Potilaana E34 525i -95, viriilillä M50B25tu-motilla.
Auton katti kolahti kiveen vettyneellä mökkitiellä. Todettiin myöhemmin olevan oikeasti rikki, kun oli poissuljettu muut vaihtoehdot (imuvuodot, lambda-anturi yms päästöihin vaikuttavat) vuotuisessa päästötarkastuksessa pikkupajalla. Ajaessa katti hiukan heliseekin. No kattihan menee uusiksi, muttei hinnakkaan originaalina. Ja koska loputkin orggisputket alkaa olla ikäisekseen finaalissa. Ajatuksena olisikin uusia koko hormisto saman tien, alkaen pakosarjasta.
Pakosarjana olisi Supersprint, näytti kuvassa laadukkaalta, pienellä hinnan erolla Marteliuksen tekemään. Alkuperäisissä valurautamöhköissä ahdas pakovirtaus.
Uutena kattina tarvikkeena jalometallinen vapaavirtauskatti, mikä olisi hyvä ja kestävä? Entä EU-hyväksyntä tämän ikäisessä?
Keskivaimentimena voisi olla samaten Supersprint?
Takavaimentimen kriteerinä on ”soiva versio”, eli bassomaista kuutosen murinaa ala- ja keskikierroksilla, muttei liian äänekäs esim. maantieajossa. Millainen sointi Supersprintin takapöntöllä, vai olisiko Eisenmannin sointi kalliimpana parempi? (kuulosti makoisalta videopätkältä; M20-padalla). Ainakin näytti rosterina kestävämpänä ja laadukkaalta. Tarkoituksena saada hyvin hengittävä paketti, muttei aivan halvimmista osista, järkevällä laatu/hintatasolla ja äänienkin puolesta nautinnollista ajamisen iloa.
Millaisia toteutuksia ja käytännön kokemuksia M50B25 vanos-valurautapadan pakoputkiston sporttaamiseksi?
Supersprintin dynottamana: (lainaus em. sivustolta)
- Manifold 785501
- Centre exhaust 782803
- Rear exhaust 782806, miten Eisenmann vaikuttaisi?
Actual data:
Horsepower 209.4 Hp @5900 rpm
Torque 263 Nm @4880 rpm
Auton katti kolahti kiveen vettyneellä mökkitiellä. Todettiin myöhemmin olevan oikeasti rikki, kun oli poissuljettu muut vaihtoehdot (imuvuodot, lambda-anturi yms päästöihin vaikuttavat) vuotuisessa päästötarkastuksessa pikkupajalla. Ajaessa katti hiukan heliseekin. No kattihan menee uusiksi, muttei hinnakkaan originaalina. Ja koska loputkin orggisputket alkaa olla ikäisekseen finaalissa. Ajatuksena olisikin uusia koko hormisto saman tien, alkaen pakosarjasta.
Pakosarjana olisi Supersprint, näytti kuvassa laadukkaalta, pienellä hinnan erolla Marteliuksen tekemään. Alkuperäisissä valurautamöhköissä ahdas pakovirtaus.
Uutena kattina tarvikkeena jalometallinen vapaavirtauskatti, mikä olisi hyvä ja kestävä? Entä EU-hyväksyntä tämän ikäisessä?
Keskivaimentimena voisi olla samaten Supersprint?
Takavaimentimen kriteerinä on ”soiva versio”, eli bassomaista kuutosen murinaa ala- ja keskikierroksilla, muttei liian äänekäs esim. maantieajossa. Millainen sointi Supersprintin takapöntöllä, vai olisiko Eisenmannin sointi kalliimpana parempi? (kuulosti makoisalta videopätkältä; M20-padalla). Ainakin näytti rosterina kestävämpänä ja laadukkaalta. Tarkoituksena saada hyvin hengittävä paketti, muttei aivan halvimmista osista, järkevällä laatu/hintatasolla ja äänienkin puolesta nautinnollista ajamisen iloa.
Millaisia toteutuksia ja käytännön kokemuksia M50B25 vanos-valurautapadan pakoputkiston sporttaamiseksi?
Supersprintin dynottamana: (lainaus em. sivustolta)
- Manifold 785501
- Centre exhaust 782803
- Rear exhaust 782806, miten Eisenmann vaikuttaisi?
Actual data:
Horsepower 209.4 Hp @5900 rpm
Torque 263 Nm @4880 rpm
Comment