Miten irroitetaan kojelaudan keskellä olevat ilmasuulakkeet ja vaihdetaan polttimo siihen keskirullaan, josta säädetään kylmää/lämmintä ilmaa kabiiniin? Taitaa olla juotoshommia? Onko paha vaihtaa? Olen pelannut ennenkin noiden juotettavien lamppujen kanssa, joten onnistuisin hommassa varmaankin jos saan ritilät vaan ehjänä irti ja sitten tietysti takaisin paikoilleen Onneksi kaikki muut valot toistaiseksi toimii...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 keskisuulakkeiden irroitus ja polttimon vaihto?
Collapse
X
-
E34 keskisuulakkeiden irroitus ja polttimon vaihto?
E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.Tags: None
-
-
Tattista vaan. Mahtaako kannattaa vääntää tota ritiläpakettia meisselillä irti yhen valon takia? Saattaa tulla kojelautaan rumia jälkiä... On aika tiukan näköset välit.E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Originally posted by coupebemaristi View PostTattista vaan. Mahtaako kannattaa vääntää tota ritiläpakettia meisselillä irti yhen valon takia? Saattaa tulla kojelautaan rumia jälkiä... On aika tiukan näköset välit.- Bagged E46 330 Cabriolet
- E46 320cd M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by coupebemaristi View PostTattista vaan. Mahtaako kannattaa vääntää tota ritiläpakettia meisselillä irti yhen valon takia? Saattaa tulla kojelautaan rumia jälkiä... On aika tiukan näköset välit.ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
ex E12 520iA M20B20 sedan 1981
Comment
-
-
Originally posted by atpanula View PostElikkä se yläritilä ensin pois (ruuveilla) ja sieltä pitäisi päästä ainakin parin klipsin kimppuun. Yläritilän joutuu kuitenkin irroittamaan jotta saa sen lamppupiuhan irti.E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Originally posted by atpanula View PostElikkä se yläritilä ensin pois (ruuveilla) ja sieltä pitäisi päästä ainakin parin klipsin kimppuun. Yläritilän joutuu kuitenkin irroittamaan jotta saa sen lamppupiuhan irti.
Irroitin yläritilän ja väänsin sitä keskiritilää kahdellakin meisselillä samaan aikaan ja varmaan puoli tuntia siinä ähisin, mutta tuumasin sitten että mieluummin siisti ja ehjä kojelauta ilman valoa, kuin rikkinäiset paikat ja pieni toimiva valo. :think Oli nimittäin se ritiläpaketti ihan sairaan tiukassa. No hyvällä menestyksellä tinasin kattoluukun nappiin uuden oranssin polttimon, joten nyt toimii kaikki muut valot lukuunottamatta tuota keskisuulaketta. Toi kojelaudan päällä olevan yläritilän kiinnitys / irroitus on toteutettu esimerkillisen mallikkaasti ja fiksusti purkamisen kannalta. Harmi että keskiritiläpaketin irroitus on aivan perseestä.E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Comment
-
-
Itse vaihdoin sen pikkulampun ex E34 525iA:han. V-mäinen homma, touhusin pakkasessa reilusti yli tunnin (ei saa kysyä kuinka reilusti). Yritin vaihtaa polttimoa yläritilän kautta, mutta ei sitä saanut oikein kunnolla paikalleen jne.
Itse vapautin kaikki klipsit lähes yhtäaikaa. Se oli tiukassa ja pieni jälki kojelautaan taisi jäädä, mutta olihan sitä valoa kiva tuijottaa pimeässä. Nyt sama pitäisi tehdä tuohon E46:een..äh. Kaikista bemuista on tuo sama pahuksen poltin ollut palanut. Kyllä se kannattaa vaihtaa, harmittaa itseään ja pimeässä kaikki valaistus kojelaudassa lisää turvallisuutta.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostOliko sulla radio ja obc irti myös ?. Kun se keskisuutin on neljästä kohtaa kiinni.
muista miltä foorumilta juuri luin, että uudemmissa (?) E34:ssa ei ole polttimoa lainkaan keskisuuttimissa. En tiedä pitääkö paikkaansa.
Ei ollut. En raaski alkaa repimään niitä irti noin pienen asian takia. Palaa vielä siitä OBC:stäkin polttimot kun alkaa täristelemään vanhoja laitteita Jännä juttu jos uudemmissa ei sitä valoa olisi. Kuulostaa vähän omituiselta. Tuossa mun 540:ssä se valo on toiminutkin koko sen ajan minkä auto on mulla ollut. Auto on valmistettu -92 vuoden lopussa, mutta käyttöönotettu -94. Nyt se on seisonnassa muualla, joten en pääse tarkistamaan, että onko siinä samannäköinen säätörulla kuin tuossa uudemmassa.E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostItse vaihdoin sen pikkulampun ex E34 525iA:han. V-mäinen homma, touhusin pakkasessa reilusti yli tunnin (ei saa kysyä kuinka reilusti). Yritin vaihtaa polttimoa yläritilän kautta, mutta ei sitä saanut oikein kunnolla paikalleen jne.
Itse vapautin kaikki klipsit lähes yhtäaikaa. Se oli tiukassa ja pieni jälki kojelautaan taisi jäädä, mutta olihan sitä valoa kiva tuijottaa pimeässä. Nyt sama pitäisi tehdä tuohon E46:een..äh. Kaikista bemuista on tuo sama pahuksen poltin ollut palanut. Kyllä se kannattaa vaihtaa, harmittaa itseään ja pimeässä kaikki valaistus kojelaudassa lisää turvallisuutta.
Olisi se kyllä parempi kuin hyvä jos se toimisi. Oliko se polttimo tinattavaa mallia? Luulin että noin uudessa E46:ssa ei ole enää polttimoita kojelaudassa ollenkaan, vaan leditE30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Comment
-
-
Itse juuri kyseisen operaation tehneenä huomasin että OBC:n kun ottaa pois niin sen paikan yläpuolisista rei'istä saa painettua oikean puoleista klipsiä, vaikka pienellä meisselillä. Radion reiästä saa painettua vasenta alaklipsiä. Kun yläritilä on pois niin ruuvimeisselillä saa hyvin painettua niitä yläklipsejä. Vähän aikaa sai painiskella mutta lopulta lähti irti
Poltin oli tavallinen pieni lasikantainen, mutta kolvailin ledin tilalle niin ei tarvitse ainakaan vähään aikaan vaihdellaEx: E46 323Ci -00
Ex: E34 535i -89
Ex: E30 320i -88
Ex: E21 315 -83
Comment
-
-
Itse sain keskisuulakkeen irti kun raotin kiinnitysklipsuja etukautta vanhoilla muovikorteilla (mallia pankkikortti...). Kortit pyyhkäisin silikonipuikolla.
Yläritilä ja radio kannattaa ottaa irti, ja se johto / lampunpidike hajoaa heti jos nykäiset väärään suuntaan. Kapeat kärkipihdit ovat avuksi, ehkä.
Comment
-
Comment