Originally posted by Rauuno
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 automaatti alkoi täristää kiihdyttäessä.
Collapse
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Originally posted by Vibaa View PostKävisiköhän auto vajailla pytyillä, onko tehot kuitenki tallella vian ilmetessä? Voipi aiheuttaa jännää tärinää jos pytty tai pari on poissa pelistä. Puolien sekä tulppien tarkastus voisi olla jeesE36 325i Coupé & E46 M3 Coupé & E39 528i Touring
Ex: E36 316i & E87 118d & E60 525d
Comment
-
-
Originally posted by Rauuno View PostEi täristä P asennossa ja kiertää normaalisti. Eli uskoisin että kone käy kyllä kaikilla pytyillä. Jos sieltä on laatikko romuna nii ei sitä viitsi auton hintaa alkaa maksamaan että sen saisi kuntoon. Taitanee olla kohta halvalla 525 myynnissä. Osina tai kokonaan.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
No ei se sitten ollut laatikko mikä siellä jyristeli. "Vibaa" olisi pitänyt kuunnella vähän tarkemmin. Mutta kai sitä halusi olla pessimisti ja uskoa pahinta. Auto tiputtaa ilmeisesti yhden pytyn pelistä pois kun tulee kuormaa. Tyhjäkäynnillä sietää kaasua paremmin mutta ajettaessa ei paljonkaan, kun alkaa täristää. Tulpat vaihdettu, ei apua. Nyt olisi selvittelyn alla onko sieltä mennyt sytytyspuola vai mahdollisesti joku asennon tunnistin. Pystyykö Carsoft 6.5 ohjelmalla toteamaan mikä pytty siellä ahistaa? Kun on laitteiston kanssa pientä ongelmaa. Airbag valo ongelmat kyllä onnistuu kuittamaan. Mutta kun alkaa ajamaan koko diagnostiikkaa läpi niin ohjelma kaatuu. Myöskään livedatan ajo ei onnistu, tosin en tiedä onko se edes mahdollista tälle autolle (E34/525i/-96.) Onko ko. pirssissä myös kapiniin puolella sitä suorakaiteen muotoista pistoketta vai ainoastaan konehuoneessa 20-pin pyöreä?Last edited by Rauuno; 24-03-2011, 10:50.
Comment
-
-
Originally posted by Rauuno View PostNo ei se sitten ollut laatikko mikä siellä jyristeli. "Vibaa" olisi pitänyt kuunnella vähän tarkemmin. Mutta kai sitä halusi olla pessimisti ja uskoa pahinta. Auto tiputtaa ilmeisesti yhden pytyn pelistä pois kun tulee kuormaa. Tyhjäkäynnillä sietää kaasua paremmin mutta ajettaessa ei paljonkaan, kun alkaa täristää. Tulpat vaihdettu, ei apua. Nyt olisi selvittelyn alla onko sieltä mennyt sytytyspuola vai mahdollisesti joku asennon tunnistin. Pystyykö Carsoft 6.5 ohjelmalla toteamaan mikä pytty siellä ahistaa? Kun on laitteiston kanssa pientä ongelmaa. Airbag valo ongelmat kyllä onnistuu kuittamaan. Mutta kun alkaa ajamaan koko diagnostiikkaa läpi niin ohjelma kaatuu. Myöskään livedatan ajo ei onnistu, tosin en tiedä onko se edes mahdollista tälle autolle (E34/525i/-96.) Onko ko. pirssissä myös kapiniin puolella sitä suorakaiteen muotoista pistoketta vai ainoastaan konehuoneessa 20-pin pyöreä?
Vuotaako venakopan tiiviste öljyä tulppien koloihin? Eikös näissä tän ikäisissä ollut myös niitä halkeavia puolia? Eli puolat vain vaihtoon, jos säästeliäs haluaa olla niin ostaa vaikka yhden ja vaihtaa paikkaa kunnes vika poistuu, mikäli jaksaa vaihdellasigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by Vibaa View PostNoh hyvä että vika on paikallistettu
Vuotaako venakopan tiiviste öljyä tulppien koloihin? Eikös näissä tän ikäisissä ollut myös niitä halkeavia puolia? Eli puolat vain vaihtoon, jos säästeliäs haluaa olla niin ostaa vaikka yhden ja vaihtaa paikkaa kunnes vika poistuu, mikäli jaksaa vaihdella
Ja vähän nuukuus iski kieltämättä, kun katselin puolien hintoja 50€/kpl. Et täytyy nyt katsoa miten tekee, suositeltavaahan se vissiin olisi kaikki vaihtaa samaan aikaan.
Comment
-
-
Originally posted by TFV View PostVoi tuosta öljystä johtua kaikki.
Mitä niitä puolia kaikkia turhaan vaihtamaan, ruuvit vaan irti jokaisesta, että voit nyppiä irti koneen käydessä. Se jonka irroittamalla käynti muuttuu vähiten, uusiksi.
Comment
-
-
No nyt ahistaa.....
No nyt se kottero ei sitten lähde käyntiin?? Koko talven lähtenyt -30 asteen pakkasillakin kuin palmupuun alta. Aloitin eilen apukuskin puoleisen etuiskarin vaihdon, auto oli 12h sen puolen puskuri miltei lattiassa. Se oli ainut muutos aikasempaan. Eihän ko. asialla voi olla mitään yhteyttä siihen että nyt se ei lähde käyntiin. Toki eilen vaihdoin myös rikkoutuneen puolan, mutta sen jälkeen auto toimi moitteitta useita startteja. Nyt on melko vaikea lähteä etsimään vikaa. Tosin sitähän suositellaan vaihdettavaksi kaikki puolat samaan aikaan, mutta ei kai se tälläistä tee jos ei vaihda? Auto pyörittää hyvin(niin kauan kunnes akku alkoi hiipu yrityksistä) ja välillä lupaa mutta erittäin vähän. Nyt voisi olla kalliit neuvot tarpeen. Mitään enteitä ei ole ollut ilmassa, aina lähtenyt ykkösellä hyvin käyntiin.
Comment
-
-
Originally posted by MiKqsu View PostVoisiko kyseessä olla venttiilien "liimautuminen" useiden starttauksien vuoksi? Lueskellut siitä täällä foorumilla
Nyt vähän kun ensi ketukselta vähän alkoi etsiä ongelmaa, niin ei ihan yksin tarvi asian kanssa olla. Aika vahvasti prosentit tuonne bensapumppu osiolle menee, myös kipinän katoaminen voisi olla. No täytyypä asiaa perehtyä kun taas huomenna pääsee auton kimppuun.Last edited by Rauuno; 26-03-2011, 14:24.
Comment
-
-
No niin nyt on vähän testailtu ja mittailtu. Bensapumpulle tulee 12V kun kääntää virrat päälle, pumppu tosin ei sano mitään. Oletin että pumppu sökö. Sitten kokeilin vielä hyppylangalla konehuoneessa alkoi kuulua ääntä kuin myös bensapumppukin piti pientä ääntä. Auto kylläkään ei käynnistynyt. Tökkäsin myös vahingossa hyppylangan 30/86 välille, siitä lähti myös konehuoneesta jotain ääntä. Toivottavasti sillä kytkennällä en onnistunut rikkomaan mitään. Eli voiko tässä tilanteessa olettaa että pumppu rikki vaikka hyppylangalla vaikutti että pumppu pyörisi?
Comment
-
-
No sain kun sainkin auton käyntiin. Oli ilmeisesti uudet tulpat kömähtänyt. Kipinää tuli uusillakin tulpilla paineettomassa tilassa mutta ei ilmeisesti paineen alla. Löytyi 4 vanhaa toimivaa tulppaa jotka laitoin 2 uusvanhan kanssa koneeseen. Melkoisen sahauksen jälkeen kone kuitenkin lähti käyntiin. Seurataan tilannetta onko huomen aamulla sama juttu....
Comment
-
Comment