Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 moot.vaih. tehokkaampaan, jarrut,alusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    #16
    Vielä lisäten, itselläni oli kanssa kovana haaveena alkaa läjäämään vastaavaa pari vuotta sitten. Tuli katseltua jo virostakin sopivia pommeja tekniikanluovuttajaksi, mutta jotenkin se sitten vaan jäi.

    Aloittajalle, älä ala vaihtamaan tekniikkaa ainakaan mihinkään mitä bmw on valmistanutkin jo tehtaalla. Tulee niin paljon halvemmaksi ja järkevämmäksi ostaa sellainen suoraan. Ellei sitten itse kanta-auto ole jotenkin erikoinen, esim varusteiltaan tai kunnoltaan.

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by Leka View Post
      Tukivarret takana samat 518-540
      Joissain 518 malleissa on rummut takana, niissä on tietysti eri tukivarret.
      Olli.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #18
        Originally posted by Rocla View Post
        Joissain 518 malleissa on rummut takana, niissä on tietysti eri tukivarret.
        Joo, unohdin tosiaan nuo pilipalijarrut, niissä on eri kun levyjarrullisissa.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #19
          Originally posted by zener View Post
          Mistä lie tilavuus tuohon oo:n otteeseen kaivettu, oman seiskan otteessa on 4980cc.
          No voihan... 4.95 olisi mennyt muutoskatsastuksella. Ikävämpi homma kun tuo v12 olisi kuitenkin täydellinen kone kolmenelkkuun.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14349
            • Oulu

            #20
            Originally posted by WSE1 View Post
            No voihan... 4.95 olisi mennyt muutoskatsastuksella. Ikävämpi homma kun tuo v12 olisi kuitenkin täydellinen kone kolmenelkkuun.
            Kyllä vähän jo alko itseänikin kiinnostaa moinen swappi, mutta ei.

            Täytyisi metsästää niitä muutamia, mitkä on tehty jo valmiiksi. Montako r.w:llä on?
            Last edited by zener; 22-01-2011, 13:05.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • BmwPunisher
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 7629
              • Lemu

              #21
              Originally posted by Micce///M View Post
              Aloittajalle, älä ala vaihtamaan tekniikkaa ainakaan mihinkään mitä bmw on valmistanutkin jo tehtaalla.
              täysin samaa mieltä.. esim. E34:ssa S50B30 vähän trimmattuna vois olla aika kiihkeä kulkemaan ja sais vielä kilpiinkin..
              E70 X5 30d

              Comment

              • Vesipumppu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 57

                #22
                Originally posted by BmwPunisher View Post
                täysin samaa mieltä.. esim. E34:ssa S50B30 vähän trimmattuna vois olla aika kiihkeä kulkemaan ja sais vielä kilpiinkin..
                Moottoria ei ole lopullisesti vielä lyöty lukkoon, joten kaikki ehdotukset mietitään.

                Kyseisen(S50B30) paketin(moottori, vaihteisto, apuleitteet, sähköt ja ECU) hinnaksi tulisi 4000-5000€ ?

                Mitäs parempaa tossa ajateltuna vaikka 540:n kasia?

                Tehdastekoiset turbot taitaa vielä mennä reilusti tuon 4000-5000€ yli?
                Last edited by Vesipumppu; 22-01-2011, 13:20.

                Comment

                • Vesipumppu
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 57

                  #23
                  Mistä palikoista paras alusta? Mielellään "BOLT ON" osaa että katsuri on tyytyväinen.

                  Eteen:

                  -eteen alumiini ala tukivarret M5:
                  -kallistuksenvakaaja, jäykin M5?



                  Taakse:

                  - ala tukivarsiin M5:n puslat
                  - camber säätö taakse "ala" M5, osaako joku sanoa vaatiiko sen M5:n apurungon? Ja jos taakse lukkoperää meneekö apurunko vaihtoon joka tapauksessa?

                  - lukkoperä kestävin M5:n?

                  - jousiksi hieman madaltavat 40mm. Mielellään rata ajoon sopivat. Suosituksia?

                  Iskarit ajattelin pitää vakiona(jos katsurille passaa) kun ovat hiljattain uusittu. Vaihdetaan sitten kun selviää mitä tuleva käyttö vaatii.

                  Muuta?

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #24
                    Originally posted by zener View Post
                    Täytyisi metsästää niitä muutamia, mitkä on tehty jo valmiiksi. Montako r.w:llä on?
                    Se ensimäinen oli myynnissä pitkään viime keväänä, voisi vieläkin olla saatavilla...

                    Kannatan ehdottomasti M62B44-vaihtoehtoa, mutta kyllä täysisylinterisenkin pienellä vaivalla leimattua saa.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • Vesipumppu
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 57

                      #25
                      Noo, ei kellää apuja? Foorumia ja searchia käytetty, mutta tulee niin paljon välillä hakutuloksia että menee vuosi ennenkuin ehdin lukeen kaikki...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎