Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 tds kerää painetta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jankko
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 101
    • Sievi/Kouvola

    e34 tds kerää painetta

    joo elikkä e 34 525 tds -95 kerää painetta jäädytys järjestelmään siten et alkaa syylärinpäästä vuotamaan. (alumiini "kampojen" ja muovin välistä)

    Tähän mennessä tehty
    -korkki vaihettu (1,4)
    -syyläri vaihdettu (edellisessä vuoti samallalailla)
    -ilmattu
    -kokeiltu polkaista kaasua paisarin säiliö auki, nesteet ei tullu ulos...

    -Öljyt ja nesteet ei mene sekaasi
    -Lämmöt ei seilaa ja pysyy normaalissa
    -Nestettä vuotaa vähäsen syylärinpäästä
    - puhaltaa lämpöä kabinettii

    Mistä tämä johtuu? Kansi halki? Kansi pahavit? vai TÄ?:think
    kannattaako alkaa kantta repiin irti vai ?
  • 525TurboIC
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 663
    • Pomarkku

    #2
    Jos syyläri vuotaa niin se imee jäähtyessään ilmaa sieltä järjestelmään... ja sitten tekee taas painetta...

    Comment

    • jankko
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 101
      • Sievi/Kouvola

      #3
      [QUOTE=525TurboIC;2286170]Jos syyläri vuotaa niin se imee jäähtyessään ilmaa sieltä järjestelmään... ja sitten tekee taas painetta...[/QUOTE

      joo tuota ei oo vanha syyläri vaihoin sen kun luulin et korkki oli menny ja sitä kautta hajottanu syylärin mut nostaa vieläkin painetta ja letkut menee suht kovaks. ja sitte semmose huomasin kun ilmasin sitä uutta syyläriä nii ei nostanu painetta mut kun kävi nakkaa lenkin sillä nii ajossa nostaa painetta liekkö normaalia? kavereilla ei oo ainakaa menny yhtä kovaksi letkut mut eikö korkin pitäs pitää paineet kurissa?

      Comment

      • 525TurboIC
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 663
        • Pomarkku

        #4
        Kyllä se on normaalia että järjestelmässä on painetta ja letkut on jonkinverran kovat kun kone on lämmin. Ja korkki päästää ylimääräiset paineet pihalle. Mut jossakin täytyy olla vika jos korkista tulee nesteet ulos...

        Comment

        • jankko
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 101
          • Sievi/Kouvola

          #5
          Originally posted by 525TurboIC View Post
          Kyllä se on normaalia että järjestelmässä on painetta ja letkut on jonkinverran kovat kun kone on lämmin. Ja korkki päästää ylimääräiset paineet pihalle. Mut jossakin täytyy olla vika jos korkista tulee nesteet ulos...
          no en oo ite ainakaan huomannu et ois nestettä tullu korkista pihalle. kumpiki syyläri o samanlaisia oliko nissens merkkisiä edelline ei menny takuuseenkaa ja tämäkään ei ookku varmaan 3kk vanha en tiiä onko nää pakkaset vaikuttanu et on alkanu vuotaan. nesteen pakkasen kesto on ainaki kohillaan.

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 924
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            tuoksuuko sisällä neste. Itsellä välillä tuoksahteli hieman ja kenno antoi ilmaa systeemiin. Tosin aina vain jäähtyessään, joten jos ilmasi niin toimi ok. mutta seuraavan kerran kun lähti ajamaan niin taas oli ilmaa.

            Toinen juttu kannattaa myös katsoa. Kiertääkö neste lämpimänä sitä ohutta letkua syyläristä paisuntasäiliöön? Jos ei niin tarkista ettei oo tukossa se letku tai se reikä sieltä paissarista. Reikä on ehkä 1mm halkaisijaltaan ja menee helposti tukkoon, mutta sitä ei myöskään saa suurentaa koska silloinkaan neste ei enää kierrä kunnolla. Kokeiltu on
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • jankko
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 101
              • Sievi/Kouvola

              #7
              Originally posted by ockelbo4500 View Post
              tuoksuuko sisällä neste. Itsellä välillä tuoksahteli hieman ja kenno antoi ilmaa systeemiin. Tosin aina vain jäähtyessään, joten jos ilmasi niin toimi ok. mutta seuraavan kerran kun lähti ajamaan niin taas oli ilmaa.

              Toinen juttu kannattaa myös katsoa. Kiertääkö neste lämpimänä sitä ohutta letkua syyläristä paisuntasäiliöön? Jos ei niin tarkista ettei oo tukossa se letku tai se reikä sieltä paissarista. Reikä on ehkä 1mm halkaisijaltaan ja menee helposti tukkoon, mutta sitä ei myöskään saa suurentaa koska silloinkaan neste ei enää kierrä kunnolla. Kokeiltu on
              ei haise sisällä jäähdytin neste ja ainaki kun kokeili paisari korkki auki polettaa nii sieltä pienestä putkesta tuli nestettä ulos et onko se tämä putki josta puhuit kenties? pittää tarkistaa asia kuiteski

              Comment

              • ockelbo4500
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 924
                • Sotkamo--Oulu

                #8
                Joo sitä pientä putkea tarkoitin, joka tulee siihen korkin juureen.
                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                Ex, E46 320 d Touring -01
                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                Comment

                • jankko
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 101
                  • Sievi/Kouvola

                  #9
                  Originally posted by ockelbo4500 View Post
                  Joo sitä pientä putkea tarkoitin, joka tulee siihen korkin juureen.
                  taitaapi olla juuri se

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #10
                    Kansipahvin/kannen mahdollinen viallisuus on helppo todeta mittauttamalla onko jäähdytysnesteessä pakokaasuja.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Mikähän syyläri sinne vaihdettiin ? Joku valmiiksi paska purkuosa?
                      Originally posted by jankko View Post

                      kannattaako alkaa kantta repiin irti vai ?
                      No ei. Tai jos oot vaikka myymässä sitä kantta ni ota irti vaan.
                      Tehkääpä nyt ensin painetesti sille järjestelmälle ja sitten kattotte kuten kaol ehdotti , tuleeko päästöjä glykolin joukkoon.

                      Ja , BTW , sen järjestelmän on tarkoituskin kerätä painetta.
                      Last edited by petrolhead; 17-02-2011, 21:50.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • jankko
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 101
                        • Sievi/Kouvola

                        #12
                        Originally posted by kaol View Post
                        Kansipahvin/kannen mahdollinen viallisuus on helppo todeta mittauttamalla onko jäähdytysnesteessä pakokaasuja.
                        meinasikko et mittauttas päästöt nii pitäs näkyä vai ?

                        Comment

                        • jankko
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 101
                          • Sievi/Kouvola

                          #13
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Mikähän syyläri sinne vaihdettiin ? Joku valmiiksi paska purkuosa?

                          No ei. Tai jos oot vaikka myymässä sitä kantta ni ota irti vaan.
                          Tehkääpä nyt ensin painetesti sille järjestelmälle ja sitten kattotte kuten kaol ehdotti , tuleeko päästöjä glykolin joukkoon.

                          Ja , BTW , sen järjestelmän on tarkoituskin kerätä painetta.
                          ihan pränikkä

                          Comment

                          • ockelbo4500
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 924
                            • Sotkamo--Oulu

                            #14
                            Originally posted by jankko View Post
                            meinasikko et mittauttas päästöt nii pitäs näkyä vai ?
                            Korjaamoilla on semmonen mittari, joilla voi jäähdytysnesteestä mitata mahdollisesti siinä olevien pakokaasukomponenttien määrää. Ja pakokaasujahan sinne nesteen sekaan ei normaalisti pidä mistään tulla, joten jos niitä sieltä löytyy niin vikaa on todennäköisesti kannen tiiviisteessä tai sylinterikannessa. Eli jonnekin asiansa osaavalle korjaamolle kun meet niin luulis niiden siellä tietävän ja tuohon mittaukseen nyt ei luulis montaa minuuttia aikaa menevän
                            BMW E84 X1 18dXdrive -14

                            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                            Ex, E46 320 d Touring -01
                            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                            Comment

                            • jankko
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 101
                              • Sievi/Kouvola

                              #15
                              Originally posted by ockelbo4500 View Post
                              Korjaamoilla on semmonen mittari, joilla voi jäähdytysnesteestä mitata mahdollisesti siinä olevien pakokaasukomponenttien määrää. Ja pakokaasujahan sinne nesteen sekaan ei normaalisti pidä mistään tulla, joten jos niitä sieltä löytyy niin vikaa on todennäköisesti kannen tiiviisteessä tai sylinterikannessa. Eli jonnekin asiansa osaavalle korjaamolle kun meet niin luulis niiden siellä tietävän ja tuohon mittaukseen nyt ei luulis montaa minuuttia aikaa menevän
                              nii justiinsa pitääpä josakin käyttää.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎