Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 turhat checkcontrol valitukset (Korjattu!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • buusaman
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 157
    • turku

    e34 turhat checkcontrol valitukset (Korjattu!)

    Elikkä auto on e34 525i vm 94 touring.

    Viat: valittaa lic plate light, low beam, tail light (joista kaikki toimii)

    Sitten välillä brake lt circuit eli brake light circuit ja hiljattain alkoi brake linings.

    Tiedän mitä noi varoitukset tarkoittaa mutta minkähän takia herjaa niitä. Jarrupalatkaan ei pitäisi olla hirveän kuluneet kun just leimasin auton.

    Kosteus ja kelit vaikuttaa noihin ilmoituksiin. Olen putsannut jarrupalojen kuluneisuuden johdot ja liitokset.

    Voisko olla kaikki takakontin luukun johtosarjasta?

    ELi vika: etuvalojen korkeudensäätömoottorit etuvalojen vieressä konehuoneessa (voi korjata kondensaattoreilla) loppui kaikki ilmoitukset paitsi rek. kilven valo joka oli rikki oikeesti.

    Välillä harvoin tulee brake light circuit joka johtuu huonosta kosketuksesta palojen kulumisen ilmoittajaan tjsp
    Last edited by buusaman; 26-01-2013, 09:57. Reason: Syy paikallistettu
    Benis Mahtavan Waltava
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Ota johdot irti ajovalojen korkeussäätömoottoreilta

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1996
      • Tampere

      #3
      Jarruvalokytkin vaihtoon: http://www.nmia.com/~dgnrg/page_25.htm - auttaa tod.näk. tuhon "brake light circuit"- ilmoitukseen.

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5520
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by buusaman View Post
        Elikkä auto on e34 525i vm 94 touring.

        Viat: valittaa lic plate light, low beam, tail light (joista kaikki toimii)

        Sitten välillä brake lt circuit eli brake light circuit ja hiljattain alkoi brake linings.

        Tiedän mitä noi varoitukset tarkoittaa mutta minkähän takia herjaa niitä. Jarrupalatkaan ei pitäisi olla hirveän kuluneet kun just leimasin auton.

        Kosteus ja kelit vaikuttaa noihin ilmoituksiin. Olen putsannut jarrupalojen kuluneisuuden johdot ja liitokset.

        Voisko olla kaikki takakontin luukun johtosarjasta?
        Voi. Se nyt kannattaa ensin korjata.
        sigpic

        Comment

        • wuoma
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 519
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Ota johdot irti ajovalojen korkeussäätömoottoreilta
          Tämä.
          M6 E63

          Comment

          • Kiko750
            BTCF Member
            • Oct 2009
            • 361
            • Oulu/Finland

            #6
            E32 lopetti kaikki valoihin liittyvä herjat kun sinappireleen liitokset kolvailin uudelleen. Relettä oli jo aiemmin räpellettu mutta aika karmeelta näytti juotokset.

            Comment

            • Vibaa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 581
              • Vaasa

              #7
              E34 ei taida sinappirelettä olla?
              sigpic
              E34 530iA

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14469
                • Oulu

                #8
                Originally posted by pheno View Post
                Jarruvalokytkin vaihtoon: http://www.nmia.com/~dgnrg/page_25.htm - auttaa tod.näk. tuhon "brake light circuit"- ilmoitukseen.
                Ei oo aina noin yksiselitteistä. Yks E34 525iX Touring valitti "Brake LT Circuit" ja siinä oli moottoriohjauksen johtosarjasta sulanu puolet. Tosin se teki kaikkea muutakin jännää. Mittaristo oli melkolailla mykkä.

                Auto kuitenkin toimi muuten, mikä oli aika ihme.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1996
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by zener View Post
                  Ei oo aina noin yksiselitteistä. Yks E34 525iX Touring valitti "Brake LT Circuit" ja siinä oli moottoriohjauksen johtosarjasta sulanu puolet. Tosin se teki kaikkea muutakin jännää. Mittaristo oli melkolailla mykkä.

                  Auto kuitenkin toimi muuten, mikä oli aika ihme.
                  Näinpä, voi olla että oli jotain muutakin vikaa. CCM esiin ja juotokset sitten melkein seuraavaksi syyniin.

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Vibaa View Post
                    E34 ei taida sinappirelettä olla?
                    Ei ole, se on E32:n omistajien päänvaiva.

                    Muutaman 93-> E34:n oudot valoilmoitukset on tosiaan korjaantuneet ottamalla ajovalojen korkeussäädön moottoreilta liittimet irti.

                    Haulla löytää juttua samanlaisista ongelmista vuosien varrelta
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • BmwPunisher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 7629
                      • Lemu

                      #11
                      Originally posted by Leka View Post
                      Muutaman 93-> E34:n oudot valoilmoitukset on tosiaan korjaantuneet ottamalla ajovalojen korkeussäädön moottoreilta liittimet irti.
                      mutta korjaako uudet ajovalojen korkeussäädön moottorit saman vian?
                      E70 X5 30d

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1996
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by BmwPunisher View Post
                        mutta korjaako uudet ajovalojen korkeussäädön moottorit saman vian?
                        Oletettavasti kyllä. e34.de sivuston FAQ:ssa on juttua aiheesta (saksaksi), jonka linkin taisinkin postata aiemmin. Moottoreissa on häiriönpoistokonkka jonka teho on ajanmittaan heikentynyt. Korjauksena on lisätty pari 330nF 100V konkkaaa. Sieltä tulee linjaa pitkin jännitepiikkejä, CCM:lle asti. Tämä on mun tämänhetkinen tieto asiasta.


                        ja tässä vielä aika hyvä selostus koko himmelin toiminnasta:

                        After being awake all night trying to fix this, and having different errors cropping up every time I put it back in the car. I was also not able to find a working used unit as they all had some or other fault. Here's the story, hope it helps somebody. First look carefully at how it is wired to th
                        Last edited by pheno; 09-03-2011, 22:06.

                        Comment

                        • karisu
                          Newbiemmer
                          • Nov 2010
                          • 7
                          • finland

                          #13
                          elikkäs itellä pamahti tuo brake light circuit, see owners manual. näkyviin isoon ajotietokoneeseen.
                          ja samalla bensamittari ja lämpötilamittari meni pohojaan. ja ainakun laittaa virrat päälle niin tulee esiin uudestaan. että oiskohan jarruvalo kytkin hajalla vai mikähän ??

                          Comment

                          • buusaman
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 157
                            • turku

                            #14
                            Korjattu

                            Elikkä kyseessä oli valojen korkeudensäätömoottorit, otin johdot irti niin lopetti valittamisen paitsi lic plate light joka oli oikeesti rikki.

                            Korjauksena tosin sitten jotkut konkat tulevaisuudessa kunhan kelit lämpenee.

                            Tarviiko katsastuksessa olla toiminnassa noi?
                            Benis Mahtavan Waltava

                            Comment

                            • ccc
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 508
                              • RHMK

                              #15
                              Originally posted by buusaman View Post
                              Elikkä kyseessä oli valojen korkeudensäätömoottorit, otin johdot irti niin lopetti valittamisen paitsi lic plate light joka oli oikeesti rikki.

                              Korjauksena tosin sitten jotkut konkat tulevaisuudessa kunhan kelit lämpenee.

                              Tarviiko katsastuksessa olla toiminnassa noi?
                              Jos kysyt korkeudensäädön toimimisesta, niin ei tarvitse.
                              Kävin itse omalla katiskallani juuri eilen leimalla, mulla on kuskinpuolen säätömoottori paskana. Inssi vaan sanoi ettei sen ton ikäisessä ('95) tarvitsekaan toimia.
                              F25 X3 setämies-edition
                              E36 325 iA Cabriolet
                              __________________
                              Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎