Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Huoltoilmaisimen nollaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 528
    • Finland Rovaniemi

    E34 Huoltoilmaisimen nollaus

    Terve !

    Koetin nollata e34 (525 -88) huoltoväli-ilmaisimen useastakin lähteestä otetun ohjeen mukaisesti.

    Eli pistokkeesta nastat 7 ja 19 yhteen ja virrat päälle (3 s ja 13 s). Kokeilin myös Autodatan ohjeen mukaisesti maadoittaa nastan 7 virtakynän kautta maihin ja virrat päälle...

    Mutta mitäs hemmettiä... eipä vaan nollautunut eikä vihreet ledit loistaneet.

    Pitääköhän nollauksessa olla pistokkeen kansi paikallaan, se kun ilmeisesti kytkee yhteen kaksi nastaparia. Vai onkohan autoon tehty jokin oma viritys.

    Kiitos tietäjille etukäteen.
    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by jaskap View Post
    Terve !

    Koetin nollata e34 (525 -88) huoltoväli-ilmaisimen useastakin lähteestä otetun ohjeen mukaisesti.

    Eli pistokkeesta nastat 7 ja 19 yhteen ja virrat päälle (3 s ja 13 s). Kokeilin myös Autodatan ohjeen mukaisesti maadoittaa nastan 7 virtakynän kautta maihin ja virrat päälle...

    Mutta mitäs hemmettiä... eipä vaan nollautunut eikä vihreet ledit loistaneet.

    Pitääköhän nollauksessa olla pistokkeen kansi paikallaan, se kun ilmeisesti kytkee yhteen kaksi nastaparia. Vai onkohan autoon tehty jokin oma viritys.

    Kiitos tietäjille etukäteen.
    Ei tarvitse olla kantta päällä.
    Kyllä sen pitäisi toimia kun maadoitat nastan 7.

    Faq osiolla on oikein asiasta kuvakin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36079

    Comment

    • jaskap
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 528
      • Finland Rovaniemi

      #3
      Ei nollaudu ei

      Tere !

      Ei vaan nollaudu seiskanastasta. Kysymyksessä on siis 20 nastainen liitin ja vm -88 e34 2,5 koneella.

      Mittaristo laitteeseen on varmuudella vaihdettu joskus.

      Olisiko tuohon tehty jokin kytkentä, joka estää toiminnan vai olisiko kyseessä peräti vika.
      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
      e32 750 iA -88 DoubleSex.
      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
      e32 735 1/18
      e34 M5 1/18
      e24 635 Csi 1/18
      e9 3.0 CSi 1/18
      e31 850 Csi

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        seiskan maadoitusaika pitää olla tarkka. 3s, 10s tai 12s. kokeile uudestaan niin monta kertaa että nollaa, virrat voi olla koko ajan päällä.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎