Originally posted by make_wt
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 525 tds käynnistys ongelma!
Collapse
X
-
Originally posted by KooDee_ View Postnii tosa alhaalla sivusa on kahella pultilla semmonen ovaalin muotonen pikkunen "kansi" ni sen lähettyviltä se väkys vuotavan.. joo pittääpä käyä uus reissu sarjanumeron kans kyselee pumpun tiiviste sarjaa..
kummallaki puolen pumppua on samanmuotoset kannet, itellä oli kuskin puolella olevan takana tämä jousi ja prikat...e34 525 tdsA - jo 100 000 km yhteistä taivalta takana
Comment
-
-
voisko tässä olla samaa vikaa ku joissain e39 530d:sä että pumppu ei nosta tarpeeksi paineita suuttimille ku se vielki vuotaa vaikka vaihdoin o-renkaat ja kirrasin ne suuttimille lähtevät putken päät?? 2vk päästä alkaa työssä käynti ni tarvis pikaseen autoa jos sais jotaki uusia teorioita mitä lähtis tutkailemaan?Last edited by KooDee_; 09-03-2011, 15:29.
Comment
-
-
TDS koneessa on jakajapumppu ja 530Dssä common rail-pumppu. Ne toimii aika lailla eri tavalla joskin kummankin pitää luonnollisesti nostaa painetta. Mistä se tarkalleen ottaen vuotaa? Ja onko vuoto runsasta? Onko se pumpun kannen alle tuleva tiiviste vaihdettu? Niitä tiivisteitä saa Bosch-dieselkorjaamoista. Jos auto on manuaali, niin itse koittasin piruuksillani vetää sen käyntiin... Sitten vois vähän tarkkailla vuotokohtaa ja kuunnella käyntiä, jos siis lähtee käymään.
Comment
-
-
Originally posted by JML View PostTDS koneessa on jakajapumppu ja 530Dssä common rail-pumppu. Ne toimii aika lailla eri tavalla joskin kummankin pitää luonnollisesti nostaa painetta. Mistä se tarkalleen ottaen vuotaa? Ja onko vuoto runsasta? Onko se pumpun kannen alle tuleva tiiviste vaihdettu? Niitä tiivisteitä saa Bosch-dieselkorjaamoista. Jos auto on manuaali, niin itse koittasin piruuksillani vetää sen käyntiin... Sitten vois vähän tarkkailla vuotokohtaa ja kuunnella käyntiä, jos siis lähtee käymään.
Joo no se vuotaa melko reippaasti ja tullee ku kahtoo kuskin puolelta ni pumpun alta.. ei nyt ihan ruutaamalla mutta kuitenki sillai noronaan juoksee että ei oo tippa sillo tällö.. joo elikkä vaihtoin o-renkaat molemmin puolin ovaalin muotosten kansien alle ja kannen tiivisteen kans vaihdoin, löin merkit ennen ku löysäsin kannen ettei mee sääjöt ihan vituralleen.. ja autohan on tietenki automaatti.. pittää varmaa ottaa pumppu pöyälle jotta sais kahtottua sinne alapuolellekki.
Comment
-
-
Originally posted by JML View PostPumpun irrottelu ei ole ihan "laturinvaihtojumppaa".
Erikoistyökalujakin tarvitaan. Mut kaitpa se rohkea rokan syö tässäkin tapauksessa....
Joo pittää yks kaveri hommata messii ku se o justiin samanlaiseen vaihtanu pumpun mutta se oli vaan manuaali.. kysellä siltä sitte vähä neuvvoja.. kiitti tosta linkistä!! vähä tietää miten purkkaa!!
Comment
-
Comment