Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535ia jäädytyspuolen ropleema.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pezzi
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 71
    • Joensuu

    e34 535ia jäädytyspuolen ropleema.

    Elikkäs potilas 535ia 89. Oireet seuraavat
    -matkaajossa tulee lämmintä hyvin sisälle ja lämpömittarit pysyy tasan puolessa välissä, mutta kun pysähtyy niin alkaa lämpömittari pikku hiljaa kiipeämään 3/4 ja 2/4 välillä ja puhallus hiipuu viileämmäksi.
    kaupunki ajossa saattaa toimia päivänki ihan jees joskus ei..
    esim lyhyessä kaupunki ajossa lämmöt pysyy normaalissa ja pukkaa kuumaa sisälle ok, mutta kun sammuttaa ja lähtee esim 2tunnin päästä jatkamaan niin on paisarin ylivuoto letkusta pukannut nestettä ulos.

    eli suljetaan nyt kaikki muut vaihtoehdot pois ennenkuin hattu otetaan irti.
    korkki tällä hetkellä 1.4bar (kumpi korkki kuuluisi olla 1.4 vai 2bar korkki)

    pahvihansiitä on tietysti menny ja kansi halki mutta toivotaan jos löytyisi jostain muualta vika
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Originally posted by Pezzi View Post
    Elikkäs potilas 535ia 89. Oireet seuraavat
    -matkaajossa tulee lämmintä hyvin sisälle ja lämpömittarit pysyy tasan puolessa välissä, mutta kun pysähtyy niin alkaa lämpömittari pikku hiljaa kiipeämään 3/4 ja 2/4 välillä ja puhallus hiipuu viileämmäksi.
    kaupunki ajossa saattaa toimia päivänki ihan jees joskus ei..
    esim lyhyessä kaupunki ajossa lämmöt pysyy normaalissa ja pukkaa kuumaa sisälle ok, mutta kun sammuttaa ja lähtee esim 2tunnin päästä jatkamaan niin on paisarin ylivuoto letkusta pukannut nestettä ulos.

    eli suljetaan nyt kaikki muut vaihtoehdot pois ennenkuin hattu otetaan irti.
    korkki tällä hetkellä 1.4bar (kumpi korkki kuuluisi olla 1.4 vai 2bar korkki)

    pahvihansiitä on tietysti menny ja kansi halki mutta toivotaan jos löytyisi jostain muualta vika
    Tää vois viitata vaikka siihen, että sulta on sieltä kiertovesipumppu ja visko rikki. Oireet iskee kun molemmat menee.. eli visko ei jaksa tyhjäkäynnin tuntumassa pitää lämpöjä matalalla ja painetta purkautuu jostain ulos. Autoa ei sitten saa ilmattua ilman letkujen irrottelua jos kiertovesipumppu on rikki ja noidankehä tapahtuu aina kun se pukkaa nesteitä ulos. Voi olla myös pelkkä kiertovesipumppu rikki jos on vuoto jossain systeemissä.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Pezzi
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 71
      • Joensuu

      #3
      Just tuli testattua tuo visko lämpimänä kun sammuttaa niin ei paljon ole vasta rintaa tuossa..
      saksan tuonti tuo auto niin ei ole "erillistä" sähköpumppua tuolla lämmönsäätimien vieressä...
      eli pitää kokeilla tuota vesipumppua varmaan vaihtaa...

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Originally posted by Pezzi View Post
        Just tuli testattua tuo visko lämpimänä kun sammuttaa niin ei paljon ole vasta rintaa tuossa..
        saksan tuonti tuo auto niin ei ole "erillistä" sähköpumppua tuolla lämmönsäätimien vieressä...
        eli pitää kokeilla tuota vesipumppua varmaan vaihtaa...
        Jos on alkuperänen 535 niin ois melkein pakko olla se kiertovesipumppu siellä, ei ainakaan tehtaalta oo ainuttakaan lähteny ilman. Ja sitä konetta ei tosiaan ilmata ilman sitä kuin irrottelemalla letkuja ja täyttämällä kannulla letkuun.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Pezzi
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 71
          • Joensuu

          #5
          Pitää käydä varmistamassa vielä hallilla... Sitäpä itsekkin mietin jokusen näitä omistaneena. =S Ellei joku ole sitten tarvinnut joskus sitä johonkin lainata xD.
          Mitenkäs tuo paisarin korkki kumpi siellä pitäisi olla oikeasti kun esim motonetti tuntee 2 erikorkkia??

          Comment

          • Pezzi
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 71
            • Joensuu

            #6
            Juu kyllä se on niin että tehtaalla on unohtunut kiertovesi pumppu pois tästä autosta tai sitten joku on lainattut johonkin toiseen...
            ylävesiletkulta lähtee tulee yksiletku vesiventtiileille ja toinen suoraan paisarilta.... hmmm :think

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #7
              Originally posted by Pezzi View Post
              Juu kyllä se on niin että tehtaalla on unohtunut kiertovesi pumppu pois tästä autosta tai sitten joku on lainattut johonkin toiseen...
              ylävesiletkulta lähtee tulee yksiletku vesiventtiileille ja toinen suoraan paisarilta.... hmmm :think
              Ihan käsittämättömän kuulosta, oisko mitenkään kuvaa laittaa...
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Pezzi
                Bimmer Rookie
                • May 2007
                • 71
                • Joensuu

                #8
                Juups käyn ottamassa kuvatuksen kohta...
                Hiukan lisää tutkittu, paisarin korkin toinen o-rengas oli "poikittain" kahden tiiviste uran välissä siirretty yhteen uraan xD
                Termari käytetty pois ja testattu että aukeaa mutta ei mittaria ollu millä tarkastaa missä lämpötilassa aukeaa..
                Termariin tehty ensihätään 2mm reikä että saa ilmat jotenkin tulemaan läpi sieltä.
                ainkin mitä hallilla kävipaikallaan noin 20min normi lämöisenä niin ei vielä oksentanu nesteitä ulos... eikä lähtenyt lämmöt kiipeilemään, kotia ajalessa ainut mikä oli niin pienemmillä kierroksilla (noin 1000-1500) lämmintä puhalti mutta ei kuumaa sisälle mutta yli 2000k niin sormet palaa...
                visko toimii joten kuten ei saa normi lämpöisenä pysähtymään ja kun antaa kierroksia niin alkaa tukka lepattaa konehuoneessa..
                katotaan miten se huomenna käyttäytyy ja kuva vesiventtiiliestä tulee kohta kunhan saan sen tänne ympättyä.
                Last edited by Pezzi; 10-04-2011, 20:59. Reason: lisäilty juttuja

                Comment

                • Pezzi
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 71
                  • Joensuu

                  #9
                  Elikkäs tuossapa olis pari fotoa.
                  Attached Files

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    #10
                    Originally posted by Pezzi View Post
                    Elikkäs tuossapa olis pari fotoa.
                    Jaa'a.. sehän näyttää kyllä juuri siltä miltä vesiventtiili ilman kiertovesipumppua näyttää... oiskohan joku poistanut sen välistä jossain kohtaa kun noi klemmaritkaan ei ihan alkuperäsiltä näytä. Ilman koko pumppua ilmaaminenkin saattaa toimia ja lämmintä tulla kabiiiniiin myös pakkasella... nyt ei osaa sanoa muutakuin että eka kerta on ihmeellinen.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • Pezzi
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 71
                      • Joensuu

                      #11
                      xD niinpä ei ole itellekkään tullut ennen moista vastaan.. noh eikun metsästämään kiertovesi pumppua.. ja seurailemaan vieläkö se kummittelee

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        #12
                        Originally posted by Pezzi View Post
                        xD niinpä ei ole itellekkään tullut ennen moista vastaan.. noh eikun metsästämään kiertovesi pumppua.. ja seurailemaan vieläkö se kummittelee
                        Lieneekö siellä sitten se kiertovesipumpun liitin ja sen paikka kuitenkin tallella. Tulee siitä paisarin alta ja liittimen paikka tulipellissä juuri ennen tuota vesiventtiilihässäkkää.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • Thuuning
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 380
                          • Oulu

                          #13
                          Hei, lainaan tätä topikkia sen verran että kuuluuko sen kiertovesipumpun olla kokoajan päällä vai miten sen kuuluu toimia oikein??

                          Ku itsellä saattaa olla se johtosarja murtunut jostain niin ei välttämättä virrat kulje ihan sinne pumpulle asti ja tuntuisi ettei se ainakaan tyhjäkäynnillä ole päällä..?? :think

                          Tietäiskö joku..

                          Ja onko siitä haittaa jos se olis kokoajan päällä?
                          Me ollaan jo eellä

                          nyk. Top Sickret

                          BMW ex.

                          E34 M5
                          E36 325 Cabriolet
                          E30 325 IX
                          E34 520i Turbo
                          E34 525i
                          E30 320i
                          E21 320i
                          E21 323i
                          E21 315/320
                          E10 2002 Yellow

                          Comment

                          • Yyz
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 151
                            • Pirkkala

                            #14
                            Originally posted by Thuuning View Post
                            Hei, lainaan tätä topikkia sen verran että kuuluuko sen kiertovesipumpun olla kokoajan päällä vai miten sen kuuluu toimia oikein??

                            Ku itsellä saattaa olla se johtosarja murtunut jostain niin ei välttämättä virrat kulje ihan sinne pumpulle asti ja tuntuisi ettei se ainakaan tyhjäkäynnillä ole päällä..?? :think

                            Tietäiskö joku..

                            Ja onko siitä haittaa jos se olis kokoajan päällä?
                            Pumppu lähti muistaakseni aina päälle kun lämmönsäätöä kiersi lämpimälle, ja sammui kun käänsi täysin kylmälle.

                            Comment

                            • Thuuning
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2007
                              • 380
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Yyz View Post
                              Pumppu lähti muistaakseni aina päälle kun lämmönsäätöä kiersi lämpimälle, ja sammui kun käänsi täysin kylmälle.

                              Eli kesällä kun pitää kylmällä niin tarviiko tuota pumppua ollenkaan sit? Vai onko sillä jotain merkitystä kunnon vedenkierrolle..

                              Hittoku jotkut sanoo että se lähtee aina päälle ku virrat laittaa päälle mut en tiedä pysyykö se sit kokoajan pääl vai miten se oikeesti pitäis toimii..

                              Et onkohan siitä mitää haittaa jos se on ihan kokoajan päällä vai voiko olla kiinni kokoajan..? :think
                              Me ollaan jo eellä

                              nyk. Top Sickret

                              BMW ex.

                              E34 M5
                              E36 325 Cabriolet
                              E30 325 IX
                              E34 520i Turbo
                              E34 525i
                              E30 320i
                              E21 320i
                              E21 323i
                              E21 315/320
                              E10 2002 Yellow

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎