Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 hidas lämpeneminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nitola
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 63

    E34 hidas lämpeneminen

    Näillä pakkasilla (-20 jne) erityisesti alkanut v...taa 540/vm 1995 farkun hidas/olematon sisälämpötilan nousu. Moottorin lämmöt nousee normaalisti (mittarin mukaan) keskelle, mutta sisällä kylmää vaikka ajais kymmeniä kilometrejä? Mistäs vikaa vois alkaa etsiskellä?
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    -Vesiventtiili jumissa
    -Sisätilan kenno tukossa
    -Ilmaa jäähdytinjärjestelmässä

    Aloita noilla, epäilen tuota vesiventtiiliä.

    Comment

    • Deckki
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 500
      • Rovaniemi/Kuusamo

      #3
      Toimiiko kiertovesipumppu?
      Originally posted by T3
      E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
      Chevrolet monte carlo 1972 5,7
      E21 1972 m10b20

      ex. Bmw E38 Navarra violett
      ex: E34 520
      ex: E34 530iA Touring -95
      ex: E32 735i -88

      Autokuume 24/7

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1995
        • Tampere

        #4
        niin no, mulla oli kiertovesipumppu viime talvena rikki eikä sillä ollut _ajossa_ vaikutusta sisätilan lämpöihin, hyvin lämpesi kovilla pakkasillakin. Mutta moottori sammutettuna parkissa, loppui lämpimän tulo nopeasti, kun ei kennolle kiertänyt vesi. En sitten tiedä miten muissa kuin M60:ssa se pumppu ajossa vaikuttaa.

        Ootko koittanut laittaa täysille punaiselle kuskinpuolen säädintä? tällöin sen pitäis ohittaa automatiikka ja avata täysille molemman puolen vesiventtiilit. Voihan siel kennos tietty ilmaakin olla.

        Comment

        • Deckki
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 500
          • Rovaniemi/Kuusamo

          #5
          Originally posted by pheno View Post
          niin no, mulla oli kiertovesipumppu viime talvena rikki eikä sillä ollut _ajossa_ vaikutusta sisätilan lämpöihin, hyvin lämpesi kovilla pakkasillakin. Mutta moottori sammutettuna parkissa, loppui lämpimän tulo nopeasti, kun ei kennolle kiertänyt vesi. En sitten tiedä miten muissa kuin M60:ssa se pumppu ajossa vaikuttaa.

          Ootko koittanut laittaa täysille punaiselle kuskinpuolen säädintä? tällöin sen pitäis ohittaa automatiikka ja avata täysille molemman puolen vesiventtiilit. Voihan siel kennos tietty ilmaakin olla.
          Mulla oli viikko sitten kiertovesipumppu rikki ja vaikutus myös_ajossa_oli radikaali, lämpöä tuli vain murto-osa entiseen verrattuna. Mutta minun tapauksessa oli tosiaan eri (m50) moottori, mutta sama kiertovesipumppu. Nii joo ja pikkusen ot mut vinkkinä muillekkin, Boschin yleismallinen pumppu (n.60e kl-varaosat) käy lähes bolt-on alkuperäisen tilalle ja on selvästi halvempi kuin orkkis (n.160e kl-varaosat).
          Originally posted by T3
          E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
          Chevrolet monte carlo 1972 5,7
          E21 1972 m10b20

          ex. Bmw E38 Navarra violett
          ex: E34 520
          ex: E34 530iA Touring -95
          ex: E32 735i -88

          Autokuume 24/7

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎