Alkaa pikkuhiljaa järki ja mielenterveys kärsimään tuon BMW:n kanssa..
Ongelmana siis mittaristoon tuleva "Trans Program", jonka jälkeen mm. S/E/* -ohjelmat pois käytöstä ja mittaristosta pimenee vaihdenäyttö. Laatikko ei kuitenkaan mene ns. kunnon vikatilaan eli ei lyö pakkokolmosta päälle, vaan kaikki vaihteet löytyy. Tosin 5. vaihde menee sisään vasta 220km/h tietämillä, joka tuolla ajamisessa eniten risookin, kun matka-ajossa nelosella ajellessa tuo soppa tuntuu maistuvan..
Trans Program syttyy, kun laittaa auton käymään ja polkaisee reilusti kierroksia paikallaan tai viimeistään siinä vaiheessa, kun laatikko lyö kakkosen. Samalla häviää vaihdenäyttö ja ohjelmat ei toimi, kuten jo mainitsinkin. Ai niin, lootahan tässä taisi olla 5hp18 -mallinen.
Vikakoodit kävin luetuttamassa maanantaina ja sieltä ilmeni seuraavaa:
Ohjainlaitediagnoosi BMW Motronic M 3.3 vikamuisti:
73 Kaasuläppäanturi, Impulssi liian korkea
210 CAN-tiedonsiirto, vaihteiston ohjaus, katkos
Ohjainlaitediagnoosi BMW Vaihteisto GS 7.x vikamuisti
154 Kuormasignaali DKI, ei tietojensiirtoa
155 Moottorin kuormitus, ei tietojensiirtoa
18 Kick-down -kytkin, Maavuoto
12 Ohjelmavalitsin, Tunnistamaton katkaisimen asento
-----
Kaasuläppäanturin mittailin, kaasuläppä kiinni n. 1 kohmia ja nousee tasaisesti auki-asentoon jolloin arvo n. 5kohmia. Kick-downin maavuotoa kovasti ihmettelin, sekin kuitenkin pelaa kuten pitää.
Taitaa tuosta kaasuläppäanturista lähinnä johtua, ettei tuo tahdo käydä kaasuläppäanturin johto kiinni tyhjää laisinkaan, ellei sitten öljytikku ole ylhäällä (tällöinkin kierrokset vähän seilaa). Tällä hetkellä tikku alhaalla ja kaasuläppäanturin johto irti, käy tasaisesti 500r/min. Tuli eilen koitettua tuosta mm. MAF ja tyhjäkäyntimoottorin toiminta ja ne pelaa kuten pitää.
Nyt alkaa olemaan se tilanne, että ihan oikeasti tarvitsisi vähän vinkkejä tuon laatikon kanssa. Hakua on käytetty ahkerasti mutta eipä tunnu kellään olleen samanlaista vikaa. ETM:kin tuossa jo alustavasti selailin mutta ei siitä äkkiseltään tolkkua vielä ottanut, mitä johtoja pitäisi alkaa tarkistamaan.
Aaapuva!
Ongelmana siis mittaristoon tuleva "Trans Program", jonka jälkeen mm. S/E/* -ohjelmat pois käytöstä ja mittaristosta pimenee vaihdenäyttö. Laatikko ei kuitenkaan mene ns. kunnon vikatilaan eli ei lyö pakkokolmosta päälle, vaan kaikki vaihteet löytyy. Tosin 5. vaihde menee sisään vasta 220km/h tietämillä, joka tuolla ajamisessa eniten risookin, kun matka-ajossa nelosella ajellessa tuo soppa tuntuu maistuvan..

Trans Program syttyy, kun laittaa auton käymään ja polkaisee reilusti kierroksia paikallaan tai viimeistään siinä vaiheessa, kun laatikko lyö kakkosen. Samalla häviää vaihdenäyttö ja ohjelmat ei toimi, kuten jo mainitsinkin. Ai niin, lootahan tässä taisi olla 5hp18 -mallinen.
Vikakoodit kävin luetuttamassa maanantaina ja sieltä ilmeni seuraavaa:
Ohjainlaitediagnoosi BMW Motronic M 3.3 vikamuisti:
73 Kaasuläppäanturi, Impulssi liian korkea
210 CAN-tiedonsiirto, vaihteiston ohjaus, katkos
Ohjainlaitediagnoosi BMW Vaihteisto GS 7.x vikamuisti
154 Kuormasignaali DKI, ei tietojensiirtoa
155 Moottorin kuormitus, ei tietojensiirtoa
18 Kick-down -kytkin, Maavuoto
12 Ohjelmavalitsin, Tunnistamaton katkaisimen asento
-----
Kaasuläppäanturin mittailin, kaasuläppä kiinni n. 1 kohmia ja nousee tasaisesti auki-asentoon jolloin arvo n. 5kohmia. Kick-downin maavuotoa kovasti ihmettelin, sekin kuitenkin pelaa kuten pitää.
Taitaa tuosta kaasuläppäanturista lähinnä johtua, ettei tuo tahdo käydä kaasuläppäanturin johto kiinni tyhjää laisinkaan, ellei sitten öljytikku ole ylhäällä (tällöinkin kierrokset vähän seilaa). Tällä hetkellä tikku alhaalla ja kaasuläppäanturin johto irti, käy tasaisesti 500r/min. Tuli eilen koitettua tuosta mm. MAF ja tyhjäkäyntimoottorin toiminta ja ne pelaa kuten pitää.
Nyt alkaa olemaan se tilanne, että ihan oikeasti tarvitsisi vähän vinkkejä tuon laatikon kanssa. Hakua on käytetty ahkerasti mutta eipä tunnu kellään olleen samanlaista vikaa. ETM:kin tuossa jo alustavasti selailin mutta ei siitä äkkiseltään tolkkua vielä ottanut, mitä johtoja pitäisi alkaa tarkistamaan.
Aaapuva!

Comment