Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520i m50 -94 Lämmöt nousee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525TurboIC
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 663
    • Pomarkku

    #16
    Originally posted by Ripetti View Post
    jees eli ilmaa oli järjestelmässä. Ilmauksen jälkeen kabiini oli kuin sauna

    Syylarissa on myös pieni vuoto. Tosi pieni tosin. Pitää alkaa pitämään nestettä mukana autossa jos sattuu paha paikka niin on mitä lisätä. Ostan sitten uuden kun alkaa viemään liikaa nestettä, mutta nyt se on vielä todella vähäistä. Toivotaa et menoa umpee ja kestäis pitkään :P
    Suosittelen vaihtaa uuden syylärin mahdollisimman pian... joka kerta ku kone jäähtyy niin se imee jäähdytysjärjestelmään ilmaa siitä vuotokohdasta...

    Comment

    • Ripetti
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 34
      • Vantaa

      #17
      Aijaaa :think

      Onko nuo paikkausmömmöt mistään kotosin mitä saa liikkeistä, jotka "tukkivat" mahdollisesti reiät? jos tuolla syylarilla tän kesän pärjäis ja katsoo syksyllä sitten uudestaan? vai kannattaako? Tai sit jos kabiiniin ei tuu enään lämpöä, ilman takia, niin sitten laittaan vaihtoon?

      Ei oo kummiskaa tota rahaa ku roskaa, nii ei viittis kaikkee rahoi autoon laittaa, mutta tottakai parempi se on tehdä ennemmin, eikä sitten kun on liian myöhäistä.

      Comment

      • Julperi
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 60
        • KOUVOSTOLIITTO

        #18
        Lämpö,paine,ilma

        Mulla oli kans lämpöongelmia.. ja syyksi osoittautui kiertovesipumppu se(vuoti) , se sellainen mikä kulettaa nestettä kennolle ,siin samas (neliskanttisessa) elementissä on ne lämmönsäätö venttiilit,.. Pienikin jäähytin-neste vuoto ja se rupee tekemään /ajoittain keräämää ilmoja järjestelmään ja sit lämmöt sekoilee oikein urakal Jäähdytin flektin (viskokin) kannattaa tarkastaa ,jos se ei oo jämäkkä lämmöt nousee senkin myötä,kun se paska ei pyöritä ja jäähytä kunnol.., sit se kuumana paineissaa sulattaa syylärin paisuntasäiliön ja kumi tiivarit fuskaa ,..ennenpitkää ku vetelee kuumaks kansi halkeaa ja muuta kivaa.. kunnollinen oikealainen ilmaaminen auttaa aina enshätää.. "pommikuutio" ei kestä ,kun hetken! paikallistat vuodot ja korjaat vaihdat ehjiin komponentteihin, ilmaat se järjestelmän huolella niin se toimii ..

        Comment

        • Klasu-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 546
          • Helsinki

          #19
          Ei kyllä missäännimessä kannata noihin paikkausmömmöihin lähteä, sen vuotokohdan lisäksi ne sotkevat ja tukkivat koko muun syylärin, lämppärin kennoston, ja pahimmillaan kannen vesikanavat.

          Kuten 525tbo sanoikin niin siitä pienestä vuotopaikasta, josta ei välttämättä juurikaan vuoda jäähdytinnestettä ulos, voi päästä järjestelmään merkittävästi ilmaa...ilma jää tuonne lämppärin kennostoon, estäen kiertoa, ja samanlaisia ilmataskuja voi jäädä sylinterikanteen ym.

          Kyllä melkeen kannattaa ennen lämpimi kelejä sumplia, 10-15 asteen muutos ulkolämpötilassa voi pelkästään pahentaa tuollaista päällä olevaa jäähdytysvikaa niin, että tulee suurempia vahinkoja.

          Comment

          • Julperi
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 60
            • KOUVOSTOLIITTO

            #20
            Lämpö,paine,ilma

            Mulla oli kans lämpöongelmia.. ja syyksi osoittautui kiertovesipumppu se(vuoti) , se sellainen mikä kulettaa nestettä kennolle ,siin samas (neliskanttisessa) elementissä on ne lämmönsäätö venttiilit,.. Pienikin jäähytin-neste vuoto ja se rupee tekemään /ajoittain keräämää ilmoja järjestelmään ja sit lämmöt sekoilee oikein urakal Jäähdytin flektin (viskokin) kannattaa tarkastaa ,jos se ei oo jämäkkä lämmöt nousee senkin myötä,kun se paska ei pyöritä ja jäähytä kunnol.., sit se kuumana paineissaa sulattaa syylärin paisuntasäiliön ja kumi tiivarit fuskaa ,..ennenpitkää ku vetelee kuumaks kansi halkeaa ja muuta kivaa.. kunnollinen oikealainen ilmaaminen auttaa aina enshätää.. "pommikuutio" ei kestä ,kun hetken! paikallistat vuodot ja korjaat vaihdat ehjiin komponentteihin, ilmaat se järjestelmän huolella niin se toimii ..

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎