. Talviasento + 2,3 tai 4 lukitsee ko. vaihteen. Eli talviasento ja kepistä 3 vaihteen kohdalle niin käyttää pelkkää kolmosta. Ei kick-downia ja hakkaa vaikka rajoittajaa vasten. Aikoinaan oli 740i:ssä sama juttu, toisinaan tuli kaupunkiajossa leikittyä ja käytettyä pelkkää nelosta. Hyvin lähti liikkeelle mukavan murinan saattelemana
          -after all is said and done more is said than done-


          Comment

          • atpanula
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 139
            • Kuopio

            #6
            Sitä murinaa minäkin olisin joskus toivonut.

            No nyt tiedän nuokin asiat ja kiitoksia neuvoista!

            Kun tuo mylly on sellainen että pitää kierrokset olla siellä 3000 paikkeilla jotta jotain tapahtuu. Vääntöalue alkaa siintä.

            Mutta normi bemarissahan ei kuulu sitä murinaa ja vääntöä, vaan on se metallinen sirinä ja täysin ainutlaatuinen ääni. Se kuullostaa lähinnä hurinalta jossa on puolet sitä sirinää mukana. Onhan se helvetin hieno ääni kieltämättä ja normi autoon tottunut joutuu siihen tutustumaan ja opettelemaan sen. Se säikähtää ekalla kuulemalla sitä kun polkasee kaasun pohjaan että leviääköhän tämä nyt.

            Ja kun ei tarvii miettiä jakopään hihnan katkeamista kesken parhaan menon... Puhutaan nyt 320k ajetusta autosta josta ei ole huoltohistoriaa saatavilla.

            Mielestäni kierroskoneella ei pääse nauttimaan samalla tavalla äänistä kuin vääntökoneista. Se menee niin nopeasti ohi, samoin kun esim. tyttöystävän kaa se huippuhetki

            Vaihde tulee töksähtämällä sisään automaatissa ja kiekat nousee holtittomasti ja tätä sitten monta kertaa.

            Uusissa koneissa ehkä vähän menty siihen murinasuuntaan, mutta en ole päässyt koittamaan noita uudempia itse. BMW:n sivuilta olen kuitenkin lukenut, että tomaatti on nykyään 8-pykäläinen joten kai siinäkin voi niitä kierroksia käyttää. Äänieristykset lienee sitä luokkaa, että monikaan ei kuule niitä koneen ääniä ihan uusimmissa autoissa??

            Ehkä se bemari ei olekaan sitten kovin hyvin sopiva murinamiehille. Mitäs sanoo raati.
            ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
            ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by atpanula View Post
              Sitä murinaa minäkin olisin joskus toivonut.

              No nyt tiedän nuokin asiat ja kiitoksia neuvoista!

              Kun tuo mylly on sellainen että pitää kierrokset olla siellä 3000 paikkeilla jotta jotain tapahtuu. Vääntöalue alkaa siintä.

              Mutta normi bemarissahan ei kuulu sitä murinaa ja vääntöä, vaan on se metallinen sirinä ja täysin ainutlaatuinen ääni. Se kuullostaa lähinnä hurinalta jossa on puolet sitä sirinää mukana. Onhan se helvetin hieno ääni kieltämättä ja normi autoon tottunut joutuu siihen tutustumaan ja opettelemaan sen. Se säikähtää ekalla kuulemalla sitä kun polkasee kaasun pohjaan että leviääköhän tämä nyt.

              Ja kun ei tarvii miettiä jakopään hihnan katkeamista kesken parhaan menon... Puhutaan nyt 320k ajetusta autosta josta ei ole huoltohistoriaa saatavilla.

              Mielestäni kierroskoneella ei pääse nauttimaan samalla tavalla äänistä kuin vääntökoneista. Se menee niin nopeasti ohi, samoin kun esim. tyttöystävän kaa se huippuhetki

              Vaihde tulee töksähtämällä sisään automaatissa ja kiekat nousee holtittomasti ja tätä sitten monta kertaa.

              Uusissa koneissa ehkä vähän menty siihen murinasuuntaan, mutta en ole päässyt koittamaan noita uudempia itse. BMW:n sivuilta olen kuitenkin lukenut, että tomaatti on nykyään 8-pykäläinen joten kai siinäkin voi niitä kierroksia käyttää. Äänieristykset lienee sitä luokkaa, että monikaan ei kuule niitä koneen ääniä ihan uusimmissa autoissa??

              Ehkä se bemari ei olekaan sitten kovin hyvin sopiva murinamiehille. Mitäs sanoo raati.
              ei ainakaan mikään 2l mopokoneella varustettu.. oli sitten merkki mikä tahansa :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • atpanula
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 139
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                ei ainakaan mikään 2l mopokoneella varustettu.. oli sitten merkki mikä tahansa :think
                Älä viiti kiusata, hei oikeesti

                Sulla on joku älytön rassi, ehkä sellaisen joku päivä saan itsekin. Kieltämättä se menee minun käsityskyvyn ulkopuolelle, myönnän.

                Seiskaa en kuitenkaan ota, vaan vitosta mieluummin. Uudemmissa vitosissa meno on sitä "lipumista" samalla tavalla kun seiskoissakin. On niinkun olisit laivassa, vai mitä?

                Suomessa joka tapauksessa on se iskutilavuus jokseenkin turha piirre, kun ei pääse koittamaan kunnolla. Kyllähän noilla pienemmilläkin rasseilla ehtii ja kun käyttää sporttia ja kick-downia niin varmasti ehtii ja ohittaminen on turvallista. Parilitrainen ja 110kW lähettää kyllä ihan kivasti kun on tottunut Opeliin.

                Kieltämättä pari litraa on siinä rajoilla että voiko puhua menopelistä tai autosta. Sanoisin että 2,5-litraisella ajelevat - jotka ei sitä vahingossa ole ostaneet - tietävät jo että pitää olla vähän massia ja sitten sillä pääsee kivasti.

                No nämä oli minun mielipiteitä, joku 316-kuski miettii ehkä toisin.
                ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
                ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by atpanula View Post
                  Älä viiti kiusata, hei oikeesti

                  Sulla on joku älytön rassi, ehkä sellaisen joku päivä saan itsekin. Kieltämättä se menee minun käsityskyvyn ulkopuolelle, myönnän.

                  Seiskaa en kuitenkaan ota, vaan vitosta mieluummin. Uudemmissa vitosissa meno on sitä "lipumista" samalla tavalla kun seiskoissakin. On niinkun olisit laivassa, vai mitä?

                  Suomessa joka tapauksessa on se iskutilavuus jokseenkin turha piirre, kun ei pääse koittamaan kunnolla. Kyllähän noilla pienemmilläkin rasseilla ehtii ja kun käyttää sporttia ja kick-downia niin varmasti ehtii ja ohittaminen on turvallista. Parilitrainen ja 110kW lähettää kyllä ihan kivasti kun on tottunut Opeliin.

                  Kieltämättä pari litraa on siinä rajoilla että voiko puhua menopelistä tai autosta. Sanoisin että 2,5-litraisella ajelevat - jotka ei sitä vahingossa ole ostaneet - tietävät jo että pitää olla vähän massia ja sitten sillä pääsee kivasti.

                  No nämä oli minun mielipiteitä, joku 316-kuski miettii ehkä toisin.
                  ootko kännissä?

                  tuossahan ne mun autot on listattu sigussa.. ei mitään järin ripeitä mikään

                  toivottavasti tähän tulis muutos jossain kohtaa
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    #10
                    Joo, ei paljoo juhlita tuon M60B30 kans kaan, vaikka laatikko jo paljo mukavemmin toimiikin, mitä M50B25:en kanssa.

                    Toivottavasti sais muutosta itelläkin aikaan, vaikka pahalta näyttää. :think
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • atpanula
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 139
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by peto2 View Post
                      ootko kännissä?

                      tuossahan ne mun autot on listattu sigussa.. ei mitään järin ripeitä mikään

                      toivottavasti tähän tulis muutos jossain kohtaa
                      Joo, tänään ei ajella enää

                      Ei noi sinun autot kyllä miltään heikkotehoisilta vaikuta mallinumeroitten perusteella Eli kovat on vaatimukset autojen suhteen jos noilla ei ehi paikkoihin...
                      ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
                      ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by atpanula View Post
                        Sitä murinaa minäkin olisin joskus toivonut.

                        No nyt tiedän nuokin asiat ja kiitoksia neuvoista!

                        Kun tuo mylly on sellainen että pitää kierrokset olla siellä 3000 paikkeilla jotta jotain tapahtuu. Vääntöalue alkaa siintä.

                        Mutta normi bemarissahan ei kuulu sitä murinaa ja vääntöä, vaan on se metallinen sirinä ja täysin ainutlaatuinen ääni. Se kuullostaa lähinnä hurinalta jossa on puolet sitä sirinää mukana. Onhan se helvetin hieno ääni kieltämättä ja normi autoon tottunut joutuu siihen tutustumaan ja opettelemaan sen. Se säikähtää ekalla kuulemalla sitä kun polkasee kaasun pohjaan että leviääköhän tämä nyt.

                        Ja kun ei tarvii miettiä jakopään hihnan katkeamista kesken parhaan menon... Puhutaan nyt 320k ajetusta autosta josta ei ole huoltohistoriaa saatavilla.

                        Mielestäni kierroskoneella ei pääse nauttimaan samalla tavalla äänistä kuin vääntökoneista. Se menee niin nopeasti ohi, samoin kun esim. tyttöystävän kaa se huippuhetki

                        Vaihde tulee töksähtämällä sisään automaatissa ja kiekat nousee holtittomasti ja tätä sitten monta kertaa.

                        Uusissa koneissa ehkä vähän menty siihen murinasuuntaan, mutta en ole päässyt koittamaan noita uudempia itse. BMW:n sivuilta olen kuitenkin lukenut, että tomaatti on nykyään 8-pykäläinen joten kai siinäkin voi niitä kierroksia käyttää. Äänieristykset lienee sitä luokkaa, että monikaan ei kuule niitä koneen ääniä ihan uusimmissa autoissa??

                        Ehkä se bemari ei olekaan sitten kovin hyvin sopiva murinamiehille. Mitäs sanoo raati.
                        Mitenhän tätä tekstiä pitäisi tulkita?
                        Eikai se nyt ole mitenkään ihme ettei ole vetoja taikka ei murise tuolla koneella, oletko ajanut mitään järkevämpää mallia?

                        Ei tarvitse kyllä mitenkään kovin uusiin autoihin mennä että moottorinäänet ovat hiljaiset sisällä, esimerkiksi e38 7-sarja on jo todella hiljainen moottoriääniltään, ja tietysti muutenkin hiljainen ajaa, varsinkin tuplalaseilla.

                        Mutta suosittelen ehdottomasti kokeilemaan vaikka e32 7-sarjaa kun ne eivät nykyään juuri mitään maksa, V8 ja V12 koneisista erityisesti pääsee nauttimaan alaväännöstä eikä tarvitse kierrätellä yhtään. Esimerkiksi juurikin 750 on erittäin hieno auto hintaisekseen, saa rahalleen paljon vastinetta.
                        Kyllähän 735:llakin kerkiää, ainakin jos on tottunut 2 litrasiin ja pienempiin. Kyllä tämä raati on ainakin sitä mieltä että bemarin oikeat koneet ovat joko isompia kutosia, kaseja, 12 taikka motorsportteja.
                        Löytyy yleensä sitä kuvaamaasi "murinaa" myös
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • atpanula
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 139
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by Supa View Post
                          Mitenhän tätä tekstiä pitäisi tulkita?
                          Eikai se nyt ole mitenkään ihme ettei ole vetoja taikka ei murise tuolla koneella, oletko ajanut mitään järkevämpää mallia?

                          Ei tarvitse kyllä mitenkään kovin uusiin autoihin mennä että moottorinäänet ovat hiljaiset sisällä, esimerkiksi e38 7-sarja on jo todella hiljainen moottoriääniltään, ja tietysti muutenkin hiljainen ajaa, varsinkin tuplalaseilla.

                          Mutta suosittelen ehdottomasti kokeilemaan vaikka e32 7-sarjaa kun ne eivät nykyään juuri mitään maksa, V8 ja V12 koneisista erityisesti pääsee nauttimaan alaväännöstä eikä tarvitse kierrätellä yhtään. Esimerkiksi juurikin 750 on erittäin hieno auto hintaisekseen, saa rahalleen paljon vastinetta.
                          Kyllähän 735:llakin kerkiää, ainakin jos on tottunut 2 litrasiin ja pienempiin. Kyllä tämä raati on ainakin sitä mieltä että bemarin oikeat koneet ovat joko isompia kutosia, kaseja, 12 taikka motorsportteja.
                          Löytyy yleensä sitä kuvaamaasi "murinaa" myös

                          Näinhän se on kieltämättä

                          Muttakun ei pääse noita seiskoja juuri koittamaan... Mulla on vähän sellainen lukko, että ei viitsi myyjien hermoja koitella pelkällä koeajolla.

                          Olis reilumpi kysyä suoraan että pääsiskö vähän koittaan sun bemaria ja en varmana osta?

                          Liikkeissä noita ei juurikaan ole ja sama homma sielläkin, eli hupiajelijat leimataan helposti.

                          Pitäisi saada joku kaveri tai muutama kaveri että pääsisi vähän piiriin sisälle. Mutta rahanpuute taitaa olla se este. Ei juurikaan voi käydä edes kahveilla miiteissä. Puhumattakaan tallipaikasta.

                          Bussilla ajaminen on muuten suunnilleen tuplasti kalliimpaa kun omalla autolla, joten turhat viisastelut lienee syytä jättää sikseen... Eli kyllä kannattaa bemarilla ajaa vaikka joku sossun luukku väittääkin ihan toista.

                          Mutta tosi kivan fiiliksen on saanut täälläkin, mm. se seiska mitä laitettiin porukalla kuntoon ja oli ns. "haunted". Toivottavasti ei mee napit jumiin ja ala pakokaasuja sisälle puskemaan Olis kyllä aika Elm Street meininkiä tuollainen kehno...
                          ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
                          ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14353
                            • Oulu

                            #14
                            Jeps, aika joutavaa on tuota V12 konetta kierrätellä tuolla normi liikenteessä. Vääntöjä on tarjolla sen verta kivasti ettei ohituksissakaan tarvi turhaa kickdownilla kiusata (toisin kuin 730iL V8:n kans).

                            Selvästi on tietenkin vanhemman auton tuntua tässä, jo pelkästään sen takia että yksi vaihde puuttuu laatikosta.
                            Last edited by zener; 11-12-2010, 19:08.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • atpanula
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 139
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by zener View Post
                              Jeps, aika joutavaa on tuota V12 konetta kierrätellä tuolla normi liikenteessä. Vääntöjä on tarjolla sen verta kivasti ettei ohituksissakaan tarvi turhaa kickdownilla kiusata (toisin kuin 730iL V8:n kans).
                              Ettäs kehtaatkin

                              Tää on suolaa haavoihin tai jotain... No ehkä joku päivä pääsen koittaan :think
                              ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
                              ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎