Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 tds kerää painetta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jankko
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 101
    • Sievi/Kouvola

    #31
    jospa tuon jättäs vielä huomiselle tuon nokka-akselin pyörä irrotukse. yriti tos kääntäjällä käätä sitä ohjekirjaa. jos joku o aikasemmi nostanu kanne pois nii vois opastaa

    Comment

    • okko
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2005
      • 1764
      • Honkajoki

      #32
      Originally posted by jankko View Post
      semmonen tossa tuli mieleen että jos ottaa kannen pois nii ainaki vauhtipyörä pitää lukita tapilla ja ilmeisesti ei tarvitse käyttää pois kun nokka-akselin ketjua? onko tässä ketujussa ajoitus merkkejä? vai onko ajotus kohdallaan kun vauhtipyörä on lukittuna? tarviiko jonkulaisia erikois työkaluja? päästäs kannen irti että näkis mikä sieltä on porsinu...
      Originally posted by jankko View Post
      eli nokka- akselin pyörän pultin voi päästää vaan irti vai pitäskö sitä pitää niistä lovista kiinni ettei pääsis pyörähtään vai väähtääkö vaa räikälä auki?
      Molemmissa ketjuissa on merkit, mutta et pääse niitä näkemään. Jako pitää katsoa oikein siten, että 1 nokat on ylöspäin 1.sylinterin puristustahdissa. Eli olet nyt lukinnut kampiakselin ja varma, että nokka on oikeassa asennossa ja ketjun kiristin lukittuna?
      Mikäli näin on, voit avata sen nokan rattaan. Siinä nokka-akselissa on sellainen kuustasopinta, josta saat avaimella kiinni, tai sitten ammut mopolla auki, jolloin nokka ei pääse pyörimään.
      Last edited by okko; 05-04-2011, 07:17.
      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

      Comment

      • jankko
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 101
        • Sievi/Kouvola

        #33
        Originally posted by okko View Post
        Molemmissa ketjuissa on merkit, mutta et pääse niitä näkemään. Jako pitää katsoa oikein siten, että 1 nokat on ylöspäin 1.sylinterin puristustahdissa. Eli olet nyt lukinnut kampiakselin ja varma, että nokka on oikeassa asennossa ja ketjun kiristin lukittuna?
        Mikäli näin on, voit avata sen nokan rattaan. Siinä nokka-akselissa on sellainen kuustasopinta, josta saat avaimella kiinni, tai sitten ammut mopolla auki, jolloin nokka ei pääse pyörimään.
        aaivan eli osuuko se jako jokakerta kohalleen kun vautipyörän lukihtee vai joka toinen kerta, ketjun kiristäjää en ole vielä lukinnu, siinä varmaan on joku tuppi joka otetaan pois ja laitetaan joku tappi paikalleen?

        Comment

        • okko
          BTCF Honorary Member
          • Apr 2005
          • 1764
          • Honkajoki

          #34
          Lähet pyörittämään konetta ja seuraat tahteja. 1.sylinterin imutahdin jälkeen tulee puristustahti, jossa tdc on ilmoitettu olevan. Silloin tappi reikään, niin pitäis olla kohillaan. Saa siis pyörittää montakin kertaa, riippuen lähtötilanteesta
          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

          Comment

          • jankko
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 101
            • Sievi/Kouvola

            #35
            Originally posted by okko View Post
            Lähet pyörittämään konetta ja seuraat tahteja. 1.sylinterin imutahdin jälkeen tulee puristustahti, jossa tdc on ilmoitettu olevan. Silloin tappi reikään, niin pitäis olla kohillaan. Saa siis pyörittää montakin kertaa, riippuen lähtötilanteesta
            joo kyllä mulla nyt on se nokan ajotus kohdallaan siinähän on tasaset urat jotka pitää olla 90 astee kulmasa venttilikopan tiivistepintaan kohden. enää vaan ketjun kiristin lukita ja kansi irti

            Comment

            • jankko
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 101
              • Sievi/Kouvola

              #36
              no eiköhän sinne sitte karannu se kiristäjä kun ei ollu ilmeisesti kunnolla paikallaan tappi

              Comment

              • 525TurboIC
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 663
                • Pomarkku

                #37
                Magneettinoukkijalla voi saada nostettua sen kiristäjän...

                Comment

                • okko
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2005
                  • 1764
                  • Honkajoki

                  #38
                  Originally posted by jankko View Post
                  no eiköhän sinne sitte karannu se kiristäjä kun ei ollu ilmeisesti kunnolla paikallaan tappi
                  Saisko vielä rattaan takaisin ja koittaa uudestaan kiristää, vai pränähtikö oikein kunnolla hilut sekaisin. Jos meni kokonaan, niin tuli enemmän purkamista
                  Jos joudut purkamaan jakopään auki, niin kannattaa harkita vaihtaa ketjut, laahaimet ja kiristin samalla. Jos ei nyt ihan zippi budjetilla tee remppaa.
                  Last edited by okko; 05-04-2011, 20:32.
                  When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                  Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                  Comment

                  • jankko
                    BTCF Member
                    • Aug 2009
                    • 101
                    • Sievi/Kouvola

                    #39
                    Originally posted by okko View Post
                    Saisko vielä rattaan takaisin ja koittaa uudestaan kiristää, vai pränähtikö oikein kunnolla hilut sekaisin. Jos meni kokonaan, niin tuli enemmän purkamista
                    Jos joudut purkamaan jakopään auki, niin kannattaa harkita vaihtaa ketjut, laahaimet ja kiristin samalla. Jos ei nyt ihan zippi budjetilla tee remppaa.
                    ei se kokonaa karannu oli ratas kiinni siinä, sen verran löysäsin et sai rattaan pois ja nostettua kanne irti ja sitte kasasin sen kiristäjän paikalleen. vein kanne koneistamolle paineponnistukseen, päältäpäin näyttäs et ois vaan kansipahvi valskannu sempä näkee sitte.

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      #40
                      Originally posted by okko View Post
                      Jos joudut purkamaan jakopään auki, niin kannattaa harkita vaihtaa ketjut, laahaimet ja kiristin samalla. Jos ei nyt ihan zippi budjetilla tee remppaa.
                      Kampiakselin pikkurattaan toimitusaika BMW:ltä on arviolta n. 2kk. Ja rattaathan uusitaan ketjujen ohessa.

                      jankko: Ota vaan kylmästi se kansi irti merkkejä ihmettelemättä. Ylemmän kiristimen männän+jousen saa kyllä paikalleen ilman jakopään kopan irroittamista, mutta osien kaivaminen saattaa olla isompi homma.

                      Ennen kannen asentamista kannattaa tarkistaa, että pumpun rattaassa hammaskehien välissä oleva ajoitusmerkki osoittaa ylös vauhtipyörän ollessa lukittu. Tällöin pumpun ajoitus on oikealla kierroksella.
                      Ainakin automaatin vetolevyssä (vauhtipyörässä) on lukitusreiän vieressä lukitustapille sopiva kolo, jota saattaa luulla lukitusreiäksi. Kannattaa siis tarkista esim. pienellä peilillä, että lukitustappi menee oikeaan koloon.


                      EDIT: Hidas.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • jankko
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 101
                        • Sievi/Kouvola

                        #41
                        Originally posted by kaol View Post
                        Kampiakselin pikkurattaan toimitusaika BMW:ltä on arviolta n. 2kk. Ja rattaathan uusitaan ketjujen ohessa.

                        jankko: Ota vaan kylmästi se kansi irti merkkejä ihmettelemättä. Ylemmän kiristimen männän+jousen saa kyllä paikalleen ilman jakopään kopan irroittamista, mutta osien kaivaminen saattaa olla isompi homma.

                        Ennen kannen asentamista kannattaa tarkistaa, että pumpun rattaassa hammaskehien välissä oleva ajoitusmerkki osoittaa ylös vauhtipyörän ollessa lukittu. Tällöin pumpun ajoitus on oikealla kierroksella.
                        Ainakin automaatin vetolevyssä (vauhtipyörässä) on lukitusreiän vieressä lukitustapille sopiva kolo, jota saattaa luulla lukitusreiäksi. Kannattaa siis tarkista esim. pienellä peilillä, että lukitustappi menee oikeaan koloon.


                        EDIT: Hidas.
                        joo pitääneepä kahtoa kun alkaa kasaileen

                        Comment

                        • jankko
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 101
                          • Sievi/Kouvola

                          #42
                          nytpä ois kosla kasassa muuten ihan hyvin onnistu mut ei taho nostaa ahtoja ainakaan mittari ei värähdäkkään pitäs viittiä tutkia mistähän vois johtua? ja kuullostas että hieman terävämpi nakutus ois koneessa vai kuullostaakose vaan siltä. semmonen kämmi siinä kävi et pumppu oli eka kiekan eellä kun puhistin mäntien päältä nokia pois niin pyöritin kierroksen alakertaa ja sitte kasasin konee. eli pumppu oli ensiks kierroksen eellä mut otin nokan vielä kerran irti ja pyöräytin alakertaa taakseppäin kierroksen. onneks laittoi kampiakselin siivapyörään ja koppaan merkit että on kohallaan helpompi pyöräyttää kiekka taakseppäin.

                          Comment

                          • Raine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2603
                            • N/A

                            #43
                            .........
                            Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:05.
                            ///Motorporot

                            Comment

                            • jankko
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 101
                              • Sievi/Kouvola

                              #44
                              Originally posted by Raine View Post
                              Onko kaikki alipaineletkut yms. paikoillaan niinkuin pitääkin?
                              imusarjaan ei taija tullakko letku imusarja alle ja toine siihen imusarjanpäähän onko joku ahto venttiili vai miksi näitä kutsuvat. ei ainakaan äkkiseltään huomannu et ois jääny joku irti.

                              Comment

                              • Raine
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2603
                                • N/A

                                #45
                                .........
                                Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:05.
                                ///Motorporot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎