Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pahvia vai mitä syylärin eteen..? e34 ei nosta lämpöjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hevimies
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1456
    • Savonlinna

    Pahvia vai mitä syylärin eteen..? e34 ei nosta lämpöjä

    Nonniin ja kelit kylmenee. Parkissa nostaa lämmöt nätisti puoleenväliin mittaria mutta reilulla puhalluksella ja ajossa tippuu näilläkin keleillä selvästi alle, jopa ensimmäisen viivan tuntumaan. Lämpömittari-topicissa katselin noita lämpöjä ja vajaa parikymmentä astetta jäädään optimista joka tarkoitaa selvästi viileämpää lämmitys-ilmaa ja ilmeisesti moottorin toimintakin olisi optimissaan keskiviivalla, eli noin 80 asteessa. Pitääkö sinne alkaa jotain pahvia tai rättiä tunkemaan prkl. Onko kolmeneloseen jotain "alkuperäistä" lärpäkettä jonka sinne syylärin eteen voisi nakata?
  • Hessu75
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 95

    #2
    Vaihda termostaatti :wink:
    E39 530d Touring

    Comment

    • oni4580
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 44
      • kankaanpää

      #3
      vastaus

      Vaihda termostaatti ja tarkasta, että vesi kiertää kunnolla koneessa. Tarvittaessa ilmaa jäähdytysjärjestelmä.

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #4
        .........
        Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:40.
        ///Motorporot

        Comment

        • Hevimies
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1456
          • Savonlinna

          #5
          Maanantaina menee täyshuoltoon, jossa vaihdetaan kaikki mahdolliset litkut paitsi perä ja aski, mutta tuskin tuo on termostaatista kiinni. Erikoista on että parkissa neula on kuin liimattuna keskiviivaan mutta liikenteessä tippuu alle ja elää vieläpä puhalluksen mukaan. Ei kai tuollaista termostaattia ole olemassakaan vaikka tuontipeli onkin?

          Oliko muuten v-mäinen vaihtaa termari kolmeneloseen?

          Comment

          • juse132
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 163
            • Preiviiki

            #6
            sama vika

            samanlaista oiretta, eli kevyessä ajossa ei tullut kunnolla siniseltä pois. Termostaatti vaihtoon ja nyt neula pysyy puolivälissä asteikkoa kuin paska Junttilan tuvan seinässä.

            Comment

            • Hevimies
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1456
              • Savonlinna

              #7
              Re: sama vika

              Originally posted by juse132
              samanlaista oiretta, eli kevyessä ajossa ei tullut kunnolla siniseltä pois. Termostaatti vaihtoon ja nyt neula pysyy puolivälissä asteikkoa kuin paska Junttilan tuvan seinässä.
              :shock: No hittolainen, hyvä uutinen. Oliko paha vaihtaa?

              Comment

              • Raine
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2603
                • N/A

                #8
                Re: sama vika

                .........
                Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:40.
                ///Motorporot

                Comment

                • juse132
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 163
                  • Preiviiki

                  #9
                  ...

                  Häpeän tunnustaa että se vaihdettiin huollon yhteydessä eikä minulla aavistustakaan missä hän sijaitsee. Ostin sen kuitenkin alkuperäisosana, oli törkeen kallis (30-40eur) eikä merkkiliike tuntenut kuin vaihtoehdon, 80-asteisen. Ja kärryhän mulla on TDS, voi olla että penssakoneissa on eri tsydeemit.

                  Comment

                  • Hevimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1456
                    • Savonlinna

                    #10
                    Tuossahan tuo näköjään jököttää.. osa no: 5 Pitääpä kysyä samalla mitä velottavat vaihdosta. Ei millään jaksaisi vaihtaa itse --> laiska paska. :juo

                    Comment

                    • Scitso
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 2816
                      • Kuusankoski

                      #11
                      juu kandee melkeen ostaa toi tiiviste kans siihen, ni eipähän ala tihkumaan ja vituta sen jälkeen :lol:
                      E34 525i Touring -96 "Iris"
                      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                      E61 530d Touring -04

                      ex. E39 520ia Touring -98
                      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                      ex. E28 520i -82

                      Comment

                      • Sickness
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 1923
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Raine
                        Mites onko sinulla tuontipeli tuo autosi ? Jos on niin termostaatti vaihtoon niinkuin on jo ehdotettu ja vaikka ei olisi tuontipeli niin siltikin vaihda se. Itellä on tuonti E34 ja lämmintä ei tullu edes kesällä kunnolla. Syy paikoillaan oli 82 asteinen termostaatti. Nyt 92 asteinen ja kuumaa riittää enemmän kuin tarpeeksi. Termostaatin ostin KL-Varaosista ei muistaakseni ollut kovin kallis investointi.

                        Tarkista samalla nesteen pakkaskestävyys ettei käy niin, että joku pakkastulppa on poksahtanut joku kaunis aamu lohkon kyljestä pihalle.
                        En tiedä onko asia eri tavalla m20 ja m50 koneisissa, mutta mulla ainakin lämmintä riittää hyttiinkin asti ihan mukavasti vaikka on 82 asteinen termari paikoillaan. Ettei sulla vaan olisi kenno täynnä paskaa tai horsti lyönyt sinne sementit?
                        E39 520iA -02

                        Comment

                        • Raine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2603
                          • N/A

                          #13
                          .........
                          Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:39.
                          ///Motorporot

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4330
                            • Turku

                            #14
                            Ei se nyt niin paha ollut vaihtaa itsekään.
                            Nesteet pois, ilmanohjain ja tuulettimen siivet (4 ruuvia) pois, sekä letkut. Sitten pääseekin jo irroittamaan termarin koppaa.

                            Muistakaa ostaa samalla se O-rengas (osa 6) ja paperitiiviste (osa 7).
                            Kun ostin Metrolta termarin ja pyysin vielä tiivisteen, sain vain o-renkaan, enkä muuta. Sitten motonetista hain tiivistepaperia ja tein itse tuon paperitiivisteen.

                            Comment

                            • tertsunen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1343
                              • JKL

                              #15
                              Unohtakaa ne hemmetin pahvit, niitä on joskus tarvittu 70-luvun ladoissa ja ooppeleissa, ei muissa.
                              Kaverilla on autohuolto ja sinne sattui kerran tulemaan joku 70v+ pappa autolla, jossa oli pahvi syylärin edessä. Kaveri repi sen heti sieltä pois ja sano sille papalle, että yritätkö särkeä autosi? Lämmitystä ei ole suunniteltu toimivaksi pahvi siellä syylärin edessä... :shock:

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎