Tuli viikonloppuna ongelma M50 525i moottoriin:
Yhtäkkiä ajossa alkoi konepellin alta nousemaan höyryä ja lämmöt alkoivat nousemaan. Pysäytin auton ja konepellin avattuani huomasin, että ylävesiletku oli irronnut syyläristä. En ole ihan varma oliko syylärin ulokkeesta, jossa letku on kiinni, lohjennut pieni pala ja tämän takia letku irronnut, koska klemmari oli mielestäni aika tiukalla.
Pistin letkun uudestaan kiinni ja lisäsin hieman vettä. Kovin paljoa ei nestettä ehtinyt valua pois. Tästä ongelma vasta alkoi. Lämpö ei pysy alkuunkaan kurissa, vaan nousee heti punaiselle ja varmaan helvetin lukemiin asti jos antaisi.
Mikä voi olla syynä? Onko mitään mahdollisuutta tutkailla itse probleemaa vai antaa huollon tehdä tehtävänsä ja tyhjentää lompakkoni?
Aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmia lämmön kanssa, mittari on aina moottorin lämmettyä jämähtänyt puoliväliin ja pysynyt siinä.
Yhtäkkiä ajossa alkoi konepellin alta nousemaan höyryä ja lämmöt alkoivat nousemaan. Pysäytin auton ja konepellin avattuani huomasin, että ylävesiletku oli irronnut syyläristä. En ole ihan varma oliko syylärin ulokkeesta, jossa letku on kiinni, lohjennut pieni pala ja tämän takia letku irronnut, koska klemmari oli mielestäni aika tiukalla.
Pistin letkun uudestaan kiinni ja lisäsin hieman vettä. Kovin paljoa ei nestettä ehtinyt valua pois. Tästä ongelma vasta alkoi. Lämpö ei pysy alkuunkaan kurissa, vaan nousee heti punaiselle ja varmaan helvetin lukemiin asti jos antaisi.
Mikä voi olla syynä? Onko mitään mahdollisuutta tutkailla itse probleemaa vai antaa huollon tehdä tehtävänsä ja tyhjentää lompakkoni?
Aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmia lämmön kanssa, mittari on aina moottorin lämmettyä jämähtänyt puoliväliin ja pysynyt siinä.
Comment