memebuy23buy

E34 moottori sammuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • valojuova77
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 25
    • Kouvola

    #16
    Tarvitseeko muuten hankkia uudet kansipultit, vai voiko vanhoja käyttää tuon uudehkon kannen kanssa?

    Mitäköhän muuta roinaa tarvitsee vielä hankkia tuohon remonttiin? Öljynsuodatin ilmeisesti täytyy vielä käydä noukkimassa jostain. :think

    Comment

    • valojuova77
      Newbiemmer
      • Feb 2011
      • 25
      • Kouvola

      #17
      Ei prkele!

      Kansi vaihdettu ehjään, ja edelleen sama vika. Lähtee käyntiin hyvin ja käy tyhjäkäyntiä kohtuullisen hyvin, mutta kun erehtyy painamaan kaasua niin "tukehtuu" ja sammuu. Kaasun kun lyö pohjaan niin mörisee parissa tonnissa aikansa kunnes taas sammuu. Polttoaineen saannissa ongelma??

      Noh, loppuipa ainakin savutus ja veden syönti kannen vaihdolla.

      EDIT: Niin ja bensan kulutusmittari heilahtaa heti sinne 30 litraan käynnistyksessä, eikä alas tule...
      Last edited by valojuova77; 27-08-2011, 12:08.

      Comment

      • Pretoriaani
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 3842
        • Hyvinkää, Finland

        #18
        PA-suodatin vaihdettu milloin?
        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

        Comment

        • valojuova77
          Newbiemmer
          • Feb 2011
          • 25
          • Kouvola

          #19
          Tuota noin, enpä muuten tiedä. Itse en ole ainakaan sitä vielä vaihtanut. No se onkin sitten seuraava tarkastuksen kohde...

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #20
            Polttoainesuodatin, ilmansuodatin, tulpat. Nuo ekana tsekata.

            Comment

            • valojuova77
              Newbiemmer
              • Feb 2011
              • 25
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by zeneg View Post
              Polttoainesuodatin, ilmansuodatin, tulpat. Nuo ekana tsekata.
              Voiko nuo aiheuttaa tälläisiä oireita? Ihmetyttää tuo kulutusmittari, joka pomppaa tappiinsa heti kun auton käynnistää. :think

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2818
                • Kuusankoski

                #22
                Originally posted by valojuova77 View Post
                Voiko nuo aiheuttaa tälläisiä oireita? Ihmetyttää tuo kulutusmittari, joka pomppaa tappiinsa heti kun auton käynnistää. :think
                Kyllähän se kulutusmittari häviää paikallaan heti sinne äärettömälle. Oletko mitannu kaasuläpän asennontunnistimen?
                kannenvaihdon yhteydessä varmaan tulpat uusittu?
                Suosittelisin vikakoodin lukua ni näkis onko joku puolista sökönä.
                Tais joku myydä tääl foorumil kokosettiä puolia ni siitähän sitä voi lähtee kokeilemaan
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • valojuova77
                  Newbiemmer
                  • Feb 2011
                  • 25
                  • Kouvola

                  #23
                  Pitää metsästää jostain joku kaveri, jolla on vikakoodin lukulaitteet, ja joku joka olisi laittanut bemareita enemmänkin. Alkaa itseltä kohta loppua keinot ja rahat. Pitää ainakin aluksi nyt se PA-suodatin vaihtaa.

                  Tuo vikahan ei pamahtanut ihan ykskaks, vaan kun yhtenä iltana duunista kotiin läksin niin ihmettelin auton laiskuutta ja tehojen katoamista. Hyvä että ylämäen pääsi ylös. Yhden 20km reissun pystyin sillä vielä ajamaan vaivalloisesti. Arvelin heti, että kansi paskana ja niinhän se olikin, muttei ollut näiden oireiden aiheuttaja.
                  Jätin auton talveksi seisomaan, ja nyt hyvä kun autoa edes saa liikutettua. Mietin kyllä noita puoliakin, jos joku tai useampi niistä olisi paskana.

                  Comment

                  • valojuova77
                    Newbiemmer
                    • Feb 2011
                    • 25
                    • Kouvola

                    #24
                    Yksi kaveri tuossa veikkaili, että ilmamäärämittarin kalvo olisi revennyt. Näkyykö se vikakoodeissa? Ei viitsisi ihan huvikseen uutta ostaa.

                    Comment

                    • Scitso
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 2818
                      • Kuusankoski

                      #25
                      Originally posted by valojuova77 View Post
                      Yksi kaveri tuossa veikkaili, että ilmamäärämittarin kalvo olisi revennyt. Näkyykö se vikakoodeissa? Ei viitsisi ihan huvikseen uutta ostaa.
                      jos vika on ilmamäärämittarissa vika korjaantuu ottamalla piuhan irti.
                      Kyl mä nyt lähtisin puolien ja kaasuläpänasennontunnistinta tutkimaan. Eikä tuota lambdaakaan kannata unohtaa. Onkos sulla m20 vai m50 kone?
                      E34 525i Touring -96 "Iris"
                      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                      E61 530d Touring -04

                      ex. E39 520ia Touring -98
                      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                      ex. E28 520i -82

                      Comment

                      • valojuova77
                        Newbiemmer
                        • Feb 2011
                        • 25
                        • Kouvola

                        #26
                        m50 kone. Täytyykin kokeeksi käydä tuota kaasuläpän asentotunnistinta räpläilemässä, kun pääsee duunista kotiin.

                        Comment

                        • valojuova77
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 25
                          • Kouvola

                          #27
                          Originally posted by valojuova77 View Post
                          m50 kone. Täytyykin kokeeksi käydä tuota kaasuläpän asentotunnistinta räpläilemässä, kun pääsee duunista kotiin.
                          No tuon asennontunnistimen johdon kun nappasi irti, niin ei antanut ottaa kierroksia yhtään, vaan kone sammui heti kun kaasua edes hipaisi. Tietokone ilmoitti samalla jotain transmission vikaa?

                          Comment

                          • julli75
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 302
                            • lpr

                            #28
                            lue vikakoodit,tarkista lambda,bensanpaine ja jne vikojahan voi arvailla.:think

                            Comment

                            • valojuova77
                              Newbiemmer
                              • Feb 2011
                              • 25
                              • Kouvola

                              #29
                              Ei prkele. Vikakoodit tarkistettu, lambda vaihdettu, erilaisia uusia osia kokeiltu (MAF, kaasuläpänasennon tunnistin jne.), bensanpaineet mitattu. Vielä sama vika. Imuvuotojakaan ei pitäisi olla. Voisiko pönttö olla tukkeessa, tai joku huohotinletku ummessa? :O Alkaa keinot loppua huoltamollakin

                              Comment

                              • Kilipukki
                                Newbiemmer
                                • Jan 2012
                                • 4
                                • HML

                                #30
                                Meikäläisellä sammumisongelmia kanssa. Oireet ja vika ovat kyllä erilaiset.

                                auto käy hyvin ja vetää, mutta vähän väliä sammuu tai meinaa sammua, kuin avaimesta kääntäisi.
                                Samalla apparin jalkotilassa naksuu joku rele. (mitäs releitä siellä edes on?) Pahinta oireilu koneen kunnolla lämmettyä ja eritoten peruutettaessa?! Elikkäs kone kunnolla lämpösenä täräytetään käymähän ja pakki päälle, niin zippaa sitten melkein heti, ellei samantien paina kaasua.

                                Vaikuttaisi joltain sähkövialta. Pää- ja polttoainerele vaihdettu, ei vaikutusta. Letkut check, tyhjäkäyntisäädin putsattu yms. ja ei vaikutusta. Tuleehan noita tarkastuskohteita itselläkin mieleen noin miljoona, mutta oliskos ajatuksia?

                                Kiitos ja anteeksi topicin aloittajalle lainasta.

                                Comment

                                Working...
                                X