Eli auto mallia 525ia -96 automaattilootalla. Äsken kaupan pihasta lähdettyäni auto alkoi täristämään kiihdyttäessä. Pintakaasulla "kiihdyttäessä" auto toimii normaalisti, vaihtaa nätisti. Pystyy ajamaan matkanopeuksia 80km/h normaalisti kunhan ei kaasua paina. Heti jos vähänkin enemmän kaasua nii jo alkaa täristämään, vaihdot tapahtuu normaalisti. (perä/laatikko?) En ole uskaltanut painaa pedalia pohjaan kun en tiedä alkaa sieltä tulemaan osia pihalle, mutta sen minkä uskalsi vedättää tuntui että tärinä olisi jatkunut tappiin asti. Ei kuulu sen kummempia ääniä täristäessä. Sanoisin että tärinä on astetta voimakkaampaa 3,4,5 vaihteella kun 1,2:lla? Onko kenelläkään mahdollisesti kokemuksia/tietoa mikä autoon iski?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 automaatti alkoi täristää kiihdyttäessä.
Collapse
X
-
Originally posted by romppa44 View PostJoo ei kannata kaasua painella. Ittellä tänään lootasta hajos ilmeisesti jotain. Täysin samat tärinät kun sulla. Sit kaasua lisää ja poks. Pakki toimii enään. Autonahan mulla on 535i 91. Oiskos kellään mitään tietoo asiasta??
Ei sitten liity topicin aloittajan ongelmaan kyllä.
Comment
-
-
Tässä louskussa mikä minulla on taitanee olla 5hp18 laatikko. Voisi olettaa että ei kauheasti poikkea tuosta zenerin antamasta linkistä. Lähinnä sitä meinaan, että ei taida olla ihan pikkuprojekti. Paljonkohan tuollainen huolto maksanee laitettuna. Hintoja tietysti on yhtä monta kuin on laittajaa, mutta lähinnä hintahaarukkaa kiinnostaisi puhutaanko 500-1000€ vai enemmän?. Ei ole itsellä mitään käryä mitä voisi maksaa. Olettaen tietysti että ko. lootasta olisi mennyt A-pakan kitka-/kytkinpinnat.
Comment
-
-
Ennen kuin alat korjauttamaan askia, niin tarkasta etta muut mahdolliset syyt on kunnossa. Eli moottorin kumityynyt, askin kumityynyt, kardaanin nivelet, kardaanin keskikumi/laakeri. Oletko varma, ettei tule moottorista?
Jos paadyt siihen, etta itse aski tarvitsee korjausta, niin laita yv:ta...
Comment
-
-
Itellä oli joskus 4hp22:ssa kans toi että meni pakat sileeks. Ohjeita tuli että uudet pakat niin pelaa. No pistin uuden a-pakan. Pelas pari tuhatta kilsaa niin sama homma, pakat sileenä. No sit pistin koko pakkasarjan uusiks. Taas pelas pari tuhatta kilsaa niin sama homma, eteepäin vievät vaihteet luistaa ja pakki vaan pelaa. Loppujen lopuks heitin koko laatikon roskiin. Siinä ilmeisesti oli öljynpaineissa tms. jotain häsää sitte... en tiiä.
Pointtina vaan se että ei se välttis oo aina ne pakat mitkä siellä sitä vikaa aiheuttaa. Tai siis pakathan sen vian aiheuttaa mutta siihen pakkojen kulumiseen voi olla joku muukin syy normaalin kulumisen lisäksi
tai jotainLast edited by Haukkis; 19-03-2011, 00:43.
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
^ Totta vaihdoit myös 2 tiivistettä siihen pääakselille myös? Eli osa 2:http://www.realoem.com/bmw/showparts...23&hg=24&fg=15
Ne on aiheuttajat, seuraus on tuo kitkapintojen palaminen.
Jonka toki voi kiertää (väliaikaisesti), ettei liikoja käytä autoa tyhjäkäyntiä.Last edited by zener; 19-03-2011, 00:45.
Comment
-
-
Originally posted by Gearman View PostEnnen kuin alat korjauttamaan askia, niin tarkasta etta muut mahdolliset syyt on kunnossa. Eli moottorin kumityynyt, askin kumityynyt, kardaanin nivelet, kardaanin keskikumi/laakeri. Oletko varma, ettei tule moottorista?
Jos paadyt siihen, etta itse aski tarvitsee korjausta, niin laita yv:ta...
Comment
-
-
Originally posted by Haukkis View PostItellä oli joskus 4hp22:ssa kans toi että meni pakat sileeks. Ohjeita tuli että uudet pakat niin pelaa. No pistin uuden a-pakan. Pelas pari tuhatta kilsaa niin sama homma, pakat sileenä. No sit pistin koko pakkasarjan uusiks. Taas pelas pari tuhatta kilsaa niin sama homma, eteepäin vievät vaihteet luistaa ja pakki vaan pelaa. Loppujen lopuks heitin koko laatikon roskiin. Siinä ilmeisesti oli öljynpaineissa tms. jotain häsää sitte... en tiiä.
Pointtina vaan se että ei se välttis oo aina ne pakat mitkä siellä sitä vikaa aiheuttaa. Tai siis pakathan sen vian aiheuttaa mutta siihen pakkojen kulumiseen voi olla joku muukin syy normaalin kulumisen lisäksi
tai jotain
Olet ihan oikeessa. Oman arvioni mukaan kahdeksassa tapauksessa kymmenesta pakkojen loppuun kuluminen ei ole syy vaan seuraus jostain muusta ongelmasta.
Vaihteistokorjaukseen taytyy aina kuulua taydellinen purkaminen, puhdistaminen, osien kunnon tarkastaminen, kulumisrajan ylittaneiden osien vaihtaminen, seka kaikkien tiivisteiden vaihto. Mikaan tuota vahaisempi on oikomista, eika siita seuraa kuin turhaa tyota ja ongelmia.
Comment
-
-
Kävin testi mielellä kokeilemassa autoa ja meno matka kauppaan kaikki toimi hienosti. Mutta takaisinpäin ajettaessa auto taas rupesi täristämään. En tiedä kertooko se mistä. Mutta lähinnä voisi kuvitella että se ei ole mikään kumityynyn kuoleminen ole. Kun vika tuli taas takaisin kuin taikanappulasta uuden starttauksen jälkeen kaupan pihasta. Ja jatkui koko matkan takaisin samalla tavalla täristäen kaasua painettaessa vähänkin reilummin.
Comment
-
-
Itsellä oli suurinpiirtein samanlaiset oireet kunnes 1-2 vaihteen pakka meni kokonaan.. Auto siis 525tdsa. Aluksi täristi hieman vaan ykkösellä kiihdyttäessä jonka takia annoin hapikasta sitten enemmän vasta kun oli suurempia vaihteita silmässä. Kerran sitten rampilta lähtiessä aloin kiihdyttää kakkosella hieman rivakammin ja yhtäkkiä parkas kierrokset korkeelle eli ns. luisti.. Sen jälkeen alkoi sitten temppuilla lämmänä nuo kaks ensimmäistä vaihdetta siten että ei meinannut mäestä päästä liikkeelle. Kolmosesta ylöspäin kaikki toimii ongelmitta ja myös 1 ja 2 toimii hyvin mutta vain kylmänä. Alkoi tosiaan ravistuksena kunnes porsi koko lootan
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostItsellä oli suurinpiirtein samanlaiset oireet kunnes 1-2 vaihteen pakka meni kokonaan.. Auto siis 525tdsa. Aluksi täristi hieman vaan ykkösellä kiihdyttäessä jonka takia annoin hapikasta sitten enemmän vasta kun oli suurempia vaihteita silmässä. Kerran sitten rampilta lähtiessä aloin kiihdyttää kakkosella hieman rivakammin ja yhtäkkiä parkas kierrokset korkeelle eli ns. luisti.. Sen jälkeen alkoi sitten temppuilla lämmänä nuo kaks ensimmäistä vaihdetta siten että ei meinannut mäestä päästä liikkeelle. Kolmosesta ylöspäin kaikki toimii ongelmitta ja myös 1 ja 2 toimii hyvin mutta vain kylmänä. Alkoi tosiaan ravistuksena kunnes porsi koko lootansigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Comment