Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kone tukehtuu kaasua annettaessa e34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525TurboIC
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 663
    • Pomarkku

    #16
    Tarkista ne moottorin lämpöanturien johdot että ovat oikein. Siellä on kolme johtoa mitkä voi sekoittaa. Kaksi anturin johtoa ja tyhjäkäynnin askelmoottorin johdon. Ne anturit on muistaakseni imusarjan alla kannessa keulanpuoleisessa päädyssä. Vaikuttaa hyvinkin tutulta nuo oireet kun itse joskus kun tein kansiremppaa niin oli johdot menny väärin.... kylmänä toimi hyvin mut sitte ku lämpeni niin jumalaton pätkiminen ja tukehtuminen alkoi.

    Comment

    • smeagul
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 334
      • Salo

      #17
      Originally posted by punainenbemu View Post
      Yleensä kone on hyvä jätkä kylmänä. Kun on ajettu semmoiset 20 minsaa ja pysähdytty vaikkapa kaupassa käymään, niin heti startatessa alkaa ongelma esiintymään. OLin myös kuulevinani paukahtelua kaasuttaessa ja aikamoista pätkimistä. Auto oli todella vittumaisella tuulella toissapäivänä kun kävin tekemässä mökillä lumitöitä... ei meinannut liikkua mihinkään, kone paukkui ja tukehtui kun kaasua antoi, samalla tyhjäkäynti oli ihan outo, semmosta jynssäystä, "jyms jyms jyms jyms", kun se normaalisti hurisee tasaisena tai sitten aaltoilee 1000-1500 rpm välillä. Neula laskee ja nousee itsestään. Tämän huomaa ajaessa ikävästi siinä, että kone ei lähde vetämään tasaisesti vaan töksäyttää ja miettii ennenkuin vastaa kaasujalkaan.
      Silloin kun tyhjis on paikoillaan ( kuten tänään ) niin kone on tosi hyvä ajaa.
      Yläkierroksilla ei ole muutenkaan ollut mitään ongelmaa, siellä se ei pätki vaan tavallaan lopettaa vian ja tyhjis palaa normaaliksi jos on vähän aikaa kierrätellyt konetta joskus vian esiintyessä.
      Kierroksia ottaa ihan hyvin.

      Vian päällä ollessa ajaminen muuttuu epämukavaksi. Kun normaalisti tyhjäkäynniltä kone lähtee tasaisesti hyrräämään vaihde päällä, niin tämä alkaa miettimään, tukehtelee ja sitten nykii niin että koko ajan saat taiteilla kaasun ja kytkimen kanssa, mitä normaalisti ei tarvi tehdä.
      Mulla oli melkeen tismalleen samanlaisia ongelmia ku sulla. Tosin mulla ei tyhjäkäynti seilannu, eikä ampunu putkee. Mutta lämpimällä koneella vedot puuttus kierrosalueella 1000-2000rpm ja kiihtyvyys oli aaltoilevaa tuolla kierrosalueella. Lisäksi tyhjäkäynniltä liikkeelle lähdettäessä oli havaittavissa pientä empimistä, kuitenkin lievempää kuin tuo sinun kuvailemasi... Syynä oli hiushalkeama 6 pytyn sytytyspuolassapuolassa. Kaikki ongelmat hävisi puolaa vaihtamalla
      My BMW is using what your hybrid is saving

      E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
      ex E34 520i 24V -91

      Originally posted by Rockford
      Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎