Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520 kulutus 20l/100km

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kauko-63
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 143
    • vantaa

    e34 520 kulutus 20l/100km

    ton verran tolle soppa maistuu, vaikka välillä tuleekin ajeltua nilkka enemmän tai vähemmän suorana ja autom.laatikko kyseessä niin eikös toi kuulosta aika juopolta? lisäksi sellasta esiintyy että lämpinä huono lähtee käyntiin,saa sahata ennen kun syttyy,jos kone ei ole ihan normaalissa käyntilämpötilassa vielä ja kiihdyttää niin alkaa kone pätkimään ja toisinaan jysäyttää putkessa:think voiskohan syy näihin olla viallinen lämpötilaanturi? jos vaikka syöttää liikaa bensaa.
  • thst
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 252
    • Jkl

    #2
    No ei tuo ihan normaali kulutus silti ole vaikka kenkää antaisikin.. Itsellä manuaalina menee matkassa n. 9l sisältäen muutamia ohituksia ja leikkiessä sitten tietty reilummin. Ei kuitenkaan noin paljoa.. Itsellä kanssa sen verran oireilee että jos ykköstä isommalla vaihteella iskee kaasun pohjaan alle n.1700rpm, niin pätkyttelee ja tuntuu että meinaa sammua.

    Comment

    • waudeville
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 2089
      • Nokia

      #3
      vikakoodeja lukaseen!! vuotavat suuttimet,lambda...

      laitas vuosimalli vielä
      e34 540ia -94 Batmobile
      candy-king

      ex: e32 735i -89
      e34 525i -89

      Comment

      • kauko-63
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 143
        • vantaa

        #4
        niin siis vuosimalli on -88 ja ei ole kattipeli eli lamdaa ei ole,vaihdoin jo ton lämpöanturin enkä kyllä huomannut mitään eroa missään edelleen pätkii ja jysäyttelee,tulpat ja ilmanputsari on uudet,mistä tiedän vuotaako suutin? ja millä noita vikakoodeja tutkitaan?

        Comment

        • kauko-63
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 143
          • vantaa

          #5
          niin onhan se lämpöanturi se ruskeapäinen anturi?? siinä vieressä on samanlainen mutta siinä on sininenpää se ilmeisesti on lämpömittarinanturi,olenko oikeassa?

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 891
            • Oulu

            #6
            Jos aivan oikein muistan niin nuo meni toisinpäin.

            Comment

            • kauko-63
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 143
              • vantaa

              #7
              no niinpä tietysti!

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 891
                • Oulu

                #8
                Jep jep, eli kokeileppa se vaihtaa jos jotain vaikuttais

                Comment

                • harriba
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 420
                  • Espoo

                  #9
                  Tarkista kanssa ilmaputsarin ja imusarjan välinen kumitötterö. Ilmavuoto saa aikaan laihan seoksen, joka saa aikaan sen että moottorinohjaus kompensoi rikkaammalla seoksella, joka saa aikaan sen että soppaa menee.
                  Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                  X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                  Comment

                  • epäkesko
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2009
                    • 49
                    • pyhäjoki

                    #10
                    Iso ääni vuotaville suuttimille.. Aika yleistä m20b20 moottorissa. Kun kone on kuuma ja pysäytät sen suuttimet vuotavat paineet pois bensakiskosta imusarjaan. Sitten kun autoa jälleen starttaat se ei lähde käyntiin ennen kuin on nostanut uudestaan paineet kiskoon, ja kun se käynnistyy saattaa mahdollisesti putkessa pamahtaa juurikin ne bensat jotka auto on sammuksissaan imusarjaan vuotanut. Mittaa bensanpaine bensakiskosta auton ollessa sammuksissa. Mikäli paineet häviää nopeaa suuttimet, bensanpaineen säädin tai mahdollinen takaisku venttiili vuotaa, mutta kun kerran auto nauttii suuria annoksia bensaa väittäisin suuttimien vuotavan.
                    -E36 325tds -94

                    Comment

                    • kauko-63
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 143
                      • vantaa

                      #11
                      oikeastaan toi käynnistys lämpimänä on enemmänkin sellaista että kun starttaa niin kone syttyy ja sammuu samantien sama uudestaan ja sama juttu,sitte kun polkasee kaasua että kone ottaa kierroksia kun kiekat lähtee laskemaan se joko sammuu tai just ja just saa korjattua tyhjäkäynnin sammumatta ja kone jää käymään..tai sit sammuu ton anturin vaihdoin tänään ei mitään eroa edelliseen,eli siinä ei vikaa ollut.

                      Comment

                      • kauko-63
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 143
                        • vantaa

                        #12
                        pystyykös noita suuttimien tiivisteitä vaihtamaan imusarjan ollessa kiinni koneessa,vai pitääkö imusarja irrottaa?aika paha sekin on kyllä irrottaa ahdasta on..entä millä tarkistan bensapaineen säätimen toimivuuden?

                        Comment

                        • epäkesko
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 49
                          • pyhäjoki

                          #13
                          Originally posted by kauko-63 View Post
                          oikeastaan toi käynnistys lämpimänä on enemmänkin sellaista että kun starttaa niin kone syttyy ja sammuu samantien sama uudestaan ja sama juttu,sitte kun polkasee kaasua että kone ottaa kierroksia kun kiekat lähtee laskemaan se joko sammuu tai just ja just saa korjattua tyhjäkäynnin sammumatta ja kone jää käymään..tai sit sammuu ton anturin vaihdoin tänään ei mitään eroa edelliseen,eli siinä ei vikaa ollut.
                          Niin voihan se olla että se kone hörähtää niillä bensoilla mitä ne suuttimet on sinne imusarjaan vuotanut, mut kun uutta tavaraa ei heti tule se sammuu.

                          Originally posted by kauko-63 View Post
                          pystyykös noita suuttimien tiivisteitä vaihtamaan imusarjan ollessa kiinni koneessa,vai pitääkö imusarja irrottaa?aika paha sekin on kyllä irrottaa ahdasta on..entä millä tarkistan bensapaineen säätimen toimivuuden?
                          Suuttimien O-renkaiden vaihto ei auta suuttimien bensan vuotamiseen, koska O-renkaat tiivistää vain suuttimet imusarjaan. Ilmeisesti suuttimien kärjen neula kuuluisi olla tiivis, mutta kuluessaan ei enää tiivistä ja alkaa vuotaa. Huoltohommista kannattaa kysellä jostain alan yrityksestä.. Itse käytin 530:sen suuttimet pari vuotta sitten ammattikoululla huollossa, mut niissä ei tuota vuotamis vikaa ollutkaan. Suuttimet saa irti imusarjan ollessa paikoillaan, mutta voi silti olla helpompi irroittaa suosiolla se sarja niin ei tarvi taistella. Bensanpaineensäädintä voi tutkia mittaamalla ne bensanpaineet... Jakotukin paine pitäisi olla jotain 2,5-3.0 baria ja tosiaan paine ei sais tippua moottorin sammuttua. Jos vaan viitsii sen jakotukin irroittaa sieltä imusarjasta niin on helppo tarkastaa, että vuotavatko ne suuttimet.. Syöttää vaan bensanpaineen paineen siihen jakotukkiin ja tarkastaa että alkaako suuttimien nokat kostua.
                          -E36 325tds -94

                          Comment

                          • kauko-63
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 143
                            • vantaa

                            #14
                            mitään mittalaitteita mulla ei ole mutta äsken kun konetta käytin ja sammutin niin bensaletku pysyi kivikonana pitkän aikaa sammuttamisen jälkeen,voisko tämmösestä päätellä että suuttimet ei vuoda vaikka mitään mitta laitteita ei olekkaan käytössä? ja samalla tarkistin että kaikki letkut on kunnolla kiinni ja klemmarit kireellä ja mahdollisia imuvuotoja ei näkynyt ja putkissa/letkuissa ei halkeamia näkynyt,mutta jostain syystä käynnistyminen lämpimänä on huonoa syttyy ja sammuu samantien..tulpatkin näytti ihan hyvältä,ainakin se yksi minkä katsoin,missähän on vika?

                            Comment

                            • epäkesko
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 49
                              • pyhäjoki

                              #15
                              Originally posted by kauko-63 View Post
                              mitään mittalaitteita mulla ei ole mutta äsken kun konetta käytin ja sammutin niin bensaletku pysyi kivikonana pitkän aikaa sammuttamisen jälkeen,voisko tämmösestä päätellä että suuttimet ei vuoda vaikka mitään mitta laitteita ei olekkaan käytössä? ja samalla tarkistin että kaikki letkut on kunnolla kiinni ja klemmarit kireellä ja mahdollisia imuvuotoja ei näkynyt ja putkissa/letkuissa ei halkeamia näkynyt,mutta jostain syystä käynnistyminen lämpimänä on huonoa syttyy ja sammuu samantien..tulpatkin näytti ihan hyvältä,ainakin se yksi minkä katsoin,missähän on vika?
                              eihän niitä laitteita taho aina olla.. mut ei hirveitä maksa jos ostat painemittarin ja liität se siihen bensaletkuun joka menee jakotukille.. saa ainakin varmuuden. Eipä oikeen muuta vikaa tuu mielee.. Paitsi jos kone on väljä, niin voi olla huono lähteen kuumana käyntiin.
                              -E36 325tds -94

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎