Originally posted by Ripetti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 520i m50 -94 Lämmöt nousee
Collapse
X
-
Aijaaa :think
Onko nuo paikkausmömmöt mistään kotosin mitä saa liikkeistä, jotka "tukkivat" mahdollisesti reiät? jos tuolla syylarilla tän kesän pärjäis ja katsoo syksyllä sitten uudestaan? vai kannattaako? Tai sit jos kabiiniin ei tuu enään lämpöä, ilman takia, niin sitten laittaan vaihtoon?
Ei oo kummiskaa tota rahaa ku roskaa, nii ei viittis kaikkee rahoi autoon laittaa, mutta tottakai parempi se on tehdä ennemmin, eikä sitten kun on liian myöhäistä.
Comment
-
-
Lämpö,paine,ilma
Mulla oli kans lämpöongelmia.. ja syyksi osoittautui kiertovesipumppu se(vuoti) , se sellainen mikä kulettaa nestettä kennolle ,siin samas (neliskanttisessa) elementissä on ne lämmönsäätö venttiilit,.. Pienikin jäähytin-neste vuoto ja se rupee tekemään /ajoittain keräämää ilmoja järjestelmään ja sit lämmöt sekoilee oikein urakal Jäähdytin flektin (viskokin) kannattaa tarkastaa ,jos se ei oo jämäkkä lämmöt nousee senkin myötä,kun se paska ei pyöritä ja jäähytä kunnol.., sit se kuumana paineissaa sulattaa syylärin paisuntasäiliön ja kumi tiivarit fuskaa ,..ennenpitkää ku vetelee kuumaks kansi halkeaa ja muuta kivaa.. kunnollinen oikealainen ilmaaminen auttaa aina enshätää.. "pommikuutio" ei kestä ,kun hetken! paikallistat vuodot ja korjaat vaihdat ehjiin komponentteihin, ilmaat se järjestelmän huolella niin se toimii ..
Comment
-
-
Ei kyllä missäännimessä kannata noihin paikkausmömmöihin lähteä, sen vuotokohdan lisäksi ne sotkevat ja tukkivat koko muun syylärin, lämppärin kennoston, ja pahimmillaan kannen vesikanavat.
Kuten 525tbo sanoikin niin siitä pienestä vuotopaikasta, josta ei välttämättä juurikaan vuoda jäähdytinnestettä ulos, voi päästä järjestelmään merkittävästi ilmaa...ilma jää tuonne lämppärin kennostoon, estäen kiertoa, ja samanlaisia ilmataskuja voi jäädä sylinterikanteen ym.
Kyllä melkeen kannattaa ennen lämpimi kelejä sumplia, 10-15 asteen muutos ulkolämpötilassa voi pelkästään pahentaa tuollaista päällä olevaa jäähdytysvikaa niin, että tulee suurempia vahinkoja.
Comment
-
-
Lämpö,paine,ilma
Mulla oli kans lämpöongelmia.. ja syyksi osoittautui kiertovesipumppu se(vuoti) , se sellainen mikä kulettaa nestettä kennolle ,siin samas (neliskanttisessa) elementissä on ne lämmönsäätö venttiilit,.. Pienikin jäähytin-neste vuoto ja se rupee tekemään /ajoittain keräämää ilmoja järjestelmään ja sit lämmöt sekoilee oikein urakal Jäähdytin flektin (viskokin) kannattaa tarkastaa ,jos se ei oo jämäkkä lämmöt nousee senkin myötä,kun se paska ei pyöritä ja jäähytä kunnol.., sit se kuumana paineissaa sulattaa syylärin paisuntasäiliön ja kumi tiivarit fuskaa ,..ennenpitkää ku vetelee kuumaks kansi halkeaa ja muuta kivaa.. kunnollinen oikealainen ilmaaminen auttaa aina enshätää.. "pommikuutio" ei kestä ,kun hetken! paikallistat vuodot ja korjaat vaihdat ehjiin komponentteihin, ilmaat se järjestelmän huolella niin se toimii ..
Comment
-
Comment