Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525 tds käynnistys ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KooDee_
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 21
    • pyhäjoki

    e34 525 tds käynnistys ongelma!

    Joo elikkä ilmeni semmonen ongelma että tiistaina aamulla lähti niinku palmun alta käyntiin mutta ku oltii kaverin kans lähösä koulusta pois ni ei mihinkään.. Sen verran ollaan saatu tutkittua ettei tankin pumppu inahakkaa mihinkään ja pistokkeelle ei tuu jännitettä ja pumppu ei pyöri vaikka pistettiin suora jännite.. Mikä mahtais olla ongelma??
  • JML
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 112
    • Jämsä

    #2
    Ota suodattimelle tuleva pa-letku irti ja koita sitten pumpun toimintaa vaikka starttaamalla. Pitäs tulla polttoainetta ihan reilusti. Jos ei, niin sitten polttoainepumppu voi tosiaan olla rikki. Tai sitten sen rele. Pumppu ei kuitenkaan välttämättä pyöri, jos auto on sammuksissa ja virrat vain päällä. Pyörii vasta, kun massavirtaa tarvitaan.

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #3
      .........
      Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:12.
      ///Motorporot

      Comment

      • KooDee_
        Newbiemmer
        • Jun 2009
        • 21
        • pyhäjoki

        #4
        joo elikkä jännite mitattu virrat päälle lyötäessä ja startatessa.. akulta syötetty johdoilla jännitettä pumpun nastoihin muttei pyörinyt ja suodattimelle ei tule naftaa, magneetti venttiili vetää auki kun lyövirrat päälle ja sitte suodattimen päällä oleva venttiili kans vetää.. tankissa oli piirun verran yli 20 litraa, sen että kävin tiistai aamuna tankkaan 24 litraa ja ajoin n.30kmja tankissa oli jonku verran entisiä aineita.. suodatin tosiaan vaihdettiin eilen ja se ei ole täyttyny dieselistä..

        Comment

        • KooDee_
          Newbiemmer
          • Jun 2009
          • 21
          • pyhäjoki

          #5
          Originally posted by Raine View Post
          Tarkista sammutinsolenoidin toiminta jakajapumpulta, tuleeko sinne jännite ja aukeaako solenoidi.
          Ja missähän tällänen solenoidi löytynee ni pääsis mittaileen?:think

          Comment

          • JML
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 112
            • Jämsä

            #6
            Jos olet vaihtanut suodattimen, etkä täyttänyt sitä dieselillä vaihdon yhteydessä, saat luultavasti sahata akun melkein tyhjäksi vaikka tankin pumppu toimisikin. Aina kun vaihtaa suotimen kannattaa se täyttää, jotta polttoainejärjestelmän startin yhteydessä tekemä automaattinen ilmausoperaatio olisi nopeampi. Varsinkin noissa jakajapumppuvehkeissä se ilmaus vie aika paljon starttausaikaa.

            Mut varmaan sulla se tankin pumppu menee sitten vaihtoon jos ei toimi.

            Comment

            • Raine
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2603
              • N/A

              #7
              .............
              Last edited by Raine; 30-08-2013, 11:57.
              ///Motorporot

              Comment

              • KooDee_
                Newbiemmer
                • Jun 2009
                • 21
                • pyhäjoki

                #8
                joo solenoidiin tuli 12V ja tankin pumppuki toimii.. nyt vaan alkaa purkaan imusarjaa pois ja kahtoon että hörppiikö se jostaki ilmoja..

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  #9
                  .........
                  Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:11.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • KooDee_
                    Newbiemmer
                    • Jun 2009
                    • 21
                    • pyhäjoki

                    #10
                    Originally posted by Raine View Post
                    Laita pulloon dieseliä ja otappa jakajapumpulta pa-letku irti ja pa-letku pulloon ja kokeile lähteekö käyntiin. Jos lähtee käyntiin niin saat rajattua vikakohtia pois.

                    Jos epäilet, että se ilmoja repii niin tarkistappa paluulinjakin, voi imasta ilmat sitäkin kautta.

                    Juu pittääpä kahtella täsä.. imusarja on irti aattelin vaihtaa hehkut ja samalla vaihan tiivisteet. ihmeteltii tuosa vaa isännän kans että ku jakajanpumpun alta tullee naftaa ku starttaa muttei oo paikallistettu viel kohtaa mistä vois vuotaa yks vaihto ehto ois että se suuttimien putkien juuresta tiputtelis mutta oisko siel pumpun alla muita paikkoja? en ainakaan tosta kuvasta jonka laitoit ni löytäny muuta paikkaa..

                    Comment

                    • JML
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 112
                      • Jämsä

                      #11
                      Mulla meni aikanaan jakajapumpun kannen (kuvassa nro 1) alla oleva tiiviste. Tsekkaa, että jos vuotaa siitä. Sen tiivisteen voi vaihtaa suhteellisen helposti itse, kunhan pitää huolen, että kansi tulee täysin samaan kohtaan takaisin. Kannen asento pituussuunnassa vaikuttaa muistaakseni syöttöön ja jos on väärässä kohtaa, ei välttämättä lähde edes käyntiin. Itse löin pienet merkit liitoskohtaan ja sillä mallasin kohilleen.

                      Comment

                      • Raine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2603
                        • N/A

                        #12
                        .........
                        Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:10.
                        ///Motorporot

                        Comment

                        • KooDee_
                          Newbiemmer
                          • Jun 2009
                          • 21
                          • pyhäjoki

                          #13
                          Originally posted by Raine View Post
                          Pumpun kansihan siinä alkaa ensimmäisenä vuotamaan, kuten tuossa jo kerrottiin, toinen vaihtoehto on tietenki pumpun akseli.

                          Joo mistähän uuden tiivisteen voi hommata ku ei lähiseudun varaosaliikkeet kuulemma saa hommattua niitä mistään?

                          Comment

                          • Jaska-
                            Newbiemmer
                            • Aug 2009
                            • 27
                            • Kalajokilaakso

                            #14
                            lähimmästä boschin liikkeestä ainaki, pumpun sarjanumerolla osaavat tilata oikeat tiivisteet.

                            http://servicefunctions.bosch.com/us...3-BF126A94EF76}
                            e34 525 tdsA - jo 100 000 km yhteistä taivalta takana

                            Comment

                            • make_wt
                              BTCF Member
                              • Oct 2006
                              • 1314
                              • Yka

                              #15
                              Myös mahdollinen vuoto voi olla säkhöisessä suuttimessa joka on muistaakseni kolmas suutin:think Ja tosiaanki ne pumpun pikkukannet sivulla sellaiset ovaalin muotoiset mistä kovettuu o-renkaat ja ruopeaa vuotamaan...
                              E61 530d M-Sport LCI

                              HJ61

                              ex. E93 330, E36/8 ,E39 525tdsa ,e39 530dA, e34 525 tdsa, e36 325 tds M-Sport Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎