Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 tds kerää painetta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jankko
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 101
    • Sievi/Kouvola

    #16
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Korjaamoilla on semmonen mittari, joilla voi jäähdytysnesteestä mitata mahdollisesti siinä olevien pakokaasukomponenttien määrää. Ja pakokaasujahan sinne nesteen sekaan ei normaalisti pidä mistään tulla, joten jos niitä sieltä löytyy niin vikaa on todennäköisesti kannen tiiviisteessä tai sylinterikannessa. Eli jonnekin asiansa osaavalle korjaamolle kun meet niin luulis niiden siellä tietävän ja tuohon mittaukseen nyt ei luulis montaa minuuttia aikaa menevän
    joo käytin tossa testissä ja ei ainakaa siinä ollu mitää pakokaasuja. ei ollu kovi kaksine kampe millä testasi pipetillä vaa pumppas ilmaa ja kahtoa muuttuko aineitte väri ja ei muuttunu. kokeilis laittaa painemittari syyläri pikku putken väliin ja kahtoa paljoako se nostaa painetta, kyllähä se 1,4baari korkki päästä painetta pois kun auto sammuttaa kuulusko siinä olla 2baari korkki vai tuo 1,4?

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 925
      • Sotkamo--Oulu

      #17
      1,4 bar TDS vakiokorkki.

      Mikähän siinä autossa vois oikeen olla vialla.... :think:think:think
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • jankko
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 101
        • Sievi/Kouvola

        #18
        Originally posted by ockelbo4500 View Post
        1,4 bar TDS vakiokorkki.

        Mikähän siinä autossa vois oikeen olla vialla.... :think:think:think
        no nii tosa kävi hakemas putkiliikkees painemittari ja laittoi siihen syyläriltä lähtevää pienempää putke välii joka menee paisarii nii ekö siinäki putkesa oo sama paine mitä o yleensäki koko järjestelmässä niin näytti et ois 0.8 baaria en oo pitempää ajoa heittäny mut lämmöt oli normaalis, pitää seurata tilannetta niii katoaan mitä näyttää

        Comment

        • jankko
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 101
          • Sievi/Kouvola

          #19
          no nytpä siittä sitte varmaan kansi tai kansipahvi meni et joutuu se sitteki repii irti. ei kukaa saattus tietää kanne irrotus ohjeita? onkohan samantapanen mitä m50 motin jakopään merkit jne?

          Comment

          • Raine
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2603
            • N/A

            #20
            .........
            Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:07.
            ///Motorporot

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #21
              Originally posted by jankko View Post
              onkohan samantapanen mitä m50 motin jakopään merkit jne?
              M50:ssä ja M51:ssä ei ole mitään samaa. Tuosta Rainen linkkaamasta ohjeesta saa kaiken tiedon remonttiin.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • jankko
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 101
                • Sievi/Kouvola

                #22
                Originally posted by kaol View Post
                M50:ssä ja M51:ssä ei ole mitään samaa. Tuosta Rainen linkkaamasta ohjeesta saa kaiken tiedon remonttiin.
                oisvaan aikanaan pitäny koulusa lukia lontoota paremmin nii ymmärtäski jottai eiköhän tuosta apua ole. aattelin vaan kun on yhen m50 kone remontissa ollu mukana kun velimiehetä porsi se siihen kyl ois ohjeet ja kaikki.

                Comment

                • jankko
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 101
                  • Sievi/Kouvola

                  #23
                  semmonen tossa tuli mieleen että jos ottaa kannen pois nii ainaki vauhtipyörä pitää lukita tapilla ja ilmeisesti ei tarvitse käyttää pois kun nokka-akselin ketjua? onko tässä ketujussa ajoitus merkkejä? vai onko ajotus kohdallaan kun vauhtipyörä on lukittuna? tarviiko jonkulaisia erikois työkaluja? päästäs kannen irti että näkis mikä sieltä on porsinu...

                  Comment

                  • bimmer_
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 851
                    • Suomi

                    #24
                    Originally posted by jankko View Post
                    ja ilmeisesti ei tarvitse käyttää pois kun nokka-akselin ketjua? onko tässä ketujussa ajoitus merkkejä?
                    Yks näppärä keinohan on kun laittaa nippusiteellä ketjun ja rattaan alkuperäiseen asentoon kiinni ettei pääse karkaamaan ja kyllähän näistä merkkejä löytyy.

                    e. Millä tyylillä olet ilmauksen tehnyt? pelkästään ilmausruuveista?
                    Seonsekinnusenjoukokinnulasta

                    e46 320i Touring -04
                    e36 328i -97 Sedan Ralliauto

                    Comment

                    • jankko
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 101
                      • Sievi/Kouvola

                      #25
                      Originally posted by bimmer_ View Post
                      Yks näppärä keinohan on kun laittaa nippusiteellä ketjun ja rattaan alkuperäiseen asentoon kiinni ettei pääse karkaamaan ja kyllähän näistä merkkejä löytyy.

                      e. Millä tyylillä olet ilmauksen tehnyt? pelkästään ilmausruuveista?
                      oon tos juuri purkamasa konetta et ottas kannen irti sitä vaan et tarviiko muutako vauhtipyörä lukita

                      Comment

                      • jankko
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 101
                        • Sievi/Kouvola

                        #26
                        Originally posted by jankko View Post
                        oon tos juuri purkamasa konetta et ottas kannen irti sitä vaan et tarviiko muutako vauhtipyörä lukita
                        ja eikös näissä ole kahdella ketjulla nokka-akselin ketju pumpullle ja pumpulta toine ketju kampiakselille?

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          #27
                          Originally posted by jankko View Post
                          ja eikös näissä ole kahdella ketjulla nokka-akselin ketju pumpullle ja pumpulta toine ketju kampiakselille?
                          Lataa M51:n korjausopas tuolta FAQ-osiosta, niin saat vastaukset kaikkiin kysymyksiis.

                          Nokan ketjun ja rattaan kanssa ei voi kikkailla nippusiteillä, koska ratas ei mahdu läpi kannen jakopään aukosta. Nippusiteistä ei myöskään ole hyötyä, koska rattaan kiinnitys nokkaan on portaaton.

                          Jos et omista nokan lukitustyökalua, mutta heittokello löytyy, niin 1. imuventtiili alkaa aukeamaan 8 astetta EYKK.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • jannel
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 283

                            #28
                            Originally posted by bimmer_ View Post
                            Yks näppärä keinohan on kun laittaa nippusiteellä ketjun ja rattaan alkuperäiseen asentoon kiinni ettei pääse karkaamaan ja kyllähän näistä merkkejä löytyy.

                            e. Millä tyylillä olet ilmauksen tehnyt? pelkästään ilmausruuveista?
                            Yhtä näppärää on vaikka pitää sukkahousuja päähineenä remontin aikana!
                            Eli kun kattoo siitä lonttoon kielisestä manuskasta vaikkapa kuvia niin huomaa että konehan todellakin lukitaan tapilla startin alla olevasta reiästä (korjausmanuaali sivu 31) lukkoon, nokkapyörä laitetaan löyhästi nokka-akselin päähän kiinni, (niin että se pääsee pyörimään, nokassahan ei siis ole kiilalukitusta) ja nokka-akselin etupäässä on koneistetut pinnat jotka tulee olla 90 astetta venttiilikopan tiivistepintaan nähden. Sivulla 32 on kuva erikoistyökalu LRT-12-112:sta joka sopii nokan koneistettuihin pintoihin. Tuon asetuksen voi kyllä kotipajalla tehdä yhtä hyvin suorakulmalla tähtäillen! Sitten kun nokka-akseli on käännetty kohdalleen niin kiristetään nokan ketjupyörä oikeaan kireyteen. Siinäpä se sitten!

                            Comment

                            • bimmer_
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 851
                              • Suomi

                              #29
                              Originally posted by jannel View Post
                              Yhtä näppärää on vaikka pitää sukkahousuja päähineenä remontin aikana!
                              Tulipa vaan mieleen
                              Seonsekinnusenjoukokinnulasta

                              e46 320i Touring -04
                              e36 328i -97 Sedan Ralliauto

                              Comment

                              • jankko
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 101
                                • Sievi/Kouvola

                                #30
                                Originally posted by jannel View Post
                                Yhtä näppärää on vaikka pitää sukkahousuja päähineenä remontin aikana!
                                Eli kun kattoo siitä lonttoon kielisestä manuskasta vaikkapa kuvia niin huomaa että konehan todellakin lukitaan tapilla startin alla olevasta reiästä (korjausmanuaali sivu 31) lukkoon, nokkapyörä laitetaan löyhästi nokka-akselin päähän kiinni, (niin että se pääsee pyörimään, nokassahan ei siis ole kiilalukitusta) ja nokka-akselin etupäässä on koneistetut pinnat jotka tulee olla 90 astetta venttiilikopan tiivistepintaan nähden. Sivulla 32 on kuva erikoistyökalu LRT-12-112:sta joka sopii nokan koneistettuihin pintoihin. Tuon asetuksen voi kyllä kotipajalla tehdä yhtä hyvin suorakulmalla tähtäillen! Sitten kun nokka-akseli on käännetty kohdalleen niin kiristetään nokan ketjupyörä oikeaan kireyteen. Siinäpä se sitten!
                                eli nokka- akselin pyörän pultin voi päästää vaan irti vai pitäskö sitä pitää niistä lovista kiinni ettei pääsis pyörähtään vai väähtääkö vaa räikälä auki?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎