Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535ia jäädytyspuolen ropleema.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 924
    • Sotkamo--Oulu

    #16
    Originally posted by Thuuning View Post
    Eli kesällä kun pitää kylmällä niin tarviiko tuota pumppua ollenkaan sit? Vai onko sillä jotain merkitystä kunnon vedenkierrolle..

    Hittoku jotkut sanoo että se lähtee aina päälle ku virrat laittaa päälle mut en tiedä pysyykö se sit kokoajan pääl vai miten se oikeesti pitäis toimii..

    Et onkohan siitä mitää haittaa jos se on ihan kokoajan päällä vai voiko olla kiinni kokoajan..? :think
    Omassa dieselissä toimii ainakin niin, että kiertovp sammuu jos lämmönsäätimet kääntää kokonaan kylmälle.
    En tiedä miten toimii bensakoneissa, mutta luultavasti samalla tavalla.

    Muutama vuosi sitten tutulla korjaamolla tosin oli juurikin 530 tai 535 E34 BMW, joka kiertovesipumpun rikkouduttua oli käyttäytynyt juurikin näin, eli nesteongelmia oli ja sisälle ei tullut lämmintä. Kansi oli ko. autosta ollut jo kahdesti pöydällä ja lopulta auto oli alkanut toimimaan tuon kiertovesipumpun vaihdolla.

    Lisäksi sellainen, että eihän tässä kysymyksen autossa kukaan ole mennyt isontamaan sitä reikää sieltä paissarin korkin juuresta. Eli paissarin täyttöaukon sisäpinnalle pitäis tulla vain sellainen about 1,5mm reikä läpi siltä letkulta , joka tulee syylärin yläreunasta. Joskus omasta menin tuota reikää suurentamaan( jossain foorumilla oli sellainen ohje) niin sen jälkeen nesteet ei enää kiertäneet kunnolla ja auto teki jatkuvasti painetta.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • Thuuning
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 380
      • Oulu

      #17
      Originally posted by ockelbo4500 View Post
      Omassa dieselissä toimii ainakin niin, että kiertovp sammuu jos lämmönsäätimet kääntää kokonaan kylmälle.
      En tiedä miten toimii bensakoneissa, mutta luultavasti samalla tavalla.

      Muutama vuosi sitten tutulla korjaamolla tosin oli juurikin 530 tai 535 E34 BMW, joka kiertovesipumpun rikkouduttua oli käyttäytynyt juurikin näin, eli nesteongelmia oli ja sisälle ei tullut lämmintä. Kansi oli ko. autosta ollut jo kahdesti pöydällä ja lopulta auto oli alkanut toimimaan tuon kiertovesipumpun vaihdolla.

      Lisäksi sellainen, että eihän tässä kysymyksen autossa kukaan ole mennyt isontamaan sitä reikää sieltä paissarin korkin juuresta. Eli paissarin täyttöaukon sisäpinnalle pitäis tulla vain sellainen about 1,5mm reikä läpi siltä letkulta , joka tulee syylärin yläreunasta. Joskus omasta menin tuota reikää suurentamaan( jossain foorumilla oli sellainen ohje) niin sen jälkeen nesteet ei enää kiertäneet kunnolla ja auto teki jatkuvasti painetta.

      Joo eli ku on aika varmaa että mulla on kiertovesipumpulle menevät johdot jostain poikki niin mietin et onko se kiertovesipumppu pakollinen olla käytössä kesällä ja että miten se yleensäkkin toimii jos kytkisin siihen virran silleen että on aina päällä ku auto on käynnissä.

      Ja syylärissä on paisari itsessään ja patentteja ei ole tehty mitään eikä lämmöissä ole ollut mitään ongelmia.. ajattelin vaan ku joutuin niille vesiventtiileille vetään jo omat virrat että rupes toimiin ku tuo johtosarja jostain poikki nii samalla ei tuu virtaa siihe kiertovesipumppuunkaan.

      Ja se vaivaa et onko se pakollinen olla kokoajan päällä että kiertääkö koneessa vesi samanlai vaikka sitä ei oo siis käytös..? :think

      (vitsikö nuo bmw insinöörit tekee kaiken nii monimutkasesti) Varmaa jossain uudessa bmw:ssä vesi kiertää monen kymmenen sähköventtiilin kautta sataan eri suuntaan ja sillee
      Me ollaan jo eellä

      nyk. Top Sickret

      BMW ex.

      E34 M5
      E36 325 Cabriolet
      E30 325 IX
      E34 520i Turbo
      E34 525i
      E30 320i
      E21 320i
      E21 323i
      E21 315/320
      E10 2002 Yellow

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 924
        • Sotkamo--Oulu

        #18
        Originally posted by Thuuning View Post
        Joo eli ku on aika varmaa että mulla on kiertovesipumpulle menevät johdot jostain poikki niin mietin et onko se kiertovesipumppu pakollinen olla käytössä kesällä ja että miten se yleensäkkin toimii jos kytkisin siihen virran silleen että on aina päällä ku auto on käynnissä.

        Ja syylärissä on paisari itsessään ja patentteja ei ole tehty mitään eikä lämmöissä ole ollut mitään ongelmia.. ajattelin vaan ku joutuin niille vesiventtiileille vetään jo omat virrat että rupes toimiin ku tuo johtosarja jostain poikki nii samalla ei tuu virtaa siihe kiertovesipumppuunkaan.

        Ja se vaivaa et onko se pakollinen olla kokoajan päällä että kiertääkö koneessa vesi samanlai vaikka sitä ei oo siis käytös..? :think

        (vitsikö nuo bmw insinöörit tekee kaiken nii monimutkasesti) Varmaa jossain uudessa bmw:ssä vesi kiertää monen kymmenen sähköventtiilin kautta sataan eri suuntaan ja sillee

        Minun mielestä mitään nesteenkiertoongelmia ei voi tulla, ainakaan silloin jos pitää ne lämpösäätimet siellä kylmällä, koska ne vesiventtiilit on silloin kiinni ja neste ei sitä kautta minnekään kierrä. Sen takia se kiertovesipumppukin taitaa sammua, jotta se ei pumppaa ns. seinää vasten sitä vettä.
        Auton ei pitäisi kyllä särkyä vaikka se pumppu ei koskaan toimisikaan, silloin vain sisälle lämmintä ei välttämättä tule kuin kierroksilla. Jostain syystä joissain tapauksissa tuo pumpun toimimattomuus on kuitenkin aiheuttanut nesteen kierto-ongelmia.

        Ja osittain olet oikeessa tuossa, että uusissa BMW:ssä ei nestekierto ole ainankaan yksinkertaistunut. Termostaatteja on useampia ja ne ovat sähköohjattuja jne.... kivoja laitteita
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • Thuuning
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 380
          • Oulu

          #19
          Jeps, eli nou hätä kesällä ja onhan tuo toiminut ihan hyvin kyl muuten niinku lämpöjen suhteen mut nytpähän selvis miksei talvella kunnolla tyhjäkäynnil tullu kuumaa pirttiin vaan vähän haalea..

          Kuitenkin tarkeni sen verran ettei vaivannut.

          Ja jotkut porisee että kiertovesipumppu auttaa ilmaamaan järjestelmän eli siksi pitääkin kääntää kuumalle ne säätimet ku ilmaa jne..

          Vois tehdä niin että vetää uuden virtajohdon kiertovesipumpulle sulakkeella johon tulee virta kun auto on käynnissä ja pistää napin johonkin kabiiniin, sit talvella laittaa sen nappulan pääl ku tarvii pumppua ja kesäl sit pois.
          Me ollaan jo eellä

          nyk. Top Sickret

          BMW ex.

          E34 M5
          E36 325 Cabriolet
          E30 325 IX
          E34 520i Turbo
          E34 525i
          E30 320i
          E21 320i
          E21 323i
          E21 315/320
          E10 2002 Yellow

          Comment

          • Olpppae
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 193
            • ii

            #20
            Nostetaas vanha.
            Jos kiertovesipumppu ei toimi niin onko ilmaaminen melkein mahdotonta? vai onnistuuko että kaataa vettä niistä vesiventiilien ja kiertovesipumpun letkuista sisään? ku omassa kiertovesipumppu todennäköisesti rikki ja ilmaaminen ei onnistu millään.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎