Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 sähkökäyttöiset ikkunat manuaalisiksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MM-5
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 153
    • Askola

    E34 sähkökäyttöiset ikkunat manuaalisiksi?

    Moi

    Tarviiko tehdä muuta kun ottaa ne sähkömoottorit pois ja tilalle manuaaliset ikkunaveivit?

    Haluan päästä eroon noista sähkökäyttöisistä ikkunoista lopullisesti.

    Ymmärtäköön tätä toimintaa kuka haluaa....

    Janne
    Pojat me ollaan hävitty tää peli...
  • S4Driver
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 572
    • Kaukana

    #2
    Nahkaremmi lasin alareunaan. Vanha ja hyvä konsti. Vanhoissa ratakärryissä moisia näkee. Itelle moinen viritys ens kesäksi. On keveempi ku veivi systeema.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      #3
      Jos haluaa tehä "OEM way" ni pitää koko mekanismi vaihtaa ja tehä reikä ovipahviin.

      Tosin itellä ei oo ikinä ollu E34/E32 sähkölasien kans ongelmaa ja veivilasit on perseestä ni en tommosta ikinä tekis.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • S4Driver
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 572
        • Kaukana

        #4
        Taitaa auto johon kyseinen muunnos tulee olla jo aikas radikaalisti kevennetty.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Minulla olisi kolmenelkussa hienot manuualiset nostimet joka ovessa, saa toki purkaa jos jättää sähköhilppeet tänne

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8258
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            mulla olis reijälliset ovipahvit ja veivimekanismit.. kuskinpuolen mekanismista puuttuu muutama hammas.. lähtee HALVALLA!

            E: melkein kerkesin hävittämään jo
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • MM-5
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 153
              • Askola

              #7
              Kiitos tarjouksista . Arvasin että noita vaihtotarjouksia alkaa tulemaan. Voin myydä noita osia sitten myöhemmin kun ne on irroitettu autosta. Kaikki toimii normaalisti.

              Perimmäinen tarkoitus muutokseen on auton keventäminen ja "turhien" sähkölaitteiden poistaminen. Siis se koko ikkunan nostohärveli menee uusiksi, eikä vaan pelkkä moottori vaihdu veiviin? Porataan siis ne popniitit pois ja koko mekanismi irti, vai jätetään osittain paikoilleen? Jos osat numero 1 ja 2 poistetaan joka lasista, niin autosta lähtee taas 8-8,5 kg turhaa painoa pois.

              Etulasin nostosysteemi:



              Takalasin nostosysteemi:



              Taidan sitten siirtyä mieluiten tohon hihnasysteemiin. Kerrotko S4Driver vähän tarkemmin, miten toi toteutetaan? Mun autossa ei ole tällä hetkellä ovipahvit paikallaan, eikä ne orkkikset tule enää siihen muutenkaan. Jos jotain laitan oviverhoiluksi, niin joko hiilikuitua tai ohutta alumiinilevyä vaan. Kaikki paino lasketaan. Ikkunatkin pitäisi saada joskus kevyemmästä materiaalista kun lasista.

              Kiitti vinkistä, jos saa koko mekanismin pois. Ei niitä ikkunoita tarvitse muutenkaan usein availla.

              Janne
              Pojat me ollaan hävitty tää peli...

              Comment

              • S4Driver
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 572
                • Kaukana

                #8
                Tästä käy idea selväksi>

                Hi, here comes a little story of one thing leading to another... It started with the drivers' door window not going down. So I had to strip the door

                Comment

                • MM-5
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 153
                  • Askola

                  #9
                  Porailin eilen ne pop-niitit (3 kpl per puoli) irti takalasin nostomekanismeista. Ei ne mekanismit kuitenkaan lähteneet millään kokonaan irti ovista vaikka sainkin ne "irralleen". Miten ne kaikki kiskon osat irtoaa lasista? E34 FAQ osiossa on ohje missä on manuaalinen nostomekanismi, mutta toi sähkösäätöinen on erilainen. Ei kai tässä rälläkkää aleta tarvitsemaan?

                  Mulle on ihan se ja sama vaikka ikkunoita ei noiden poistamisen jälkeen saisi enää ollenkaan auki, kunhan saan ne pysymään ylhäällä. Jos joku on onnistunut sähköisen nostomekanismin takaovesta irroittamaan, niin kertokaa lisää ohjeita.

                  Kiitos etukäteen!

                  Janne
                  Pojat me ollaan hävitty tää peli...

                  Comment

                  • Jolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2556
                    • Virolahti

                    #10
                    Eikö E34 ja keventäminen samassa lauseessa ole pikkuisen outo yhtälö jo lähtökohdaltaan :think
                    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                    PM tavoittaa, puhelimella ei.

                    Comment

                    • MM-5
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 153
                      • Askola

                      #11
                      Jolli olet aivan oikeassa että E34 ja keventäminen ei kuulu yhteen, mutta mun auton kohdalla ns. peli on jo menetetty...
                      Pojat me ollaan hävitty tää peli...

                      Comment

                      • Morriz
                        BTCF Member
                        • Nov 2005
                        • 1611
                        • Honkajoki

                        #12
                        Fuck ikkunat, minä haluan tietää lisää tuosta e34sen keventämisestä
                        -NO FARMS NO FOOD-

                        M5 -93 Diamantschwarz
                        525i -86 Diamantschwarz
                        528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                        X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1842
                          • Lappeenranta, Finland

                          #13
                          Originally posted by MM-5 View Post

                          Mulle on ihan se ja sama vaikka ikkunoita ei noiden poistamisen jälkeen saisi enää ollenkaan auki, kunhan saan ne pysymään ylhäällä. Jos joku on onnistunut sähköisen nostomekanismin takaovesta irroittamaan, niin kertokaa lisää ohjeita.

                          Kiitos etukäteen!

                          Janne
                          Jos ensin ajaa akkunan yläasentoon, että nostimen varret ovat mahd. supussa, niin eteenpäin ja/tai taaksepäin mekanismia oven sisällä liikuttamalla varsien päät tippuvat pois ikkunassa olevasta kiskosta. Lähtee kyllä ehjänä veks. Pop-niittien lisäksi siellä on vielä yksi ihan tavallinen kiinnityspultti.

                          FAQ:ssa on tekemäni ohje päinvastaisesta operaatiosta, mutta idea lienee ihan sama.

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • MM-5
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2006
                            • 153
                            • Askola

                            #14
                            Eilen irtosi takaovien ja apparin etuoven mekanismit. Tänään vielä kuskin mekanismi irti. Kyllähän noi painaa ja kaikki painon poistaminen lasketaan. Ne irtosi helposti kun tajusin ensin laittaa ikkunat ala-asentoon, mutta varmaan olisi yläasennossakin saanut irti. Ikkunan ylhäällä pysymiseenkin keksin oman patentin. Nyt tekisi mieli vaan laittaa sinne polykarbonaattilasit. Säästyis paljon painoa. Saako lain mukaan vaihtaa muut lasit polykarbonaattisiin paitsi tuulilasin?
                            Last edited by MM-5; 30-09-2010, 12:36. Reason: Asiavirheitä
                            Pojat me ollaan hävitty tää peli...

                            Comment

                            • r.w.
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2510
                              • Länsirannikko

                              #15
                              Originally posted by Jolli View Post
                              Eikö E34 ja keventäminen samassa lauseessa ole pikkuisen outo yhtälö jo lähtökohdaltaan :think
                              M50-koneisen karvalakki-E34:n omamassa on 1500kg, eli yhtä paljon, tai jopa vähemmän, kuin E36 M3:n. M20-koneisen karvalakin omamassa alkaa lähestyä luokkaa ~1400kg. Kunnon kone ja rajumpi voimansiirto lisää noihin vielä helposti 100-150kg, mutta senhän takia sitä kevennetään...
                              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎