Terve vaan kaikille!
Tallista löytyis siis sigun mukainen kiesi, joka kuluttaa melkolailla öljyä, viim. 10tkm aikana n. 6 litraa joutui lisäämään.
Kiinnostaisikin saada mielipiteitä, että kunnostaako tuon vanhan koneen vai hommaako "sian säkissä", eli vaihtomoottorin tilalle? Ammatin puolesta oon kuitenki aina ollut hiukan tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa vastaan...
Missäs kunnossa noissa moottoreissa on yleensä sylinterit olleet reilun 300tkm jäljiltä? Tarkoitus olis selvitä ilman uusia mäntiä, eli pelkkä rengastus+laakerointi. Sekä tietysti uudet tiivisteet ja kaikki mittaukset/tarkistukset osille. Uudet hilut jakopäähän ois kans hankintalistalla.
Joskus taannoin laskeskelin, että suunnitellut osat ois saanut n. 600 euroon, ainakin saksasta.
Ja tosiaan, kaikki mielipiteet sekä neuvotkin ovat tervetulleita, ei vedetä herneitä!
Tallista löytyis siis sigun mukainen kiesi, joka kuluttaa melkolailla öljyä, viim. 10tkm aikana n. 6 litraa joutui lisäämään.
Kiinnostaisikin saada mielipiteitä, että kunnostaako tuon vanhan koneen vai hommaako "sian säkissä", eli vaihtomoottorin tilalle? Ammatin puolesta oon kuitenki aina ollut hiukan tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa vastaan...
Missäs kunnossa noissa moottoreissa on yleensä sylinterit olleet reilun 300tkm jäljiltä? Tarkoitus olis selvitä ilman uusia mäntiä, eli pelkkä rengastus+laakerointi. Sekä tietysti uudet tiivisteet ja kaikki mittaukset/tarkistukset osille. Uudet hilut jakopäähän ois kans hankintalistalla.
Joskus taannoin laskeskelin, että suunnitellut osat ois saanut n. 600 euroon, ainakin saksasta.
Ja tosiaan, kaikki mielipiteet sekä neuvotkin ovat tervetulleita, ei vedetä herneitä!
Comment