Nonniin ja kelit kylmenee. Parkissa nostaa lämmöt nätisti puoleenväliin mittaria mutta reilulla puhalluksella ja ajossa tippuu näilläkin keleillä selvästi alle, jopa ensimmäisen viivan tuntumaan. Lämpömittari-topicissa katselin noita lämpöjä ja vajaa parikymmentä astetta jäädään optimista joka tarkoitaa selvästi viileämpää lämmitys-ilmaa ja ilmeisesti moottorin toimintakin olisi optimissaan keskiviivalla, eli noin 80 asteessa. Pitääkö sinne alkaa jotain pahvia tai rättiä tunkemaan prkl. Onko kolmeneloseen jotain "alkuperäistä" lärpäkettä jonka sinne syylärin eteen voisi nakata?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pahvia vai mitä syylärin eteen..? e34 ei nosta lämpöjä
Collapse
X
-
Maanantaina menee täyshuoltoon, jossa vaihdetaan kaikki mahdolliset litkut paitsi perä ja aski, mutta tuskin tuo on termostaatista kiinni. Erikoista on että parkissa neula on kuin liimattuna keskiviivaan mutta liikenteessä tippuu alle ja elää vieläpä puhalluksen mukaan. Ei kai tuollaista termostaattia ole olemassakaan vaikka tuontipeli onkin?
Oliko muuten v-mäinen vaihtaa termari kolmeneloseen?
Comment
-
-
...
Häpeän tunnustaa että se vaihdettiin huollon yhteydessä eikä minulla aavistustakaan missä hän sijaitsee. Ostin sen kuitenkin alkuperäisosana, oli törkeen kallis (30-40eur) eikä merkkiliike tuntenut kuin vaihtoehdon, 80-asteisen. Ja kärryhän mulla on TDS, voi olla että penssakoneissa on eri tsydeemit.
Comment
-
-
juu kandee melkeen ostaa toi tiiviste kans siihen, ni eipähän ala tihkumaan ja vituta sen jälkeen :lol:E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by RaineMites onko sinulla tuontipeli tuo autosi ? Jos on niin termostaatti vaihtoon niinkuin on jo ehdotettu ja vaikka ei olisi tuontipeli niin siltikin vaihda se. Itellä on tuonti E34 ja lämmintä ei tullu edes kesällä kunnolla. Syy paikoillaan oli 82 asteinen termostaatti. Nyt 92 asteinen ja kuumaa riittää enemmän kuin tarpeeksi. Termostaatin ostin KL-Varaosista ei muistaakseni ollut kovin kallis investointi.
Tarkista samalla nesteen pakkaskestävyys ettei käy niin, että joku pakkastulppa on poksahtanut joku kaunis aamu lohkon kyljestä pihalle.E39 520iA -02
Comment
-
-
Ei se nyt niin paha ollut vaihtaa itsekään.
Nesteet pois, ilmanohjain ja tuulettimen siivet (4 ruuvia) pois, sekä letkut. Sitten pääseekin jo irroittamaan termarin koppaa.
Muistakaa ostaa samalla se O-rengas (osa 6) ja paperitiiviste (osa 7).
Kun ostin Metrolta termarin ja pyysin vielä tiivisteen, sain vain o-renkaan, enkä muuta. Sitten motonetista hain tiivistepaperia ja tein itse tuon paperitiivisteen.
Comment
-
-
Unohtakaa ne hemmetin pahvit, niitä on joskus tarvittu 70-luvun ladoissa ja ooppeleissa, ei muissa.
Kaverilla on autohuolto ja sinne sattui kerran tulemaan joku 70v+ pappa autolla, jossa oli pahvi syylärin edessä. Kaveri repi sen heti sieltä pois ja sano sille papalle, että yritätkö särkeä autosi? Lämmitystä ei ole suunniteltu toimivaksi pahvi siellä syylärin edessä... :shock:
Comment
-
Comment