Pidempiä siivuja maantieajoa ajaessa huomaa selvästi, että auto kuluttaa noin 2l/100km liikaa. Menee vain karvan alle 10. Ongelman olen paikallistanut moottorin ja laatikon (automaatti) "yhteistyöhön". Eilen ykämiittiin lähtiessä tankkasin täyteen ja alkumatkassa laatikko ei jaksa pitää vitosta lukittuna paljoakaan, joten menee nelosella usean kilometrin siivuja ja jos vitosen vaihtaa, niin pienessäkin nousussa vaihtaa heti. Kulutusviisari lähes kokoajan yli kympin. Käänne tapahtuu noin 200km ajon jälkeen ja auto alkaa pelaan täysin normaalisti Sama ilmiö on havaittu pitkillä siivuilla ennenkin.
Takaisintulomatkalla auto pelasi normaalisti, eli vaihtoi loogisesti ja jaksoi vedättää vitosella kohtuullisesti. Toisaalta viisari on mielestäni siltikin liian vähän 6-8 litran välissä, eli enemmänkin seilaa 8-10 väliä. Vaihto pienemmälle tapahtuu, kun viisari ylittää kympin.
Polttoainetta meni 630km reissulla n.57l, eli mielestäni huomattavasti liikaa, kuitenkin meno/paluumatkan suhde oli noin 33/24l
Pumpun ajoitusta mietin myös syypääksi tuohon, eli syötön lisäys ei ole oikealla alueella ja siksi kierrättää konetta liikaa ja sekoittaa laatikon toiminnan. Olenko jäljillä? Auto ei savuta oikeen nimeksikään täyskaasukiihdytyksellä.
Kumpaan suuntaan kääntäisin pumppua? Käyntiin lähtee kohtuullisesti ja toisinaan oikeen hyvin, joten ihan loppu ei pumppukaan pitäisi olla.
Takaisintulomatkalla auto pelasi normaalisti, eli vaihtoi loogisesti ja jaksoi vedättää vitosella kohtuullisesti. Toisaalta viisari on mielestäni siltikin liian vähän 6-8 litran välissä, eli enemmänkin seilaa 8-10 väliä. Vaihto pienemmälle tapahtuu, kun viisari ylittää kympin.
Polttoainetta meni 630km reissulla n.57l, eli mielestäni huomattavasti liikaa, kuitenkin meno/paluumatkan suhde oli noin 33/24l
Pumpun ajoitusta mietin myös syypääksi tuohon, eli syötön lisäys ei ole oikealla alueella ja siksi kierrättää konetta liikaa ja sekoittaa laatikon toiminnan. Olenko jäljillä? Auto ei savuta oikeen nimeksikään täyskaasukiihdytyksellä.
Kumpaan suuntaan kääntäisin pumppua? Käyntiin lähtee kohtuullisesti ja toisinaan oikeen hyvin, joten ihan loppu ei pumppukaan pitäisi olla.
Comment