Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 purkaa akkua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Senu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 32
    • Lahti

    #16
    Originally posted by vierailija View Post
    Kävinkin saman tien tutkimassa omaa kiesiä. Eli kannen alla on 3 relettä, kaksi keltaista ja yksi vaaleanvihertävä. Lisäksi kannen alla on perusmoduli (vihreä) ja relemoduli (musta) jota lähtevät nostamalla poies... Minkä noista viidestä irrotit?
    Mä irrotin yöksi nuo 2 modulia, mutta ei ollut niistäkään apua, auto oli ihan mykkä aamulla. Sain kaverilta lainaan toisen virtapihtimittarin ja alan sillä tutkailemaan ppurkuvirtoja. Jos pihdit ei näytä purkua niin sitten kytken amppeerimittarin akunkengän ja akunnavan väliin ja jään odottomaan...
    Oo tää kyllä ihan suolesta, talvipakkassilla -30`C 55Ah akulla kuin palmun alta käyntiin ja kun lämpötila nousi -5-10`C niin ongelmat alkoivat.
    Jostain kuulin, että E34:sissa olisi hapettunut johtosarjaa vasemman takapenkkiläisen jalkotilasta, sen aion tutkia tänään. Oisko AnssiBMW:n autossa hapettumaan jos vika poistuu komponentteja poistamalla takaistuimen alta??

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16344
      • Leppävirta

      #17
      Mielestäni ei voi pois sulkea sitäkään mahdollisuutta että se nykyinenkin akku voi olla hajalla.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Senu
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 32
        • Lahti

        #18
        Vika löytyi;
        Kytkin pihtimittarin kiinni, lepovirtakulutus 1,5A. Nappailin alkuun sulakkeita irti, kulutus ei tipu. Sitten kävin releiden kimppuun, eikä vieläkään mitään tapahtunut.
        Lopulta aloin irrottamaan ohjainlaitteita, ei vaikutusta. Sittenpä avasin E-boksin ja irrottin vuorotellen ensin uloimmat ohjainlaitteet, ei vaikutusta. Sitten äkkäsin 3 relettä e-boksissa, 2 lähempää irrottamalla ei vaikutusta. Sitten päätin irrottaa kolmannen ennenkuin huomasin sieltä lähtevän johdon kuoren katkenneen ja kuoren sulanneen. Toinen pää (releen puoli) oli päässyt räpsimään viereisen ohjainlaitteen kylkeen. Nooh, seurailin viallista johtoa, jonka kuori oli sulanut KOKO MATKALTAAN. En saanut selvyyttää mihin johdon toinen pää yhtyy, mutta jonnekkin imusarjan alle se menee. Olisiko tuo vaikkapa tankin tuuletuksen ohjaus? Johto on väriltään sini-vihreä.

        No, poistin releen kokonaan ja katsoin ettei johto sulessaan ollut vaurioittanut muita johtoja ja kasasin auton uudelleen. MUTTA NYT TUO PERKELE EI SUOSTU KÄYNNISTYMÄÄN SAATANA! Latailen akun täyteen ja painun kohta takaisin ulos.

        Saisiko joku selville mikä tuo sini-vihreä johto on? Auton -92 525ix M50B25.
        Vai voiko nyt olla niin, että vaatii että tuo rele on on oltava paikoillaan että auton saa käymään?!?

        EDIT:Kävin asentamassa releen paikoilleen, muttei mitään vaikutusta. Rele on oranssi, eikö nuo yleensä ole pa-pumpun ja/tai moottorinohjauksen releitä?
        EDIT:Oranssi rele on näköjään pikagooglauksella pa-pumpun ja lambda-anturin ja kaksi muuta on jotain päärelettä.
        Last edited by Senu; 02-04-2011, 15:22.

        Comment

        • AnssiBMW
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 31
          • Oku

          #19
          Originally posted by Senu View Post
          Mä irrotin yöksi nuo 2 modulia, mutta ei ollut niistäkään apua, auto oli ihan mykkä aamulla. Sain kaverilta lainaan toisen virtapihtimittarin ja alan sillä tutkailemaan ppurkuvirtoja. Jos pihdit ei näytä purkua niin sitten kytken amppeerimittarin akunkengän ja akunnavan väliin ja jään odottomaan...
          Oo tää kyllä ihan suolesta, talvipakkassilla -30`C 55Ah akulla kuin palmun alta käyntiin ja kun lämpötila nousi -5-10`C niin ongelmat alkoivat.
          Jostain kuulin, että E34:sissa olisi hapettunut johtosarjaa vasemman takapenkkiläisen jalkotilasta, sen aion tutkia tänään. Oisko AnssiBMW:n autossa hapettumaan jos vika poistuu komponentteja poistamalla takaistuimen alta??
          Juu. On se mahdollista että on hapettumaa. En vain osaa sanoa että missä ois. Outoa että rele naksuttaa kokoajan mutta ei mitään vikaa löydy mistään. Mutta jonnekinhan se purkaa akun.

          Pitääpä itsekkin paneutua tuohon hapettumis asiaan.

          Kerron myös releen numeron heti kun käyn autolla.

          Comment

          • Senu
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 32
            • Lahti

            #20
            Ei käynnisty ei perkele soikoon! PA-pumpulle ei tule virta.
            Johtosarjassa oli siis yksi johto sulanut joka on siis ohjaus(?) piuha releeltä (PA-pumppu/lambda). Johto oli siis sulanut kokonaan, ja tosiaan auto on toiminut moiteetta, ainoa että purki akkua.
            Nyt kun vika löytyi eikä mitään korjaus tehty, ei tuo saatanan rakkinen käynnisty.
            Tietäisikö joku mikä tuo johto varmasti on, eli E-boksin oranssilta releeltä lähtevä johto, vätiltään vihreä/sininen. Johto kulrkutuu johonkin imusarjan alle. Aloitin imusarjaakin irrottamaan, mutta nosturin vaatisi että saisin sen irti. Olisin vetänyt kokonaan uuden johdon muttei natsannut meikäläisen osaaminen/työkalut/paikka/aika.

            Nooh, tarkistan vakuutuksieni laajuuden ja hinautan maanantaina tuon auton Mega-Autoon Lahteen.

            Comment

            • Senu
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 32
              • Lahti

              #21
              Baijeri on nyt Mega-Autolla, josko tällä viikolla selviäisi jotain.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Vihreä sininen 0,5mm^2 johto on lambdan lämmitys, varmaan sulattanut jotain muutakin sieltä koska yksinään ei käynnistysongelmia aiheuta. Bensapumpun piuha on 1,5mm^2 vihreä-violetti ja pitäis olla ihan omalla releellään :think

                Kannattaa opetella käyttämään ETM, löytyy faq:sta.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Senu
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 32
                  • Lahti

                  #23
                  En sitten tiedä kun kaivelin tuota palanutta johtoa esiin johtosarjasta olisinko saanut jonkun toisen johdon vaurioitumaan samalla.
                  Autossani ei pitäisi olla ajonestoa, mutta olisiko ottanut nokkiinsa kun irrottelin releitä, sulakkeita ja ohjainlaitteita...

                  Comment

                  • Senu
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2011
                    • 32
                    • Lahti

                    #24
                    Nonniin, väliaikatietoja; vikana ainakin oli pääsulake, joka oli palanut. Oli hitusen kettumaisessa paikassa, takaistuimen "peltirungon" kotelossa kutistesukan alla. Eli lattiaverhous piti osin purkaa. Esim diagnostiikapistokkeeseen ei tule virtaa sulakkeen ollessa palaneena..
                    Uusi sulake on nyt tilattu ja josko huomiseksi Ruotsista saapuisi. Näillä näkymin ei muuta vikaa, mutta katsotaan nyt... Sulakkeen uusimisen jälkeen alkaa toki vielä testerileikit.

                    Comment

                    • Senu
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2011
                      • 32
                      • Lahti

                      #25
                      Toimii! Pääsulake uusittu ja asennettu uusi siten, että siihen pääsee käsiksi, eli akun välittömään läheisyyteen.
                      Onneksi ei mitään isompaa ollut. Huomenna taas saa auton ajoon.

                      Comment

                      • juhixx
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 52

                        #26
                        voiko se ilmastoinnin anturin rupelli jäähä surisemaan tonne kojetauluun,surisee vielä parin tunnin päästäki.ja aamulla akku tyhjä...pitää illalla repiä sulakkeita irti josko herkiäs.minkä sulakkeen takana lie se ropelli?

                        Comment

                        • niskalaukaus
                          Newbiemmer
                          • Aug 2009
                          • 14
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by juhixx View Post
                          voiko se ilmastoinnin anturin rupelli jäähä surisemaan tonne kojetauluun,surisee vielä parin tunnin päästäki.ja aamulla akku tyhjä...pitää illalla repiä sulakkeita irti josko herkiäs.minkä sulakkeen takana lie se ropelli?

                          Itsekin tässä ihmettelen oman auton virtaongelmia.
                          Se ropelli taitaa sammua kun otat sulakkeen 20 pois. Muistaakseni.
                          Onkos sulla automaatti ilmastointi? Itselläni on manuaali mutta silti siellä jostain syystä vaikuttais sellainen tuuletin olevan

                          Edit: tulipa sitten silmät puoliks kiinni vastattua vähän vanhaan topikkiin mutta ehkä asia on vielä ajankohtainen..
                          E34 525tdsa

                          Comment

                          • User Name:
                            Newbiemmer
                            • Sep 2011
                            • 3
                            • Helsinki / Vantaa

                            #28
                            Laitetaas nyt tanne jatkeeksi.

                            Eli auto on 1992 525i

                            Auto toimi kesalla ihan hyvin, ilman mitaan virtaongelmia. Yksi yo oli vahingossa jaanyt valot paalle, ja aamulla kaput. Pelkaajan oven kautta sisaan, apukaapeleilla kayntiin, tunti, puoltoista ajelin ja seuraavana aamuna kaynnisty ihan hyvin. Pari paivaa seiso ja tyhja taas, ostin uuden akun kun vanha oli muutenkin niin ruma.

                            Uus akku kiinni, paivan ajelin ja seuraavana aamuna kokonaan tyhja, apukaapeleilla kayntiin, paivan ajelin ja auto ei seuraavana paivana kaynnistynyt. Sahkoa kuitenkin oli jaljella, muttei tarpeeksi.

                            Nyt kun laittaa kaapeleilla kayntiin, niin tyhjakaynti tosi epatasaista, auto heiluu. Vahan empii kun antaa kaasua, mutta korkeemmat kierrokset tuntuu ihan hyvalta, tehot ei kadonnu, jakso viela sutasta kun ykkoselta heitti kakkoselle.

                            Sisavalot ei toimi kunnolla, ei mene paalle kun avaa ovet.
                            Tekstit sammuu 5-10 min virran katkaisun jalkeen.
                            sahkoikkunoiden napeista en ole katsonut sammuuko valo, aika pitkaan ne taitaa palaa, mutta ikkunat ei esim toimi 5 min virran katkaisun jalkeen.
                            Pitkat ei toimi, en oo kokeillu polttimoita vaihtaa.

                            MAF aika likainen ja kaasulappa torkyinen.
                            Ei imuvuotoja ainakaan korvakuulolla.
                            Pakoputki savuttaa ihan hitusen kun moottori lammin, ei pitais johtua ilman lampotilasta.

                            Jarrut ja levyt pitas laittaa kans, tietaako joku hyvaa mestaa minne vieda PK seudulla?

                            Comment

                            • Neobi
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2011
                              • 149
                              • Kymenlaakso

                              #29
                              Mulla -90 m20b25 tyhjentelee akun säännöllisen epäsäännöllisesti vaikka mikään ei pitäis olla virtaa syömässä..

                              Helppo ratkaisu ongelmaan, jonka tein myös itse -> Katkaisija akulle ja katkaisin vaikka sisälle johonkin. Tai vaihtoehtosesti jos haluaa keskuslukituksella availla nii on nähty myös ratkasu jossa se nappi on laitettu konepellin väliin pyyhkijän taakse niin että sormi ylettää.

                              Todella rassaava vika, välillä tyhjeni akku alle tunnissa, välillä ajeli pari viikkoa ongelmitta.. Mistään ei kyllä mitää vikaa tuntunut löytyvän..

                              Comment

                              • User Name:
                                Newbiemmer
                                • Sep 2011
                                • 3
                                • Helsinki / Vantaa

                                #30
                                Originally posted by Neobi View Post
                                Mulla -90 m20b25 tyhjentelee akun säännöllisen epäsäännöllisesti vaikka mikään ei pitäis olla virtaa syömässä..

                                Helppo ratkaisu ongelmaan, jonka tein myös itse -> Katkaisija akulle ja katkaisin vaikka sisälle johonkin. Tai vaihtoehtosesti jos haluaa keskuslukituksella availla nii on nähty myös ratkasu jossa se nappi on laitettu konepellin väliin pyyhkijän taakse niin että sormi ylettää.

                                Todella rassaava vika, välillä tyhjeni akku alle tunnissa, välillä ajeli pari viikkoa ongelmitta.. Mistään ei kyllä mitää vikaa tuntunut löytyvän..

                                Joo, itse ostin Biltemasta sellasen ruuvattavan katkasimen miinusnapaan, jonka onnistuin rikkomaan kolmeen osaan asennettaessa.

                                nappasin tietokoneen irti konsolista, ja loppu tyhjemeninen. Huoh

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎