Originally posted by ockelbo4500
View Post
e34 tds kerää painetta
Collapse
X
-
joo käytin tossa testissä ja ei ainakaa siinä ollu mitää pakokaasuja. ei ollu kovi kaksine kampe millä testasi pipetillä vaa pumppas ilmaa ja kahtoa muuttuko aineitte väri ja ei muuttunu. kokeilis laittaa painemittari syyläri pikku putken väliin ja kahtoa paljoako se nostaa painetta, kyllähä se 1,4baari korkki päästä painetta pois kun auto sammuttaa kuulusko siinä olla 2baari korkki vai tuo 1,4?
-
1,4 bar TDS vakiokorkki.
Mikähän siinä autossa vois oikeen olla vialla.... :think:think:thinkBMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
no nii tosa kävi hakemas putkiliikkees painemittari ja laittoi siihen syyläriltä lähtevää pienempää putke välii joka menee paisarii nii ekö siinäki putkesa oo sama paine mitä o yleensäki koko järjestelmässä niin näytti et ois 0.8 baaria en oo pitempää ajoa heittäny mut lämmöt oli normaalis, pitää seurata tilannetta niii katoaan mitä näyttääOriginally posted by ockelbo4500 View Post1,4 bar TDS vakiokorkki.
Mikähän siinä autossa vois oikeen olla vialla.... :think:think:think
Comment
-
oisvaan aikanaan pitäny koulusa lukia lontoota paremmin nii ymmärtäski jottaiOriginally posted by kaol View PostM50:ssä ja M51:ssä ei ole mitään samaa. Tuosta Rainen linkkaamasta ohjeesta saa kaiken tiedon remonttiin.
eiköhän tuosta apua ole. aattelin vaan kun on yhen m50 kone remontissa ollu mukana kun velimiehetä porsi se siihen kyl ois ohjeet ja kaikki.
Comment
-
semmonen tossa tuli mieleen että jos ottaa kannen pois nii ainaki vauhtipyörä pitää lukita tapilla ja ilmeisesti ei tarvitse käyttää pois kun nokka-akselin ketjua? onko tässä ketujussa ajoitus merkkejä? vai onko ajotus kohdallaan kun vauhtipyörä on lukittuna? tarviiko jonkulaisia erikois työkaluja? päästäs kannen irti että näkis mikä sieltä on porsinu...
Comment
-
Yks näppärä keinohan on kun laittaa nippusiteellä ketjun ja rattaan alkuperäiseen asentoon kiinni ettei pääse karkaamaanOriginally posted by jankko View Postja ilmeisesti ei tarvitse käyttää pois kun nokka-akselin ketjua? onko tässä ketujussa ajoitus merkkejä?
ja kyllähän näistä merkkejä löytyy.
e. Millä tyylillä olet ilmauksen tehnyt? pelkästään ilmausruuveista?Seonsekinnusenjoukokinnulasta
e46 320i Touring -04
e36 328i -97 Sedan Ralliauto
Comment
-
oon tos juuri purkamasa konetta et ottas kannen irti sitä vaan et tarviiko muutako vauhtipyörä lukitaOriginally posted by bimmer_ View PostYks näppärä keinohan on kun laittaa nippusiteellä ketjun ja rattaan alkuperäiseen asentoon kiinni ettei pääse karkaamaan
ja kyllähän näistä merkkejä löytyy.
e. Millä tyylillä olet ilmauksen tehnyt? pelkästään ilmausruuveista?
Comment
-
-
Lataa M51:n korjausopas tuolta FAQ-osiosta, niin saat vastaukset kaikkiin kysymyksiis.Originally posted by jankko View Postja eikös näissä ole kahdella ketjulla nokka-akselin ketju pumpullle ja pumpulta toine ketju kampiakselille?
Nokan ketjun ja rattaan kanssa ei voi kikkailla nippusiteillä, koska ratas ei mahdu läpi kannen jakopään aukosta. Nippusiteistä ei myöskään ole hyötyä, koska rattaan kiinnitys nokkaan on portaaton.
Jos et omista nokan lukitustyökalua, mutta heittokello löytyy, niin 1. imuventtiili alkaa aukeamaan 8 astetta EYKK.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Yhtä näppärää on vaikka pitää sukkahousuja päähineenä remontin aikana!Originally posted by bimmer_ View PostYks näppärä keinohan on kun laittaa nippusiteellä ketjun ja rattaan alkuperäiseen asentoon kiinni ettei pääse karkaamaan
ja kyllähän näistä merkkejä löytyy.
e. Millä tyylillä olet ilmauksen tehnyt? pelkästään ilmausruuveista?
Eli kun kattoo siitä lonttoon kielisestä manuskasta vaikkapa kuvia niin huomaa että konehan todellakin lukitaan tapilla startin alla olevasta reiästä (korjausmanuaali sivu 31) lukkoon, nokkapyörä laitetaan löyhästi nokka-akselin päähän kiinni, (niin että se pääsee pyörimään, nokassahan ei siis ole kiilalukitusta) ja nokka-akselin etupäässä on koneistetut pinnat jotka tulee olla 90 astetta venttiilikopan tiivistepintaan nähden. Sivulla 32 on kuva erikoistyökalu LRT-12-112:sta joka sopii nokan koneistettuihin pintoihin. Tuon asetuksen voi kyllä kotipajalla tehdä yhtä hyvin suorakulmalla tähtäillen! Sitten kun nokka-akseli on käännetty kohdalleen niin kiristetään nokan ketjupyörä oikeaan kireyteen. Siinäpä se sitten!
Comment
-
eli nokka- akselin pyörän pultin voi päästää vaan irti vai pitäskö sitä pitää niistä lovista kiinni ettei pääsis pyörähtään vai väähtääkö vaa räikälä auki?Originally posted by jannel View PostYhtä näppärää on vaikka pitää sukkahousuja päähineenä remontin aikana!
Eli kun kattoo siitä lonttoon kielisestä manuskasta vaikkapa kuvia niin huomaa että konehan todellakin lukitaan tapilla startin alla olevasta reiästä (korjausmanuaali sivu 31) lukkoon, nokkapyörä laitetaan löyhästi nokka-akselin päähän kiinni, (niin että se pääsee pyörimään, nokassahan ei siis ole kiilalukitusta) ja nokka-akselin etupäässä on koneistetut pinnat jotka tulee olla 90 astetta venttiilikopan tiivistepintaan nähden. Sivulla 32 on kuva erikoistyökalu LRT-12-112:sta joka sopii nokan koneistettuihin pintoihin. Tuon asetuksen voi kyllä kotipajalla tehdä yhtä hyvin suorakulmalla tähtäillen! Sitten kun nokka-akseli on käännetty kohdalleen niin kiristetään nokan ketjupyörä oikeaan kireyteen. Siinäpä se sitten!
Comment
Comment