Announcement

Collapse
No announcement yet.

m51d25 kuluttaa liikaa E34tdsA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    m51d25 kuluttaa liikaa E34tdsA

    Pidempiä siivuja maantieajoa ajaessa huomaa selvästi, että auto kuluttaa noin 2l/100km liikaa. Menee vain karvan alle 10. Ongelman olen paikallistanut moottorin ja laatikon (automaatti) "yhteistyöhön". Eilen ykämiittiin lähtiessä tankkasin täyteen ja alkumatkassa laatikko ei jaksa pitää vitosta lukittuna paljoakaan, joten menee nelosella usean kilometrin siivuja ja jos vitosen vaihtaa, niin pienessäkin nousussa vaihtaa heti. Kulutusviisari lähes kokoajan yli kympin. Käänne tapahtuu noin 200km ajon jälkeen ja auto alkaa pelaan täysin normaalisti Sama ilmiö on havaittu pitkillä siivuilla ennenkin.

    Takaisintulomatkalla auto pelasi normaalisti, eli vaihtoi loogisesti ja jaksoi vedättää vitosella kohtuullisesti. Toisaalta viisari on mielestäni siltikin liian vähän 6-8 litran välissä, eli enemmänkin seilaa 8-10 väliä. Vaihto pienemmälle tapahtuu, kun viisari ylittää kympin.
    Polttoainetta meni 630km reissulla n.57l, eli mielestäni huomattavasti liikaa, kuitenkin meno/paluumatkan suhde oli noin 33/24l

    Pumpun ajoitusta mietin myös syypääksi tuohon, eli syötön lisäys ei ole oikealla alueella ja siksi kierrättää konetta liikaa ja sekoittaa laatikon toiminnan. Olenko jäljillä? Auto ei savuta oikeen nimeksikään täyskaasukiihdytyksellä.

    Kumpaan suuntaan kääntäisin pumppua? Käyntiin lähtee kohtuullisesti ja toisinaan oikeen hyvin, joten ihan loppu ei pumppukaan pitäisi olla.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by okko View Post
    Pidempiä siivuja maantieajoa ajaessa huomaa selvästi, että auto kuluttaa noin 2l/100km liikaa. Menee vain karvan alle 10. Ongelman olen paikallistanut moottorin ja laatikon (automaatti) "yhteistyöhön". Eilen ykämiittiin lähtiessä tankkasin täyteen ja alkumatkassa laatikko ei jaksa pitää vitosta lukittuna paljoakaan, joten menee nelosella usean kilometrin siivuja ja jos vitosen vaihtaa, niin pienessäkin nousussa vaihtaa heti. Kulutusviisari lähes kokoajan yli kympin. Käänne tapahtuu noin 200km ajon jälkeen ja auto alkaa pelaan täysin normaalisti Sama ilmiö on havaittu pitkillä siivuilla ennenkin.

    Takaisintulomatkalla auto pelasi normaalisti, eli vaihtoi loogisesti ja jaksoi vedättää vitosella kohtuullisesti. Toisaalta viisari on mielestäni siltikin liian vähän 6-8 litran välissä, eli enemmänkin seilaa 8-10 väliä. Vaihto pienemmälle tapahtuu, kun viisari ylittää kympin.
    Polttoainetta meni 630km reissulla n.57l, eli mielestäni huomattavasti liikaa, kuitenkin meno/paluumatkan suhde oli noin 33/24l

    Pumpun ajoitusta mietin myös syypääksi tuohon, eli syötön lisäys ei ole oikealla alueella ja siksi kierrättää konetta liikaa ja sekoittaa laatikon toiminnan. Olenko jäljillä? Auto ei savuta oikeen nimeksikään täyskaasukiihdytyksellä.

    Kumpaan suuntaan kääntäisin pumppua? Käyntiin lähtee kohtuullisesti ja toisinaan oikeen hyvin, joten ihan loppu ei pumppukaan pitäisi olla.
    tarvii vähä mutuilla mutta eikös pumpun määränsäädön perussäätö tehdä sitä pumpun kantta liikuttamalla suuntaan X ..ymmärtääkseni laatikon ohjausyksikkö lukee ainoastaan kaasupolkimen asentoa ja kierroslukua vaihteita vaihdellessaan. :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • zzracing
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 177
      • Lappeenranta

      #3
      Taitaa olla aika yleistä et kyseinen moottori/vaihteisto konstruktion vie ainetta reippaasti. . .kaverilla oli aikoinaan kyseinen laite noin 10v sitten ja se vei aina sen 8,5-12L/100km ajo oli matkaa / kaupunkia. Auto oli 100tkm ajettu ostettaessa, myytäessä 250tkm.
      X6 35D

      Comment

      • 525TurboIC
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 663
        • Pomarkku

        #4
        Mites laatikon öljyt? Missä kunnossa?

        Comment

        • Gemmi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 3355
          • Espoo

          #5
          Toi automaatti vieny muutenkin ainetta enemmän, kun manuaali. Ettei olis laatikkossa tullu/tulossa kilometrit täyteen?.

          Comment

          • okko
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2005
            • 1763
            • Honkajoki

            #6
            Laatikkoöljyt vaihdettu ja pois lasketut oli vielä ok kuntoiset. Magneeteissa ei ollut paljonkaan paskaa. Laatikon toiminta parani vaihdon jälkeen, lähinnä vaihdot pehmeni.
            Määränsäädintä en oikeen arvaa mennä piteleen, kun lähtee kuitenkin suht asiallisesti käyntiin ja tyhjäkäynti on normaali, eikä meinaa kyykätä, vaikka on vaihde päällä ja rasittaa ohjauksella pumppua.
            Lähinnä ajattelin, että mikäli ajoitus on pielessä, niin saman voiman tuottamiseen tarvitaan enemmän kierroksia, vai? Tämä taas laittaisi laatikon tekemään temppuja.
            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1763
              • Honkajoki

              #7
              Nyt se perkele pelaa, normaalisti Vaihdot tasaisia, turbiini menee lukkoon lähes heti ja sietää kohtuudella vedättää vitosellakin.

              Olisko laatikossa ollut jotain likaa ja uudet öljyt tehnyt jotain. Itse en oikeen usko tuon paskahalvauksen olevan edes ylipäätään totta, mutta olisko sellainen kuitenkin tapahtunut.
              Tosin käyntiinlähtökin on parempi, kuin ikinä tuon auton minulla ollessa ja sillä nyt tuskin on laatikon kanssa mitään tekemistä.
              Kai se on hetki onnea ennen lopullista loppua... Pessimisti ei pety




              Uskon, että näihin saatanan rotteloihin on taijottu sielu jo tehtaalla ja nyt kun laitoin siihen uudet jouset ja tilasin alustaan yli 400€ edestä osia, niin tämäpä päättää kiittää ja olla oikuttelematta
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14351
                • Oulu

                #8
                Itse korjaantumiset harvoin kestää kauaa...
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎