Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 automaatti alkoi täristää kiihdyttäessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rauuno
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 45
    • Finland

    E34 automaatti alkoi täristää kiihdyttäessä.

    Eli auto mallia 525ia -96 automaattilootalla. Äsken kaupan pihasta lähdettyäni auto alkoi täristämään kiihdyttäessä. Pintakaasulla "kiihdyttäessä" auto toimii normaalisti, vaihtaa nätisti. Pystyy ajamaan matkanopeuksia 80km/h normaalisti kunhan ei kaasua paina. Heti jos vähänkin enemmän kaasua nii jo alkaa täristämään, vaihdot tapahtuu normaalisti. (perä/laatikko?) En ole uskaltanut painaa pedalia pohjaan kun en tiedä alkaa sieltä tulemaan osia pihalle, mutta sen minkä uskalsi vedättää tuntui että tärinä olisi jatkunut tappiin asti. Ei kuulu sen kummempia ääniä täristäessä. Sanoisin että tärinä on astetta voimakkaampaa 3,4,5 vaihteella kun 1,2:lla? Onko kenelläkään mahdollisesti kokemuksia/tietoa mikä autoon iski?
    Last edited by Rauuno; 18-03-2011, 19:12.
  • romppa44
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 18
    • Tampere

    #2
    Joo ei kannata kaasua painella. Ittellä tänään lootasta hajos ilmeisesti jotain. Täysin samat tärinät kun sulla. Sit kaasua lisää ja poks. Pakki toimii enään. Autonahan mulla on 535i 91. Oiskos kellään mitään tietoo asiasta??

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14457
      • Oulu

      #3
      Originally posted by romppa44 View Post
      Joo ei kannata kaasua painella. Ittellä tänään lootasta hajos ilmeisesti jotain. Täysin samat tärinät kun sulla. Sit kaasua lisää ja poks. Pakki toimii enään. Autonahan mulla on 535i 91. Oiskos kellään mitään tietoo asiasta??
      A-pakan kitka-/kytkinpinnat palaneet. Vakio vika 4hp22 laatikossa.



      Ei sitten liity topicin aloittajan ongelmaan kyllä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Rauuno
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 45
        • Finland

        #4
        Tässä louskussa mikä minulla on taitanee olla 5hp18 laatikko. Voisi olettaa että ei kauheasti poikkea tuosta zenerin antamasta linkistä. Lähinnä sitä meinaan, että ei taida olla ihan pikkuprojekti. Paljonkohan tuollainen huolto maksanee laitettuna. Hintoja tietysti on yhtä monta kuin on laittajaa, mutta lähinnä hintahaarukkaa kiinnostaisi puhutaanko 500-1000€ vai enemmän?. Ei ole itsellä mitään käryä mitä voisi maksaa. Olettaen tietysti että ko. lootasta olisi mennyt A-pakan kitka-/kytkinpinnat.

        Comment

        • Gearman
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 53
          • Uusikaupunki

          #5
          Ennen kuin alat korjauttamaan askia, niin tarkasta etta muut mahdolliset syyt on kunnossa. Eli moottorin kumityynyt, askin kumityynyt, kardaanin nivelet, kardaanin keskikumi/laakeri. Oletko varma, ettei tule moottorista?

          Jos paadyt siihen, etta itse aski tarvitsee korjausta, niin laita yv:ta...

          Comment

          • Haukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1366
            • Valkeala

            #6
            Itellä oli joskus 4hp22:ssa kans toi että meni pakat sileeks. Ohjeita tuli että uudet pakat niin pelaa. No pistin uuden a-pakan. Pelas pari tuhatta kilsaa niin sama homma, pakat sileenä. No sit pistin koko pakkasarjan uusiks. Taas pelas pari tuhatta kilsaa niin sama homma, eteepäin vievät vaihteet luistaa ja pakki vaan pelaa. Loppujen lopuks heitin koko laatikon roskiin. Siinä ilmeisesti oli öljynpaineissa tms. jotain häsää sitte... en tiiä.

            Pointtina vaan se että ei se välttis oo aina ne pakat mitkä siellä sitä vikaa aiheuttaa. Tai siis pakathan sen vian aiheuttaa mutta siihen pakkojen kulumiseen voi olla joku muukin syy normaalin kulumisen lisäksi

            tai jotain
            Last edited by Haukkis; 19-03-2011, 00:43.

            Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14457
              • Oulu

              #7
              ^ Totta vaihdoit myös 2 tiivistettä siihen pääakselille myös? Eli osa 2:http://www.realoem.com/bmw/showparts...23&hg=24&fg=15

              Ne on aiheuttajat, seuraus on tuo kitkapintojen palaminen.

              Jonka toki voi kiertää (väliaikaisesti), ettei liikoja käytä autoa tyhjäkäyntiä.
              Last edited by zener; 19-03-2011, 00:45.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Rauuno
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 45
                • Finland

                #8
                Originally posted by Gearman View Post
                Ennen kuin alat korjauttamaan askia, niin tarkasta etta muut mahdolliset syyt on kunnossa. Eli moottorin kumityynyt, askin kumityynyt, kardaanin nivelet, kardaanin keskikumi/laakeri. Oletko varma, ettei tule moottorista?

                Jos paadyt siihen, etta itse aski tarvitsee korjausta, niin laita yv:ta...
                Juu näin täytynee tehdä, en kerennyt nyt kuin ajaa auton kotia kyliltä. Toivottavasti vika olisi joku näistä muista. Autolla ajettu 244tkm, mikä nyt ei tietysti poista mitään noista vaihtoehdoista. Päinvastoin kaikki voisivat olla varsin mahdollisia. Onko helppo todeta moottorin kumityynyjen kunto vai vaatiiko minkälaisen toimenpiteen, kun ei oikein ole kokemusta moisten vikojen analysoimisessa? Tosin vika alkoi ihan pysty metsästä, voisi kuvitella että tyynyjen kulahtaminen alkaisi hiljalleen.....

                Comment

                • Gearman
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 53
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by Haukkis View Post
                  Itellä oli joskus 4hp22:ssa kans toi että meni pakat sileeks. Ohjeita tuli että uudet pakat niin pelaa. No pistin uuden a-pakan. Pelas pari tuhatta kilsaa niin sama homma, pakat sileenä. No sit pistin koko pakkasarjan uusiks. Taas pelas pari tuhatta kilsaa niin sama homma, eteepäin vievät vaihteet luistaa ja pakki vaan pelaa. Loppujen lopuks heitin koko laatikon roskiin. Siinä ilmeisesti oli öljynpaineissa tms. jotain häsää sitte... en tiiä.

                  Pointtina vaan se että ei se välttis oo aina ne pakat mitkä siellä sitä vikaa aiheuttaa. Tai siis pakathan sen vian aiheuttaa mutta siihen pakkojen kulumiseen voi olla joku muukin syy normaalin kulumisen lisäksi

                  tai jotain

                  Olet ihan oikeessa. Oman arvioni mukaan kahdeksassa tapauksessa kymmenesta pakkojen loppuun kuluminen ei ole syy vaan seuraus jostain muusta ongelmasta.

                  Vaihteistokorjaukseen taytyy aina kuulua taydellinen purkaminen, puhdistaminen, osien kunnon tarkastaminen, kulumisrajan ylittaneiden osien vaihtaminen, seka kaikkien tiivisteiden vaihto. Mikaan tuota vahaisempi on oikomista, eika siita seuraa kuin turhaa tyota ja ongelmia.

                  Comment

                  • Rauuno
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 45
                    • Finland

                    #10
                    Kävin testi mielellä kokeilemassa autoa ja meno matka kauppaan kaikki toimi hienosti. Mutta takaisinpäin ajettaessa auto taas rupesi täristämään. En tiedä kertooko se mistä. Mutta lähinnä voisi kuvitella että se ei ole mikään kumityynyn kuoleminen ole. Kun vika tuli taas takaisin kuin taikanappulasta uuden starttauksen jälkeen kaupan pihasta. Ja jatkui koko matkan takaisin samalla tavalla täristäen kaasua painettaessa vähänkin reilummin.

                    Comment

                    • Vibaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 581
                      • Vaasa

                      #11
                      Kävisiköhän auto vajailla pytyillä, onko tehot kuitenki tallella vian ilmetessä? Voipi aiheuttaa jännää tärinää jos pytty tai pari on poissa pelistä. Puolien sekä tulppien tarkastus voisi olla jees
                      sigpic
                      E34 530iA

                      Comment

                      • Magirus
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 876
                        • Keski-Suomi und Sawo

                        #12
                        Itsellä oli suurinpiirtein samanlaiset oireet kunnes 1-2 vaihteen pakka meni kokonaan.. Auto siis 525tdsa. Aluksi täristi hieman vaan ykkösellä kiihdyttäessä jonka takia annoin hapikasta sitten enemmän vasta kun oli suurempia vaihteita silmässä. Kerran sitten rampilta lähtiessä aloin kiihdyttää kakkosella hieman rivakammin ja yhtäkkiä parkas kierrokset korkeelle eli ns. luisti.. Sen jälkeen alkoi sitten temppuilla lämmänä nuo kaks ensimmäistä vaihdetta siten että ei meinannut mäestä päästä liikkeelle. Kolmosesta ylöspäin kaikki toimii ongelmitta ja myös 1 ja 2 toimii hyvin mutta vain kylmänä. Alkoi tosiaan ravistuksena kunnes porsi koko lootan

                        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                        O: E24 osasia

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          #13
                          Originally posted by Magirus View Post
                          Itsellä oli suurinpiirtein samanlaiset oireet kunnes 1-2 vaihteen pakka meni kokonaan.. Auto siis 525tdsa. Aluksi täristi hieman vaan ykkösellä kiihdyttäessä jonka takia annoin hapikasta sitten enemmän vasta kun oli suurempia vaihteita silmässä. Kerran sitten rampilta lähtiessä aloin kiihdyttää kakkosella hieman rivakammin ja yhtäkkiä parkas kierrokset korkeelle eli ns. luisti.. Sen jälkeen alkoi sitten temppuilla lämmänä nuo kaks ensimmäistä vaihdetta siten että ei meinannut mäestä päästä liikkeelle. Kolmosesta ylöspäin kaikki toimii ongelmitta ja myös 1 ja 2 toimii hyvin mutta vain kylmänä. Alkoi tosiaan ravistuksena kunnes porsi koko lootan
                          Sama vika täälläkin 5HP18:ssa, korjaustoimenpiteenä uusi laatikko helpoin vaihtoehto. Öljyä oli ainakin liian vähän laatikossa, mutta en tiedä oliko se syy tuohon tärinään vai ei.
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • Rauuno
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 45
                            • Finland

                            #14
                            Originally posted by Morkai View Post
                            Sama vika täälläkin 5HP18:ssa, korjaustoimenpiteenä uusi laatikko helpoin vaihtoehto.
                            Saako tiedustella paljonko tälläinen lysti suunnilleen maksaa?

                            Comment

                            • Raine
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2603
                              • N/A

                              #15
                              .........
                              Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:08.
                              ///Motorporot

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎