Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 puhaltaa kylmää keskisuulakkeista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    E34 puhaltaa kylmää keskisuulakkeista

    E34 535i vm-89 ja autossa auto-ilmastointi.

    Eli ongelmana on se, että kojetaulun keskisuulakkeista,kojetaulun päällä olevasta isosta suulakkeesta sekä ovipahveilta puhaltaa ainoastaan kylmää. Autossahan on auto-ilmastointi, joten pitäisi pukata niistä myös lämmintä(ainakin e32 samoilla systeemeillä puhalsi lämmintä)? Lattialle ja tuulilasille tulee lämmintä, samoin taakse jalkotilaan. Mistä lähteä vikaa hakemaan? Keskisuulakkeillahan on se säätö, lämmin tai kylmä, mutta ei reagoi mitenkään vaikka väänteleekin sitä. Onko tässä miten toteutettu tuo säätö, vaijerilla vai sähköllä? Ja miksikö en ole ottanut mankkaa irti ja yrittänyt tutkia asiaa itse-->siksi koska mankka on niin p*rkeleen hankala irroittaa, on semmoinen huono systeemi siinä lukituksessa, joten ois kiva tietää ensin, että mitä sieltä pitäisi löytyä.

    Muita ongelmia mitä autossa on, joihin luulen tietäväni ratkaisun:
    -puhallin toimii vain täysillä, hyvin harvoin muilla asennoilla-->"miekka" mahdollisesti pimeä
    -puhaltaa pelkkää lämmintä sisälle-->vesiventtiili jumittaa
    Voi toki olla mahdollista että edelliset ongelmat voivat johtua myös säätöpaneelista? Tai olikos näissä joku ohjainlaite joka voisi myös aiheuttaa tämän?

    Kiitän auttajia jo valmiiksi.

    -zeneg
    Last edited by zeneg; 12-10-2010, 12:22.
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    Joku??

    Comment

    • jaskap
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 526
      • Finland Rovaniemi

      #3
      Toiminee oikein

      Käsittääkseni niistä kuuluukin tulla raitista ilmaa, kun säätöpyörät ovat asennossa 1.

      Samoinhan niistä keskisuulakkeista tulee raitista, jos pyörä on asennossa 1.

      Mielestäni ne liukusäätimet vaikuttavat vaijerien välityksellä ilmankiertoon vaikuttaviin läppiin. Jos autossa on ilmastointi, kanavissa saatta olla useita askelmoottorein ohjattuja läppiä ?

      Bentleyn manuaali, kohta 640 kertoo asiasta lisää.
      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
      e32 750 iA -88 DoubleSex.
      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
      e32 735 1/18
      e34 M5 1/18
      e24 635 Csi 1/18
      e9 3.0 CSi 1/18
      e31 850 Csi

      Comment

      • zeneg
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 1238
        • Oulu

        #4
        Originally posted by jaskap View Post
        Käsittääkseni niistä kuuluukin tulla raitista ilmaa, kun säätöpyörät ovat asennossa 1.

        Samoinhan niistä keskisuulakkeista tulee raitista, jos pyörä on asennossa 1.

        Mielestäni ne liukusäätimet vaikuttavat vaijerien välityksellä ilmankiertoon vaikuttaviin läppiin. Jos autossa on ilmastointi, kanavissa saatta olla useita askelmoottorein ohjattuja läppiä ?

        Bentleyn manuaali, kohta 640 kertoo asiasta lisää.
        Autossa on auto-ilmastointi, joten siinä keskisuulakkeiden keskellä on säätöpyörä kylmä/kuuma, ja se ei nyt tottele. Pitää lähteä purkamaan se systeemi nyt kun on aikaa, jospa selviäis mistä kiikastaa. Ja säädinpaneelihan on tässä sähköinen.

        Bentleyn manuaalista en löytänyt apuja.

        Comment

        • jaskap
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 526
          • Finland Rovaniemi

          #5
          Kytkikset

          Tuolta löytyy kytkikset myös sinun autoosi. Aika lohkokaaviotasolla ovat, mutta toivottavasti auttaa edes vähän.

          e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
          e32 750 iA -88 DoubleSex.
          Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

          Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
          e32 735 1/18
          e34 M5 1/18
          e24 635 Csi 1/18
          e9 3.0 CSi 1/18
          e31 850 Csi

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #6
            Vika on tosiaan jo löytynyt. Säädinmoottoriongelmaa oli, nyt selvitetty.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              mitenkäs tämä sama homma on toteutettu manuaali-ilmastoiduissa? keskisuuttimien välissä on tuo säätöpyörä mutta se tuntuu veltolta, kuin ei olisi yhteydessä mihinkään ja tosiaa pelkästään kylmää puhaltelee keskeltä :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Dokumon
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 62
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by zeneg View Post
                Vika on tosiaan jo löytynyt. Säädinmoottoriongelmaa oli, nyt selvitetty.
                Voitko tarkentaa vähän millä homma korjaantui? Itsellä samaa ongelmaa auto-ilmastoidussa eli tulee vain kylmää keskeltä.

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10501
                  • Saaressa

                  #9
                  Originally posted by peto2 View Post
                  mitenkäs tämä sama homma on toteutettu manuaali-ilmastoiduissa? keskisuuttimien välissä on tuo säätöpyörä mutta se tuntuu veltolta, kuin ei olisi yhteydessä mihinkään ja tosiaa pelkästään kylmää puhaltelee keskeltä :think
                  Multa ainakin puuttuu moottori sieltä kokonaan.. Hantin puolelta kun purkaa sivupaneelin ja ottaa soittimen pois näkee tangon jota sähkömoottorin pitäisi liikuttaa.

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • zeneg
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 1238
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Dokumon View Post
                    Voitko tarkentaa vähän millä homma korjaantui? Itsellä samaa ongelmaa auto-ilmastoidussa eli tulee vain kylmää keskeltä.
                    Sehän on täysin sähköinen järjestelmä. Kun kääntää rullaa, se ohjaa kahta säädinmoottoria, kuskin ja vänkärin puolelle omiaan siis. Mulla oli molemmat säädinmoottorit irti kiinnikkeistään, joten asentamalla takaisin alko pelaamaan. Se systeemi oli ihan mielenkiintoinen, sekä rullan asento että lämpötilansäätimen asento vaikuttaa siihen. Keskikonsoli irti niin kaikista helpoimmalla pääsee tutkimaan mikä omassaan on vikana.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎