jospa tuon jättäs vielä huomiselle tuon nokka-akselin pyörä irrotukse. yriti tos kääntäjällä käätä sitä ohjekirjaa. jos joku o aikasemmi nostanu kanne pois nii vois opastaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 tds kerää painetta
Collapse
X
-
Originally posted by jankko View Postsemmonen tossa tuli mieleen että jos ottaa kannen pois nii ainaki vauhtipyörä pitää lukita tapilla ja ilmeisesti ei tarvitse käyttää pois kun nokka-akselin ketjua? onko tässä ketujussa ajoitus merkkejä? vai onko ajotus kohdallaan kun vauhtipyörä on lukittuna? tarviiko jonkulaisia erikois työkaluja? päästäs kannen irti että näkis mikä sieltä on porsinu...Originally posted by jankko View Posteli nokka- akselin pyörän pultin voi päästää vaan irti vai pitäskö sitä pitää niistä lovista kiinni ettei pääsis pyörähtään vai väähtääkö vaa räikälä auki?
Mikäli näin on, voit avata sen nokan rattaan. Siinä nokka-akselissa on sellainen kuustasopinta, josta saat avaimella kiinni, tai sitten ammut mopolla auki, jolloin nokka ei pääse pyörimään.Last edited by okko; 05-04-2011, 07:17.When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Originally posted by okko View PostMolemmissa ketjuissa on merkit, mutta et pääse niitä näkemään. Jako pitää katsoa oikein siten, että 1 nokat on ylöspäin 1.sylinterin puristustahdissa. Eli olet nyt lukinnut kampiakselin ja varma, että nokka on oikeassa asennossa ja ketjun kiristin lukittuna?
Mikäli näin on, voit avata sen nokan rattaan. Siinä nokka-akselissa on sellainen kuustasopinta, josta saat avaimella kiinni, tai sitten ammut mopolla auki, jolloin nokka ei pääse pyörimään.
Comment
-
-
Lähet pyörittämään konetta ja seuraat tahteja. 1.sylinterin imutahdin jälkeen tulee puristustahti, jossa tdc on ilmoitettu olevan. Silloin tappi reikään, niin pitäis olla kohillaan. Saa siis pyörittää montakin kertaa, riippuen lähtötilanteestaWhen you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Originally posted by okko View PostLähet pyörittämään konetta ja seuraat tahteja. 1.sylinterin imutahdin jälkeen tulee puristustahti, jossa tdc on ilmoitettu olevan. Silloin tappi reikään, niin pitäis olla kohillaan. Saa siis pyörittää montakin kertaa, riippuen lähtötilanteesta
Comment
-
-
Originally posted by jankko View Postno eiköhän sinne sitte karannu se kiristäjä kun ei ollu ilmeisesti kunnolla paikallaan tappi
Jos joudut purkamaan jakopään auki, niin kannattaa harkita vaihtaa ketjut, laahaimet ja kiristin samalla. Jos ei nyt ihan zippi budjetilla tee remppaa.Last edited by okko; 05-04-2011, 20:32.When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Originally posted by okko View PostSaisko vielä rattaan takaisin ja koittaa uudestaan kiristää, vai pränähtikö oikein kunnolla hilut sekaisin. Jos meni kokonaan, niin tuli enemmän purkamista
Jos joudut purkamaan jakopään auki, niin kannattaa harkita vaihtaa ketjut, laahaimet ja kiristin samalla. Jos ei nyt ihan zippi budjetilla tee remppaa.
Comment
-
-
Originally posted by okko View PostJos joudut purkamaan jakopään auki, niin kannattaa harkita vaihtaa ketjut, laahaimet ja kiristin samalla. Jos ei nyt ihan zippi budjetilla tee remppaa.
jankko: Ota vaan kylmästi se kansi irti merkkejä ihmettelemättä. Ylemmän kiristimen männän+jousen saa kyllä paikalleen ilman jakopään kopan irroittamista, mutta osien kaivaminen saattaa olla isompi homma.
Ennen kannen asentamista kannattaa tarkistaa, että pumpun rattaassa hammaskehien välissä oleva ajoitusmerkki osoittaa ylös vauhtipyörän ollessa lukittu. Tällöin pumpun ajoitus on oikealla kierroksella.
Ainakin automaatin vetolevyssä (vauhtipyörässä) on lukitusreiän vieressä lukitustapille sopiva kolo, jota saattaa luulla lukitusreiäksi. Kannattaa siis tarkista esim. pienellä peilillä, että lukitustappi menee oikeaan koloon.
EDIT: Hidas.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostKampiakselin pikkurattaan toimitusaika BMW:ltä on arviolta n. 2kk. Ja rattaathan uusitaan ketjujen ohessa.
jankko: Ota vaan kylmästi se kansi irti merkkejä ihmettelemättä. Ylemmän kiristimen männän+jousen saa kyllä paikalleen ilman jakopään kopan irroittamista, mutta osien kaivaminen saattaa olla isompi homma.
Ennen kannen asentamista kannattaa tarkistaa, että pumpun rattaassa hammaskehien välissä oleva ajoitusmerkki osoittaa ylös vauhtipyörän ollessa lukittu. Tällöin pumpun ajoitus on oikealla kierroksella.
Ainakin automaatin vetolevyssä (vauhtipyörässä) on lukitusreiän vieressä lukitustapille sopiva kolo, jota saattaa luulla lukitusreiäksi. Kannattaa siis tarkista esim. pienellä peilillä, että lukitustappi menee oikeaan koloon.
EDIT: Hidas.
Comment
-
-
nytpä ois kosla kasassa muuten ihan hyvin onnistu mut ei taho nostaa ahtoja ainakaan mittari ei värähdäkkään pitäs viittiä tutkia mistähän vois johtua? ja kuullostas että hieman terävämpi nakutus ois koneessa vai kuullostaakose vaan siltä. semmonen kämmi siinä kävi et pumppu oli eka kiekan eellä kun puhistin mäntien päältä nokia pois niin pyöritin kierroksen alakertaa ja sitte kasasin konee. eli pumppu oli ensiks kierroksen eellä mut otin nokan vielä kerran irti ja pyöräytin alakertaa taakseppäin kierroksen. onneks laittoi kampiakselin siivapyörään ja koppaan merkit että on kohallaan helpompi pyöräyttää kiekka taakseppäin.
Comment
-
-
Originally posted by Raine View PostOnko kaikki alipaineletkut yms. paikoillaan niinkuin pitääkin?
Comment
-
Comment