Myyjä epäili autoa ostaessani, että tyhjäkäynnin vaeltelu ( nousee ja laskee jossain 1500-2000 rpm alueella edestakaisin ) johtuisi vapaavirtaussuotimesta, mutta korjaamolla epäiltiin ilmamassamäärämittaria.
Vika ei kuitenkaan ilmene aina, vaan vaihtelevasti, elikkä kone nykii alakaasulla ja meinaa sammahtaakin jos ei anna kaasua, samoin tekee myös koko kierrosalueella kunnes palaa ennalleen pienen kaasuttelun jälkeen. Kone kiertää pirun hyvin muuten kyllä kun on toiminnassa.
Tyhjis seilaa edestakaisin. Kone on lastutettu + vapaavirtaussuodin, muuta ei ole tehty. En oikein osaa sanoa, että hävittääkö ks. vika tehoja ja nyt olen korjauttanut autoni jo muutama sata euron edestä katsastusta varten, enää on jäljellä tuo moottorin nykiminen välillä.
Välillä siis vikaa ei huomaa laisinkaan, ainoastaan tuo tyhjiksen vaeltaminen on koko ajan siinä päällä. Muuten kone tuntuu toimivan ihan normaalisti, kunnes taas alkaa nykiminen. Selvähän se on että jokin on paskana jos käynti vaeltelee ja ei kiva jos tehoja vie poies... onko kokemuksia?
Vienkö testeriin siis ja katsovat siellä mikä vialla?
Vika ei kuitenkaan ilmene aina, vaan vaihtelevasti, elikkä kone nykii alakaasulla ja meinaa sammahtaakin jos ei anna kaasua, samoin tekee myös koko kierrosalueella kunnes palaa ennalleen pienen kaasuttelun jälkeen. Kone kiertää pirun hyvin muuten kyllä kun on toiminnassa.
Tyhjis seilaa edestakaisin. Kone on lastutettu + vapaavirtaussuodin, muuta ei ole tehty. En oikein osaa sanoa, että hävittääkö ks. vika tehoja ja nyt olen korjauttanut autoni jo muutama sata euron edestä katsastusta varten, enää on jäljellä tuo moottorin nykiminen välillä.
Välillä siis vikaa ei huomaa laisinkaan, ainoastaan tuo tyhjiksen vaeltaminen on koko ajan siinä päällä. Muuten kone tuntuu toimivan ihan normaalisti, kunnes taas alkaa nykiminen. Selvähän se on että jokin on paskana jos käynti vaeltelee ja ei kiva jos tehoja vie poies... onko kokemuksia?
Vienkö testeriin siis ja katsovat siellä mikä vialla?
Comment