Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B35 e34 vm 92 pätkimis ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi_K
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 680
    • Tyrnävä

    #16
    Kaverilla samantapaisia ongelmia...

    Kylmänä saattaa käydä ihan ok mutta lämpimänä tasakaasulla nypyttää / nykii, kaasua löysätessä tyhjäkäynti saattaa jäädä vähäksi aikaa 1500-2000rpm, tyhjäkäynti epätasainen, isolla vaihteella kun alkaa vedättää pikkukierroksilta niin alkaa vaan nykimään mutta ei kiihdy, välillä ei saa kierroksia nostettua vaan hädintuskin pysyy käynnissä. Lisäksi eilen ajelin perässä niin ainakin tälläisen risteykseen lähes hyytymisen jälkeen puskee mustaa savua kun kiihdyttää.

    Niin ja välillä toimii ihan hyvin Esim. lähdet ajelemaan, toimii ok. Sammutat auton ja käynnistät uudelleen niin viat alkaa.

    Täydellinen koneremontti tehty joitakin tuhansia sitten ja on toiminut hyvin viime päiviin saakka. Ilmanputsari ok, bensansuodatin ja tulpat vaihdettu.

    TPS yhdistää tyhjäkäynnillä ihan oikein mutta täysikaasuasenossa ei napsatua toisia kärkiä yhteen.

    Onko -88:ssa lambda-anturia kun on ei vähäpäästöinen ja jos on niin minne tulee konehuoneessa johto että voisi mitata?

    Eilenkin käytiin ajamassa niin toimi ok mutta kaupassa käynnin jälkeen hörähtää käyntiin ja sammuu. Useamman kokeilun jälkeen saatiin pysymään käynnissä.

    Ilmamäärämittaria on entinen omistaja kopeloinut silikoonailusta päätellen mutta on kyllä toiminut tälläkin setupilla mutta täytynee se silti katella.
    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

    Tsekkaa myytävät osat tästä

    Comment

    • d-spec
      Newbiemmer
      • Sep 2009
      • 10
      • Lpr

      #17
      Mulla täysin samat oireet 730 -87 kun Pasi K:lla, Johon tässä vastausta etsimässä. Olen täält forumilta yrittäny etsiä vikakoodin luku ohjeita, eli saako näistä koodin vilkkuna ulos niinkuin E30, jos saa niin mitkä nastat yhteen isosta liittimestä.

      Itse epäilen tuohon käyntihäiriöön useampaa syytä jotka yhtäaikaa päällä.
      Imuilman vuoto ilmamäärämittarin ja sylinterikannen välissä, Lämpötilaanturi, sekä asennon tunnuistin... nämä on itellä epäilyksenä...

      Mulla vielä mausteena melko miehekäs polttoaineen kulutus... maantieajoa 80-90km/h 13,5-15l/100km Onneksi asuu täällä susirajalla niin voi käydä tuoll naapuris tankkaamassa, mut kyl ne tuol Lukoililla aina iloisia on ku sinne menee, joutuu menee vaaan liian usein...

      Comment

      • bmw535saku88
        Newbiemmer
        • Sep 2010
        • 14
        • kirkkonummi gangstabyy

        #18
        Originally posted by pexi-78 View Post
        Oletko tarkistanut että IMM hiilisilta on ehjä?
        Avasi imm ja siin on ehjä hiili ja muutenki ok kunto mut sieltä oli pari pientä piuhaa poikki juotin uusiks ja nyt kokeilen rupeeko skulaa ne mitkä on siin pistokkeen päälle tuleviin kahteen kohtaa olevat sellaset metalli väriset langat ne juotin uusilla piuhoilla saa nähdä toimiiko jos ei niin pitää ostaa uus
        htrthrt

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          FAQ:sta löytyy mittailuohjeita ja referenssiarvoja useammallekin komponentille ja ecun pinnilistaus. Hakekaa sieltä se pdf niin on kiva mitata esim. kaasuläpäntunnistin ettei siellä ole joku "moodi" jatkuvasti päällä.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • bmw535saku88
            Newbiemmer
            • Sep 2010
            • 14
            • kirkkonummi gangstabyy

            #20
            Originally posted by Pasi_K View Post
            Kaverilla samantapaisia ongelmia...

            Kylmänä saattaa käydä ihan ok mutta lämpimänä tasakaasulla nypyttää / nykii, kaasua löysätessä tyhjäkäynti saattaa jäädä vähäksi aikaa 1500-2000rpm, tyhjäkäynti epätasainen, isolla vaihteella kun alkaa vedättää pikkukierroksilta niin alkaa vaan nykimään mutta ei kiihdy, välillä ei saa kierroksia nostettua vaan hädintuskin pysyy käynnissä. Lisäksi eilen ajelin perässä niin ainakin tälläisen risteykseen lähes hyytymisen jälkeen puskee mustaa savua kun kiihdyttää.

            Niin ja välillä toimii ihan hyvin Esim. lähdet ajelemaan, toimii ok. Sammutat auton ja käynnistät uudelleen niin viat alkaa.

            Täydellinen koneremontti tehty joitakin tuhansia sitten ja on toiminut hyvin viime päiviin saakka. Ilmanputsari ok, bensansuodatin ja tulpat vaihdettu.

            TPS yhdistää tyhjäkäynnillä ihan oikein mutta täysikaasuasenossa ei napsatua toisia kärkiä yhteen.

            Onko -88:ssa lambda-anturia kun on ei vähäpäästöinen ja jos on niin minne tulee konehuoneessa johto että voisi mitata?

            Eilenkin käytiin ajamassa niin toimi ok mutta kaupassa käynnin jälkeen hörähtää käyntiin ja sammuu. Useamman kokeilun jälkeen saatiin pysymään käynnissä.

            Ilmamäärämittaria on entinen omistaja kopeloinut silikoonailusta päätellen mutta on kyllä toiminut tälläkin setupilla mutta täytynee se silti katella.
            Tsekkaa imm ko itelki oli liimailtu ja kahdesta niistä metalli värisestä noin 0.30kokosesta piuhasta oli poikki toinen aiheutti pätkimistä ja muutenki oli hukassa kiihdytys nyt toimii ne voi juottaa mut tarkasti pitää tehdä
            htrthrt

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              #21
              Originally posted by d-spec View Post
              Mulla täysin samat oireet 730 -87 kun Pasi K:lla, Johon tässä vastausta etsimässä. Olen täält forumilta yrittäny etsiä vikakoodin luku ohjeita, eli saako näistä koodin vilkkuna ulos niinkuin E30, jos saa niin mitkä nastat yhteen isosta liittimestä.

              Itse epäilen tuohon käyntihäiriöön useampaa syytä jotka yhtäaikaa päällä.
              Imuilman vuoto ilmamäärämittarin ja sylinterikannen välissä, Lämpötilaanturi, sekä asennon tunnuistin... nämä on itellä epäilyksenä...

              Mulla vielä mausteena melko miehekäs polttoaineen kulutus... maantieajoa 80-90km/h 13,5-15l/100km Onneksi asuu täällä susirajalla niin voi käydä tuoll naapuris tankkaamassa, mut kyl ne tuol Lukoililla aina iloisia on ku sinne menee, joutuu menee vaaan liian usein...
              Itselläni oli samoja oireita, ainakin osittain. Ja päästöt vituillaan. Osia vaihtelin turhaan, vikana oli lambdan liitin lohkon kyljessä. Kulutus tippu 8l/100km 90kmh nopeudessa. Ja päästöt tippu alas, kun käyntiongelmat ratkesi.

              Comment

              • bmw535saku88
                Newbiemmer
                • Sep 2010
                • 14
                • kirkkonummi gangstabyy

                #22
                Originally posted by Micce///M View Post
                Itselläni oli samoja oireita, ainakin osittain. Ja päästöt vituillaan. Osia vaihtelin turhaan, vikana oli lambdan liitin lohkon kyljessä. Kulutus tippu 8l/100km 90kmh nopeudessa. Ja päästöt tippu alas, kun käyntiongelmat ratkesi.
                mul oli päästö arvot hc 28 ja toi c02 oli jotain iha sairaa vähä et leimasta meni läpi tos 2vko sit iha ok mut nyt vaikka imm putsasin ja laitoin ok niin nyt se taas lämpimänä tahtoo tehdä sitä heijausta mut nyt epäilen syvästi tuoho ongelmaa liittyen sitä väljää vauhtista et se sekottelee sitä tasasta tyhjäkäyntiä !!! et se toine puolisko pääsee heilahtelee ees takas niin luulen ko vaihdan sen niin loppuu seilailu imm ajattelin kumminki ostaa ehjän viel tilalle
                htrthrt

                Comment

                • bmw535saku88
                  Newbiemmer
                  • Sep 2010
                  • 14
                  • kirkkonummi gangstabyy

                  #23
                  imm säätö

                  entäs muuten miten sitä imm voi säätää sit et kone sais vähä enemmä kakkua tyhjäkännillä ??? ko kumpaa suuntaa se nyt oli ja miten se tos bmw 535 imm säädetää ei oo kokemusta moisesta hommasta
                  htrthrt

                  Comment

                  • epäkesko
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2009
                    • 49
                    • pyhäjoki

                    #24
                    Originally posted by bmw535saku88 View Post
                    entäs muuten miten sitä imm voi säätää sit et kone sais vähä enemmä kakkua tyhjäkännillä ??? ko kumpaa suuntaa se nyt oli ja miten se tos bmw 535 imm säädetää ei oo kokemusta moisesta hommasta
                    Oisko tästä apua... Tuosta numero 3:sta säädetään siten, että jousen esijännitystä löysätään. Onhan tuossa vielä tuo säätö no: 4, mut ite en siihen koskenu.



                    ja tästä voi myös olla apua.

                    Last edited by epäkesko; 11-12-2010, 10:54.
                    -E36 325tds -94

                    Comment

                    • d-spec
                      Newbiemmer
                      • Sep 2009
                      • 10
                      • Lpr

                      #25
                      Omasta viat löyty, Imm:n ja kaasuläpän välinen putki oli hyvin hengittävää mallia, myös ulospäin. Pahin oli oikeestaan tuo huohotusletku, oli halki 5 cm matkalta, ja alapuolelta tietenkin jottei se näkyis niin helposti...

                      No uudet letkut marmorilta 35€ joten ei tuo vannetta päässä kiristäny.

                      Sitten induktiivianturin sisäistä sielunelämää pääsi tarkastelemaan aika hyvin, eli joutu uusimaan senkin.

                      Nyt ei humppaa, ja yllätti tuo kaasuun vastaavuus pitkän sivuluisun muodossa.

                      Ainoa mikä häiritsee niin kulutus, 13.2 maantiellä 90 vauhdissa, keskikulutus huitelee 12-20 väliä (hetkellinen) polttoaine viisaria kun seuraa niin ihan uskottavaa. Mutta liikaa

                      Niin auto on 730 -87 manuaali.

                      Ideoita? Itellä kävi mielessä moottorin lämpöanturi, josta menee tieto ecu:lle, jos se kuvittelee että auto olisi kylmempi kun oikeasti on, jolloin se rikastaa. IMM:n käytin auki, näytti erittäin hyväkuntoiselta, joten en tehny sille mitään. Voisi sitäkin toki säätää, mutta viimeisenä vasta. jos mitään muuta syytä ei löydy...

                      Comment

                      • epäkesko
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 49
                        • pyhäjoki

                        #26
                        Originally posted by d-spec View Post
                        Omasta viat löyty, Imm:n ja kaasuläpän välinen putki oli hyvin hengittävää mallia, myös ulospäin. Pahin oli oikeestaan tuo huohotusletku, oli halki 5 cm matkalta, ja alapuolelta tietenkin jottei se näkyis niin helposti...

                        No uudet letkut marmorilta 35€ joten ei tuo vannetta päässä kiristäny.

                        Sitten induktiivianturin sisäistä sielunelämää pääsi tarkastelemaan aika hyvin, eli joutu uusimaan senkin.

                        Nyt ei humppaa, ja yllätti tuo kaasuun vastaavuus pitkän sivuluisun muodossa.

                        Ainoa mikä häiritsee niin kulutus, 13.2 maantiellä 90 vauhdissa, keskikulutus huitelee 12-20 väliä (hetkellinen) polttoaine viisaria kun seuraa niin ihan uskottavaa. Mutta liikaa

                        Niin auto on 730 -87 manuaali.

                        Ideoita? Itellä kävi mielessä moottorin lämpöanturi, josta menee tieto ecu:lle, jos se kuvittelee että auto olisi kylmempi kun oikeasti on, jolloin se rikastaa. IMM:n käytin auki, näytti erittäin hyväkuntoiselta, joten en tehny sille mitään. Voisi sitäkin toki säätää, mutta viimeisenä vasta. jos mitään muuta syytä ei löydy...
                        Hommahan näyttää olevan hyvin hanskassa.. Kannattaa myös tarkistaa virranjakajan kansi ja pyörrin. Sit lisäksi ''tosi'' idiootti neuvo, eli muistaa tarkastaa rengaspaineet ja vaihtaa vaihteistoon ja perään uutet rasvat. Tämmösillä pakkasilla niilläkin vaikutuksensa, mut tosiaan kyllähän tuossa varmaan vähän muutakin on. Oma 530:nen meni matkassa n. 8.5 - 9.5 litraan, riippuen vähä.
                        -E36 325tds -94

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Originally posted by d-spec View Post
                          Niin auto on 730 -87 manuaali.
                          Löytyykö lambda?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • d-spec
                            Newbiemmer
                            • Sep 2009
                            • 10
                            • Lpr

                            #28
                            Eli jatketaan... Hetken miettiny pitäiskö laittaa tuonne projekti osioon tää katiska... mut no...:think

                            Niin... edistystä, sain virranjakajan kannen pyrijän sekä sitten tuon lämpötilaanturin.
                            Ne on nyt vaihdettu. Lämpöanturissa en usko että olis ollu suurta vikaa, mittasin uuden ja vanhan resistanssin huoneen lämmössä ja 85ast lämmössä, jälkimmäinen oli se kiinnostavampi.

                            Ei siinä suurta eroa ollu 20ast kummatkin 1,84k ohm. ja 85 ast, uusi 520R vanha 530R eli uusi anturi antaa ecun ymmärtää että kone olis hiukan lämpimämpi, ero 1 asteen luokkaa et no joo...

                            Pyörijä ja jakajan kansi vaikutti kyllä liki 2 litraa maantiekulutukseen eli nyt mennään siinä 11,8-12l/100km @90km/h mut liikaa vieläkin.

                            Niin autossa ei ole Lambdaa. oljyt ja rengaspaineet suht ok.

                            Nyt joitakin vikoja vielä säilynyt.... eli pintakaasulla ajaessa nykyttää hienohkosti koko ajan ihan kuin olisi hieman laihalla. sitten joskus tekee sen ettei oikein ymmärrä vastata kaasuun liikkeelle lähtiessä (vedot muutenkin kadoksissa samanaikaisesti) sitten jos erehtyy sammumaan niin eikun sadetanssia kehiin, kun ei sitten käynnisty...
                            Pyörii hyvin, ei muuta.

                            Odottelee muutaman minuuti tai tunnin (riippuu itätuulesta, auringon asennosta jne...) Niin lähtee vaivalloisesti käyntiin ja saatta puskea samanaikaisesti aikasen miehekkäät savut putkesta.

                            Kylmänä starttaa aina hienosti ( jos ei oteta muutamia aika mielenkiintoisia sivuääniä huomioon) Eli jurahtaa aikavoimakkaasti, mutta se onkin jo toinen tarina...

                            Ainoa mikä tuossa kulutuksessa on "loogista" niin kun kenkii ja leikkii niin silloin tuo kulutus on ihan järjellinen eli 14-16L väliin, mikä ei nyt oikeastaan ole edes paha, mutta kun mennään pinta kaasulla niin sitten mennään aika rikkaalle jostain syystä?

                            Diagnoosi... Kipinä tuntuisi tulevan oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Tuntuu että tuo käy liian laihalla ajoittain sekä sitten liian rikkaalla myöskin.

                            Onko tuossa koneessa nakutuksen tunnistinta?

                            kampiakselinasennontunnistin hieman epäilyttää, mut yleensä ne hajoaa kyl laaki ja vainaa.

                            Voiko tuosta laitteesta lukea vikakoodit ilman testeriä????

                            Maat on katsottu, laturin latauksensäädin viallinen, valot mallia disco, menee seuraavaksi uusintaan. Tuo voi itseasiassa vaikuttaa nimenomaan tuohon nypytykseen, koska anturitiedot pompottaa samaan tahtiin niin nypytys voi korjaantua laturin vaihdolla.

                            Toinen epäilys on kaasuläpän asennon tunnistin, toimii niinkuin pitääkin, mutta... kaasua saa painaa n3-5mm ennen kuin mennään pois joutokäynti alueelta, kun tuota BMW:n huoltomanuskaa luin niin jäin käsitykseen että näin ei saisi olla, koska silloin ecu ei ilmeisesti huomioi ollenkaan IMM:iä? vaan menee puhtaasti kartoilla, ja silloin mennään hieman rikkaalla? mutta tämä oli vain arvelu. Mutta kokeiltavissa.

                            Imm:n mittaus arvot olisi jostain mukava saada, sekä sitten jossain vaiheessa luin forumilta tuon tps:n opetuksen miten se tehdään ( en ymmärrä miksi pitäisi tehdä kun potikka mallia kytkin) mutta en kyseistä topicia enään löytäny uudelleen

                            Ainoaksi kysymysmerkiksi jää tuo sammummis/ käynnistymis ongelma lämpimänä, sille ei ole vielä selitystä...

                            Vihjeitä_/ kokemuksia väijytään... Pitäsköhän tälle katiskalle avata ihan projekti topicci... olis jarruissa ja kytkimessä ja alustassakin vähän probleemaa Kiva peli ajaa silloin ku tooimii eikä olis ihan niin "ajettava" ku nyt on

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #29
                              Se tps-anturi pitää säätää niin että naksahtaa heti kun kaasua painetaan. Siksi siinä on "pitkät reiät". Mitään opetuksia ei ole.

                              IMM:n juttuja löytyy edelleen FAQ:sta. Leka on sinne postannut pdf:n jossa on arvoja monellekin härpäkkeelle.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Juhi$
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2009
                                • 1268
                                • Laukaa

                                #30
                                Heijaustahan voi aiheuttaa myös puristuspaine-ero sylinterien kesken.
                                edit.. Vuotavat suuttimethan saattaa oireilla lämpimällä koneella siten ettei tahdo startata kun reilulla sahaamisella.
                                Last edited by Juhi$; 21-12-2010, 15:42.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎