Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 automaatti alkoi täristää kiihdyttäessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #16
    Originally posted by Rauuno View Post
    Saako tiedustella paljonko tälläinen lysti suunnilleen maksaa?
    Ostin toisen samanlaisen auton purettavaksi.. eli mitä noi autot nyt maksaa... Saihan siitä paljon muutakin rahanarvosta osaa.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • minnamaria
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 40
      • Lahti

      #17
      Originally posted by Vibaa View Post
      Kävisiköhän auto vajailla pytyillä, onko tehot kuitenki tallella vian ilmetessä? Voipi aiheuttaa jännää tärinää jos pytty tai pari on poissa pelistä. Puolien sekä tulppien tarkastus voisi olla jees
      Niinpä ^ Sähkö-osat saanu kosteutta esimerkiks?
      E36 325i Coupé & E46 M3 Coupé & E39 528i Touring

      Ex: E36 316i & E87 118d & E60 525d

      Comment

      • Rauuno
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 45
        • Finland

        #18
        Ei täristä P asennossa ja kiertää normaalisti. Eli uskoisin että kone käy kyllä kaikilla pytyillä. Jos sieltä on laatikko romuna nii ei sitä viitsi auton hintaa alkaa maksamaan että sen saisi kuntoon. Taitanee olla kohta halvalla 525 myynnissä. Osina tai kokonaan.

        Comment

        • Magirus
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 875
          • Keski-Suomi und Sawo

          #19
          Originally posted by Rauuno View Post
          Ei täristä P asennossa ja kiertää normaalisti. Eli uskoisin että kone käy kyllä kaikilla pytyillä. Jos sieltä on laatikko romuna nii ei sitä viitsi auton hintaa alkaa maksamaan että sen saisi kuntoon. Taitanee olla kohta halvalla 525 myynnissä. Osina tai kokonaan.
          Näitä laatikkovikasia bemareita tulee kohta myyntiin kun sieniä sateella

          M47TU E61 520D FamilyWagon -06
          M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
          M20 E30 320i/323i Rooflost -86
          M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


          O: E24 osasia

          Comment

          • Rauuno
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 45
            • Finland

            #20
            No ei se sitten ollut laatikko mikä siellä jyristeli. "Vibaa" olisi pitänyt kuunnella vähän tarkemmin. Mutta kai sitä halusi olla pessimisti ja uskoa pahinta. Auto tiputtaa ilmeisesti yhden pytyn pelistä pois kun tulee kuormaa. Tyhjäkäynnillä sietää kaasua paremmin mutta ajettaessa ei paljonkaan, kun alkaa täristää. Tulpat vaihdettu, ei apua. Nyt olisi selvittelyn alla onko sieltä mennyt sytytyspuola vai mahdollisesti joku asennon tunnistin. Pystyykö Carsoft 6.5 ohjelmalla toteamaan mikä pytty siellä ahistaa? Kun on laitteiston kanssa pientä ongelmaa. Airbag valo ongelmat kyllä onnistuu kuittamaan. Mutta kun alkaa ajamaan koko diagnostiikkaa läpi niin ohjelma kaatuu. Myöskään livedatan ajo ei onnistu, tosin en tiedä onko se edes mahdollista tälle autolle (E34/525i/-96.) Onko ko. pirssissä myös kapiniin puolella sitä suorakaiteen muotoista pistoketta vai ainoastaan konehuoneessa 20-pin pyöreä?
            Last edited by Rauuno; 24-03-2011, 10:50.

            Comment

            • Vibaa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 581
              • Vaasa

              #21
              Originally posted by Rauuno View Post
              No ei se sitten ollut laatikko mikä siellä jyristeli. "Vibaa" olisi pitänyt kuunnella vähän tarkemmin. Mutta kai sitä halusi olla pessimisti ja uskoa pahinta. Auto tiputtaa ilmeisesti yhden pytyn pelistä pois kun tulee kuormaa. Tyhjäkäynnillä sietää kaasua paremmin mutta ajettaessa ei paljonkaan, kun alkaa täristää. Tulpat vaihdettu, ei apua. Nyt olisi selvittelyn alla onko sieltä mennyt sytytyspuola vai mahdollisesti joku asennon tunnistin. Pystyykö Carsoft 6.5 ohjelmalla toteamaan mikä pytty siellä ahistaa? Kun on laitteiston kanssa pientä ongelmaa. Airbag valo ongelmat kyllä onnistuu kuittamaan. Mutta kun alkaa ajamaan koko diagnostiikkaa läpi niin ohjelma kaatuu. Myöskään livedatan ajo ei onnistu, tosin en tiedä onko se edes mahdollista tälle autolle (E34/525i/-96.) Onko ko. pirssissä myös kapiniin puolella sitä suorakaiteen muotoista pistoketta vai ainoastaan konehuoneessa 20-pin pyöreä?
              Noh hyvä että vika on paikallistettu
              Vuotaako venakopan tiiviste öljyä tulppien koloihin? Eikös näissä tän ikäisissä ollut myös niitä halkeavia puolia? Eli puolat vain vaihtoon, jos säästeliäs haluaa olla niin ostaa vaikka yhden ja vaihtaa paikkaa kunnes vika poistuu, mikäli jaksaa vaihdella
              sigpic
              E34 530iA

              Comment

              • Rauuno
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 45
                • Finland

                #22
                Originally posted by Vibaa View Post
                Noh hyvä että vika on paikallistettu
                Vuotaako venakopan tiiviste öljyä tulppien koloihin? Eikös näissä tän ikäisissä ollut myös niitä halkeavia puolia? Eli puolat vain vaihtoon, jos säästeliäs haluaa olla niin ostaa vaikka yhden ja vaihtaa paikkaa kunnes vika poistuu, mikäli jaksaa vaihdella
                Yhdessä tulpan kolossa oli öljyä. Ei ole montaa tuhatta kun vaihdettu venttiilinkopan tiiviste hiluineen, oli joka kolossa öljyä. Tosin silloin oli tyhjäkäynti häiriö ja se johtui rikkoutuneesta huohotin letkusta. Mutta tuli silloin samalla vaihdettua tiivisteet.
                Ja vähän nuukuus iski kieltämättä, kun katselin puolien hintoja 50€/kpl. Et täytyy nyt katsoa miten tekee, suositeltavaahan se vissiin olisi kaikki vaihtaa samaan aikaan.

                Comment

                • TFV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 3080
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Voi tuosta öljystä johtua kaikki.
                  Mitä niitä puolia kaikkia turhaan vaihtamaan, ruuvit vaan irti jokaisesta, että voit nyppiä irti koneen käydessä. Se jonka irroittamalla käynti muuttuu vähiten, uusiksi.
                  E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                  Comment

                  • Rauuno
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 45
                    • Finland

                    #24
                    Originally posted by TFV View Post
                    Voi tuosta öljystä johtua kaikki.
                    Mitä niitä puolia kaikkia turhaan vaihtamaan, ruuvit vaan irti jokaisesta, että voit nyppiä irti koneen käydessä. Se jonka irroittamalla käynti muuttuu vähiten, uusiksi.
                    Ei toiminu tässä tapauksessa tuo kokeilu, kun tyhjäkäynnillä toimi hyvin. Nii kaikista sama lopputulos irti nyppimällä. Kävin ostamassa yhden puolan ja selvisi, että 4 pytyn puolassa oli häikkää. Eikä ollut öljyä tulpan kolossa. Nyt toimii taas hienosti.

                    Comment

                    • Rauuno
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 45
                      • Finland

                      #25
                      No nyt ahistaa.....

                      No nyt se kottero ei sitten lähde käyntiin?? Koko talven lähtenyt -30 asteen pakkasillakin kuin palmupuun alta. Aloitin eilen apukuskin puoleisen etuiskarin vaihdon, auto oli 12h sen puolen puskuri miltei lattiassa. Se oli ainut muutos aikasempaan. Eihän ko. asialla voi olla mitään yhteyttä siihen että nyt se ei lähde käyntiin. Toki eilen vaihdoin myös rikkoutuneen puolan, mutta sen jälkeen auto toimi moitteitta useita startteja. Nyt on melko vaikea lähteä etsimään vikaa. Tosin sitähän suositellaan vaihdettavaksi kaikki puolat samaan aikaan, mutta ei kai se tälläistä tee jos ei vaihda? Auto pyörittää hyvin(niin kauan kunnes akku alkoi hiipu yrityksistä) ja välillä lupaa mutta erittäin vähän. Nyt voisi olla kalliit neuvot tarpeen. Mitään enteitä ei ole ollut ilmassa, aina lähtenyt ykkösellä hyvin käyntiin.

                      Comment

                      • MiKqsu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2010
                        • 404
                        • Turku

                        #26
                        Voisiko kyseessä olla venttiilien "liimautuminen" useiden starttauksien vuoksi? Lueskellut siitä täällä foorumilla
                        sigpic

                        Comment

                        • Rauuno
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 45
                          • Finland

                          #27
                          Originally posted by MiKqsu View Post
                          Voisiko kyseessä olla venttiilien "liimautuminen" useiden starttauksien vuoksi? Lueskellut siitä täällä foorumilla
                          No kyllähän sitä tuli 20-30 kertaa kokeiltua ei mahdotonta. Mutta silti... miten tähän sahaamiseen jouduin. Kun auto ei ole aikaisemmin temppuillut. No täytyypä lukasta asiasta lisää, mitään ei voi sulkea pois kun ei pysty yhtään sanoa mikä voisi olla syynä.
                          Nyt vähän kun ensi ketukselta vähän alkoi etsiä ongelmaa, niin ei ihan yksin tarvi asian kanssa olla. Aika vahvasti prosentit tuonne bensapumppu osiolle menee, myös kipinän katoaminen voisi olla. No täytyypä asiaa perehtyä kun taas huomenna pääsee auton kimppuun.
                          Last edited by Rauuno; 26-03-2011, 14:24.

                          Comment

                          • Rauuno
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 45
                            • Finland

                            #28
                            No niin nyt on vähän testailtu ja mittailtu. Bensapumpulle tulee 12V kun kääntää virrat päälle, pumppu tosin ei sano mitään. Oletin että pumppu sökö. Sitten kokeilin vielä hyppylangalla konehuoneessa alkoi kuulua ääntä kuin myös bensapumppukin piti pientä ääntä. Auto kylläkään ei käynnistynyt. Tökkäsin myös vahingossa hyppylangan 30/86 välille, siitä lähti myös konehuoneesta jotain ääntä. Toivottavasti sillä kytkennällä en onnistunut rikkomaan mitään. Eli voiko tässä tilanteessa olettaa että pumppu rikki vaikka hyppylangalla vaikutti että pumppu pyörisi?
                            Last edited by Rauuno; 27-03-2011, 23:05. Reason: korjauksia

                            Comment

                            • Rauuno
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 45
                              • Finland

                              #29
                              No sain kun sainkin auton käyntiin. Oli ilmeisesti uudet tulpat kömähtänyt. Kipinää tuli uusillakin tulpilla paineettomassa tilassa mutta ei ilmeisesti paineen alla. Löytyi 4 vanhaa toimivaa tulppaa jotka laitoin 2 uusvanhan kanssa koneeseen. Melkoisen sahauksen jälkeen kone kuitenkin lähti käyntiin. Seurataan tilannetta onko huomen aamulla sama juttu....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎